ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۴/۱۴
705 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
آشکار کردن مسائل درونی… با سبیل

چند سال پیش اوایل نوامبر، وقتی وارد کلاس شدم، واقعا تعجب کردم. دیدم پسری خوش تیپ با دکمه های باز در کلاس نشسته است و سبیل اش را تاب می دهد.

اول فکر کردم شاید در مسابقه ی سبیل های عجیب یا چیزی شبیه این شرکت کرده است. ولی بعد، وقتی به اطراف کلاس نگاه کردم، متوجه شدم دو نفر دیگر هم سبیل گذاشته اند. به نظر می رسید تمایل به سبیل گذاشتن رو به گسترش بود. ولی چه چیزی باعث این ظهور ناگهانی شد؟

سرطان! متاسفانه به دلایل مختلف، حمایت های مالی و احساسی از این سازمان ها به صورت پنهان انجام می گیرد. احتمالا شما هم مثل خیلی از مردم از کمک هایی که همسایه ها، بستگان یا همکاران تان به سازمان های خیریه می کنند، بی خبر هستید. پس به ظاهر، هیچ راهی وجود ندارد که رفتار آنها روی شما اثر بگذارد یا برعکس.

و این همان جایی است که سبیل وارد می شود.

گروهی از دوستان در ملبورن استرالیا دور هم جمع شده بودند. یکی شان می پرسد: “چه شد که سبیل از مد افتاد؟”. مسابقه ای گذاشتند تا ببینند چه کسی می تواند بهترین سبیل را بگذارد. و در نهایت، یک گروه کوچک ۳۰ نفره از آدم هایی به وجود آمد که تصمیم گرفتند، کل نوامبر را سبیل بگذارند.

تصمیم کرفتند نوامبر بعدی هم باز این کار را تکرار کنند. با این تفاوت که می خواستند این بار دلیلی برای کارشان داشته باشند. این شد که موسسه ی خیریه ی “موامبر” – ترکیبی از دو کلمه moustache به معنای سبیل و ماه نوامبر – را تاسیس کردند  و از این عبارت استفاده کردند: “تغییر چهره برای سلامت مردان.” آن سال با کمک ۴۵۰ هزار نفر ۵۴هزار دلار برای موسسه خیریه ی سرطان پروستات استرالیا جمع شد.

حالا هر نوامبر، مردها متعهد می شوند تا برای افزایش آگاهی و جمع آوری پول، سبیل بگذارند. ماه نوامبر تمام سبیلوها تبدیل می شوند به تبلیغات سخنگو و سیاری برای سازمان خیریه ی سرطان پروستات.

وقتی ببینید کسی که سالها می شناختیدش به ناگهان سبیل گذاشته، دلیل کارش را می پرسید و او در جواب درباره ی موسسه ی خیریه حرف میزند. و در بین توضیحاتش به اعتبار اجتماعی اش هم اضافه می کند و داوطلبان جدید را جلب می کند.

خیلی از محصولات، ایده ها و رفتارها، خصوصی یا پنهان فرض می شوند. مردم اگر نتوانند ببینند که بقیه چه چیزی را انتخاب می کنند یا انجام می دهند، نمی توانند تقلیدش کنند.

جوهانسون موفق شد تعداد دانشجویان الکلی آریزونا را با عمومی کردن افکار پنهان شان تا حدود ۳۰% کم کند. در نشریه ی دانشگاه، آگهی هایی منتشر کرد که هنجارها را می شکست. این بار خبری از نتایج ناگوار و اطلاع رسانی های کلیشه ای نبود و فقط روی اطلاعات اجتماعی تمرکز می کرد. به همه ی گفت که نوجوانان، واقعا دوست ندارند نوشیدنی های الکلی مصرف کنند. هر شخص با دانستن این موضوع می فهمید که بقیه هم مثل او فکر می کنند.

این قضیه، استنتاج های غلطی را که دانشجوها از رفتارِ هم داشتند، درست کرد و در نتیجه درصد مصرف نوشیدنی های الکی را کم کرد.

 تبلیغ خود: اشتراک گذاری هات میل با دنیا

یکی از راه های عمومی کردن ایده ها و محصولات این است که طراحی شان را طوری برنامه ریزی کنیم  که خودشان را تبلیغ کنند.

در سال ۱۹۹۶، “صابر بهاتیا” و “جک اسمیت” تصمیم گرفتند سامانه ی پست الکترونیکی تازه ای به نام هات میل را به دنیا معرفی کنند. در آن زمان، از سامانه هایی نظیر AOL برای ارسال ایمیل استفاده می کردند که این سامانه محدود بود. فقط به یک رایانه و یک خط تلفن متصل بود.

ولی هات میل فرق می کرد. یکی از اولین سرویس های ایمیلی اینترنت محور بود که اجازه می داد مردم از هر رایانه ای در هر جای دنیا ایمیل بفرستند. جوان ها و متخصص ها خیلی دوست داشتند در موردش صحبت کنند؛ چون چنین خبری برای شان اعتبار اجتماعی می آورد.

سازندگان هات میل در واقع کاری فراتر از ساخت یک محصول انجام داده بودند.هر ایمیلی که ارسال می شد، در پایین خیلی ساده گفته بود: “حساب کاربری خصوصی تان را مجانی از وب سایت Hotmail.com بگیرید.” با این کار کمی هم اعتبار اجتماعی بعنوان چاشنی برای مشتریان بالقوه می فرستادند.

بله روش شان جواب داد. هات میل در کمتر از یک سال بیش از ۸.۵ میلیون کاربر داشت.

اپل و بلک بری هم از همین راهکار استفاده کرده اند.در امضای پایان ایمیل های شان اغلب نوشته شده “فرستاده شده از بلک بری” یا “فرستاده شده از آی فون”. این یادداشت ها که ناخودآگاه دارند برای نام آن شرکت خاص تبلیغ می کنند؛ با تحت تاثیر قرار دادن بقیه، کاری می کنند که آنها هم دل شان بخواهد چنین امضایی زیر ایمیل های شان داشته باشند و این میسر نمی شود مگر با خرید آن محصول.

در نهایت چه اتفاقی می افتد؟ اعتبار اجتماعی و تبلیغ ذاتی دست به دست هم می دهند و یک نشان تجاری را همه گیر می کنند.

(منبع: راهکارهای بازاریابی ویروسی، جونا برگر)

ادامه ی مقالات بازاریابی ویروسی سری عمومیت را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *