ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۸/۰۳
525 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

برندسازی شخصی: با نیروی چرایی زندگی‌تان حرکت کنید

دکتر سارا دیوید، بنیان‌گذار و مدیر موسسه‌ی ملی توانمندسازی شغلی در ایالات متحده آمریکا هفت راهکار نام می‌برد که خودش در مشاوره‌هایش به مردم ارائه می‌دهد تا «چرایی»شان را کشف کنند، یعنی همان هدف و ماموریت زندگی. این گام‌ها می‌توانند کمک کنند تا نقاط قوت خودتان را پیدا کنید و استعدادهای بی‌همتایتان را به شغلی رویایی و یک برندسازی شخصی رضایت‌بخش تبدیل کنید. این‌ها راهکارهای دکتر سارا دیوید از زبان خودش هستند:

  • رهبرتان را پیدا کنید و قبیله‌تان را بشناسید. پشتیبانی دیگران برای دستیابی به رشد کمکتان می‌کند تا با «چرایی» زندگی‌تان حرکت کنید. من به شدت توصیه می‌کنم به گروهی حمایتی از افراد هم‌فکر خودتان بپیوندید. مشاور یا مربی هم می‌تواند شما را تشویق کند و پیش ببرد. ببینید از چه کسی می‌خواهید پیروی کنید و چه کسی را می‌خواهید رهبری کنید.
  • به حرف دل‌تان گوش کنید. من در مشاوره بسیار دیده‌ام که افراد دنبال کردن رویاهایشان را عقب انداخته‌اند. مردم رویاهایشان را روی طاقچه گذاشته‌اند. آن‌ها کارهای دیگری دارند که شاید رضایت‌بخش نباشد ولی رایج‌تر است، پول بیشتری برایش می‌گیرند یا به‌نظر دیگران کار خوبی است. هیچ اشکالی ندارد اگر راهی را انتخاب کنید که عملی باشد؛ ولی من فهمیده‌ام آدم همیشه دور خودش می‌چرخد و جایی در این مسیر، دوباره سراغ رویاهایش می‌آید. راهی پیدا کنید که عشق و علاقه‌تان را با شغلتان درآمیزید.
  • ماموریت زندگی‌تان را شناسایی کنید. رسالت شما چه این باشد که کسب‌وکار خودتان را راه بیندازید، برای کس دیگری کار کنید یا کار داوطلبانه‌ی ارزشمندی انجام دهید، خیلی مهم است که چیزی را کشف کنید که متعلق به خود شماست. چه از بچگی رسالت زندگی‌تان را شناخته باشید و چه هنوز برای پیدا کردن آن در تلاش باشید، برای درکش خودنگری را فراموش نکنید.
  • نقاط قوت، ارزش‌ها، اشتیاق و هدف‌هایتان را بشناسید. این گام‌های پایه در شناسایی کسب‌وکار یا شغل مناسب شما نقش حیاتی دارند. اول ببینید چه کارهایی را خوب انجام می‌دهید. راه‌های زیادی برای پیدا کردن ماموریت‌تان وجود دارد. بسیاری از مردم از قبل می‌دانند ماموریت زندگی‌شان چیست؛ چون این بذری بوده که در کودکی در زندگی‌شان کاشته شده است. شاید همان کاری باشد که می‌گفتید وقتی که بزرگ شدید می‌خواهید انجام دهید. برای دیگران، ممکن است ماموریت زندگی همان چیزی باشد که در کل زندگی برای آن آموزش دیده‌اند؛ مثل اداره‌ی کسب‌وکار خانوادگی یا دنبال کردن پیشه‌ای خاص.
  • روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید. اگر خودتان این کار را نکنید، چه کسی بکند؟ من تا پایان عمرم دنبال یادگیری خواهم بود. خیلی چیزها هست که برای یاد گرفتن آن‌ها در کنار کارآفرینی‌ام اشتیاق دارم. سال‌ها پیش به اهمیت آموزش پی بردم. من علاوه براین‌که از مشاوران شغلی قابل اعتمادم مشاوره گرفته‌ام، رسمی و غیررسمی هم روی خودم سرمایه‌گذاری کرده‌ام.
  • بدانید چه چیزهایی را نمی‌دانید و برای پیشرفت کمک بگیرید. این گفته قدیمی که «توانا بود هر که دانا بود» درست است؛ ولی خیلی مهم است که بدانید با این توانایی قرار است چه‌کار کنید. شما نمی‌توانید در همه‌چیز متخصص شوید، ولی می‌توانید در کارهایی که برایتان آسان نیست، از دیگران کمک بگیرید. وقتی تنهایی نمی‌توانید از پس کاری بربیاید، بررسی کنید و ببینید چه گزینه‌هایی پیش رو دارید.
  • به ایده‌های متمایزتان اعتماد کنید. چه چیزی فکرهای دیگران را از شما متمایز می‌کند؟ یکی از چیزهایی که من کشف کرده‌ام این است که ایده‌ی جدید وجود ندارد. فرق شما با هرکس دیگر در این است که چطور بر روی هر ایده کار می‌کنید تا آن را بهتر کنید. همچنین شاید فکر کنید ایده‌تان قبلا استفاده شده و دست دوم و به‌دردنخور است؛ ولی شاید شما با به میان آوردن مهارت‌ها، استعدادها و شخصیت بی‌همتا و متفاوت خودتان آن را منحصر به فرد کنید. چه ارزش، خدمات یا مزایایی می‌توانید به یک مفهوم اضافه کنید؟ چطور می‌توانید آن را به سطحی برسانید که واقعا جدید و متفاوت باشد.

به یاد داشته باشید که: وقت گذاشتن برای اینکه به «چرایی» خودتان پی ببرید گام بسیار مهمی در شناخت برند شخصی‌تان است. وقتی دقیق بدانید ماموریت زندگی‌تان چیست، می‌توانید آن نوع کسب‌وکار یا شغلی را ایجاد کنید که به زندگی‌تان معنا می‌دهد و آن را رضایت‌بخش می‌کند.

برندسازی شخصی: نقطه مطلوبتان را پیدا کنید

نقطه‌ی مطلوب شما گوشه‌ی دنجی در بازار است که منحصر به‌ خود شماست. این نقطه در محل تلاقی چندین بخش از زندگی شما قرار دارد:

  • «چرایی» شما: هدف یا ماموریت‌تان در زندگی؛
  • هویت شما: مهارت‌ها، استعدادها و شخصیت‌تان؛
  • بازار هدف شما: افرادی که می‌خواهید با آن‌ها کار کنید؛
  • آنچه ارائه می‌دهید: ایده‌هایی که مطرح می‌کنید.

به یاد داشته باشید که: پیدا کردن نقطه مطلوبتان این امکان را به شما می‌دهد تا با خودتان روراست بمانید و شما را به‌سمتی می‌برد که راهکاری برای گسترش گوشه‌ی دنجتان ایجاد کنید. چه کارآفرین باشید و چه در شرکت کار کنید، راهکار نقطه‌ی مطلوب جواب می‌دهد. مثلا نقطه‌ی مطلوب شما در محل کار شاید چیزی باشد که به آن معروفید.

با ما در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه باشید …

(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *