ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۳/۰۸
948 بازدید
۵ دیدگاه
اشتراک گذاری
چرا محصولات ایده ها و رفتارها مسری می شوند؟

با این که پیدا کردن مثال برای همه گیری اجتماعی ساده است؛ ولی پیدا کردن روش سرایت اش آن قدرها هم ساده نیست. با آن همه مبالغ کلانی که به صنعت بازاریابی و تبلیغات تزریق شده است؛ هنوز هم محصولات خیلی کمی، بر سر زبان می افتند. اغلب رستوران ها از بین می روند، تجارت ها ورشکسته می شوند و گرایش های اجتماعی شکست می خورند و حتی هیچ کس پیگیر این نمی شود که کجا رفتند.

چرا بعضی از محصولات، ایده ها و رفتارها موفق می شوند؛ در حالیکه خیلی ها شکست می خورند؟

یکی از دلایل اسم و رسم دار شدن بعضی افکار و محصولات، بهتر بودنشان است؛ به همین سادگی!

یکی از دلایلی که بازار صفحه نمایش های تخت، حسابی داغ شد، همین بهتر بودنشان بود. هم صفحه ی بزرگتری داشتند، هم سبکتر بودند. تعجبی ندارد که چرا این قدر محبوب شدند.

یکی از دلایل دیگر سر زبان افتادن یک محصول، قیمت جذاب اش است. معمولا اگر رقابتی بین دو جنس تقریبا مشابه وجود داشته باشد، برد با کالای ارزان تر است.

البته نقش تبلیغات هم، این وسط کم رنگ نیست. مصرف کننده ها قبل از اینکه چیزی بخرند، باید درباره اش به اندازه ی کافی اطلاعات داشته باشند. با این حساب طبیعی ست که مردم فکر می کنند هر چه بیشتر برای تبلیغاتشان هزینه کنند، به نتیجه ی بهتری می رسند و محبوب تر می شوند.

با اینکه کیفیت، قیمت و تبلیغ به موفقیت محصولات و ایده ها خیلی کمک می کنند، ولی اینها همه ی ماجرا نیستند.

برای مثال در یوتیوب، قیمت همه ی ویدئوها یکی ست (همه مجانی اند). با اینکه فیلم های زیادی در این مجموعه ارزش تولیدی بالایی دارند؛ ولی بعضی از آنهایی که محو و دور از کانون توجه اند، به یکباره مثل ویروس می افتند به جان مردم. خیلی وقت ها یک انسان معمولی با یک دوربین خیلی ارزان، تمام فضای مجازی را محسور خودش می کند.

پس حالا که هیچ کدام از سه فاکتور کیفیت، قیمت و تبلیغ در محبوبیت یک اسم یا یک ویدئو اثری ندارد، واقعا چه چیزی اثر دارد؟

واگیری اجتماعی

مردم عاشق حرف زدن اند؛ دوست دارند شایعه ها، اطلاعات و اخبار داغ راه به هم بگویند. حرف های دهان به دهان نه تنها دائمی است، که خیلی مهم هم هست. چیزهایی که دیگران به ما می گویند و برایمان می فرستند، اثر مستقیمی روی افکار، مطالعات، خرید و کارهایمان دارد.

این حرف های شفاهی و نفر به نفر به دو دلیل کلیدی از تبلیغات موثرترند. اول اینکه قانع کننده تر است!

تبلیغات معمولا می خواهد روی کمال و یگانگی یک محصول تاکید می کند؛ ولی بحث دوست و آشنا جداست. آنها معمولا سعی میکنند همه چیز را خیلی رک و پوست کنده بگویند.

دوم اینکه هدف حرف های شفاهی مردم مشخص تر است!

شرکت ها تلاش می کنند تبلیغاتشان در راستای جذب هر چه بیشتر مشتری باشد. مثلا شرکتی را در نظر بگیرید که تجهیزات اسکی می فروشد. تبلیغ هایی که بین نیمه اخبار پخش می شود، آن قدرها موثر نیست؛ چون خیلی از بیننده های آن اسکی بازی نمی کنند.

حرف های شخصی و فرد به فرد زمانی گفته می شود که شنونده به مطلع شدن از آن احتیاج دارد.

مسلما برای دوستی که اصلا بچه ندارد، روش جدید پوشک عوض کردن را توضیح نمی دهیم. این حرف ها به کسی گفته می شود که از بحث در آن باره چیزی دستگیرش شود. تعجبی ندارد مشتری هایی که توسط دوستانشان به یک مغازه خاص معرفی شده اند، هم بیشتر و هم سریع تر خرید می کنند و در کل برای آن مغازه مفیدترند.

(منبع: راهکارهای بازاریابی ویروسی، جونا برگر)

در این سری مقالات راهکارهای بازاریابی ویروسی را بررسی می کنیم…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

5 پاسخ به “بازاریابی ویروسی (واگیری اجتماعی)”

  1. salar گفت:

    جالب بود، کنجکاو شدم که چطور می تونم یه حرف رو دهان به دهان پخش کنم

    • آتنا نحوی گفت:

      ممنون از شما، در ادامه ی مقالات بازاریابی ویروسی می تونین جواب این سوالتون رو پیدا کنین

  2. مهمان گفت:

    مقاله جالبی بود
    ممنونم از سایت خوبتون

  3. مهمان گفت:

    یوتیوب که فوق العاس واقعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *