ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۷/۱۲
458 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

بر  کار زیاد و مشغولیت تاکید نکنید

تاکید زیاد بر مشغول بودن روشی برای زندگی و تقریبا واکنشی بازتابی است. در حقیقت، فکر می کنم یکی از پاسخ های عادی به جمله ی “سلام حالت چطوره؟”، جمله ی “خیلی مشغول هستم.” است. با وجودی که خود در مورد این امر می نویسم، قبول دارم که به اندازه ی دیگران درگیر این گرایش هستم؛ ولی با آگاهی از این امر تاکید کمتری بر پر کاری و مشغولیتم دارم و در نتیجه احساس بهتری پیدا می کنم.

به نظر می رسد ما از ابراز این موضوع به دیگران احساس راحتی می کنیم. دیشب در یک مغازه ی میوه فروشی بودم. دو تن که به ظاهر  با هم آشنا بودند، مشغول احوال پرسی شدند. نفر اول گفت: “سلام، اوضاع چطوره؟” و نفر مقابل آهی بلند کشید و گفت: “خیلی مشغولم تو چطور؟” نفر اول گفت: “من هم همینطور، سخت درگیر کارم.”

چند لحظه بعد دو زن دیگر اضافه شدند! یکی از خانم ها گفت: “از دیدارت خوشحالم، اوضاع چطوره؟” نفر مقابل با حالتی جالب شانه هایش را بالا انداخت و گفت: “خیلی خوبم؛ ولی واقعا مشغولم.” و ادامه داد: “تو چطور” و جواب شنید: “مثل همیشه مشغولم.”

انسان وسوسه می شود با بیان این کلمات باب صحبت را باز کند. حقیقت این است که اکثر ما واقعا مشغول هستیم. بسیاری از افراد نیز احساس می کنند که باید مشغول باشند، وگرنه هیچ ارزشی برای جامعه ندارند. بعضی ها در میزان مشغولیت خود رقابت دارند.

مشکل اینجاست که این روش پاسخگویی و تاکید مضاعف بر مشغولیت به طرفین گفتگو استرس و پیچیدگی زندگی را خاطرنشان می کند. بنابراین علیرغم این واقعیت که با گپ زدن با دوست و آشنا فرصتی برای نجات از زندگی پر استرس پیدا می کنید، بر می گزینید که وقت آزاد خود را نیز با تاکید و یادآوری میزان مشغولیت خود بگذرانید.

با وجودی که این پاسخ احتمالا جنبه هایی صادقانه نیز دارد؛ اما باید تقویت احساس مشغولیت بر ضد شما و دوست شما عمل می کند. درست است خیلی مشغول هستید؛ اما این امر تمام آن چیزی نیست که هستید! شما علاوه بر مشغولیت فردی جالب توجه، بسیاری صفات دیگر هم دارید.

تاکید ما بر میزان مشغولیت لزومی ندارد بلکه عادتی است که بسیاری از ما درگیر آن هستیم. ما می توانیم این عادت را با درک وجود آن تغییر دهیم و در جستجوی انتخاب های دیگر باشیم.

چنانچه مسیر صحبت با افرادی که ملاقات می کنید یا تلفنی با آنها تماس دارید تغییر دهید، احساس آرامش خواهید کرد که شما را متعجب می کند. برای آزمایش، همه ی صحبت های خود راجع به مشغولیت را برای یک هفته حذف کنید. شاید کار سختی باشد، اما ارزشش را دارد.

در ضمن این آزمایش با وجود آنکه میزان مشغولیت شما تغییر نکرده است، اما احساس خواهید کرد مشغولیت کمتری دارید. متوجه می شوید، وقتی خود شما بر مشغولیت خود تاکید نمی کنید، طرف مقابل شما در صحبت ها کمتر بر مشغولیت خود تاکید می کنند.

بدین ترتیب آنها را یاری می کنید که قدری کمتر استرس داشته باشند. احتمالا کل مسیر گفتگوی شما پرورشی و آرام بخش خواهد شد. پس دفعه ی بعد که کسی حال شما را پرسید، حرفی به غیر از “واقعا مشغولم” بگویید، نتیجه ای خوشحال کننده عایدتان خواهد شد.

(منبع: از کاه کوه نسازید، دکتر ریچارد کارلسون)

ادامه ی مقالات خانواده ی موفق را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *