ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۹/۲۵
318 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

در گذشته تبلیغات جمعی و گسترده بسیار کارساز بود؛ اما با تغییر در فن‌آوری‌ها و ابزارهای مورداستفاده برای خرید، از کارایی این نوع تبلیغات کاسته و جای خود را به رویکردهای بازاریابی ورودی داده است.

خریدارانی که به‌صورت آنلاین محصولات و یا خدمات موردنیاز خود را تهیه می‌کنند، قبل از خرید پژوهش‌های گسترده‌ای انجام می‌دهند. به‌خصوص زمانی که با گزینه‌های متعددی مواجه هستند. آن‌ها از گوگل برای تحقیق درباره‌ی محصول و از شبکه‌های اجتماعی برای یافتن توصیه‌های دوستان و آشنایان استفاده می‌کنند.

به‌همین دلیل است که بازاریابی ورودی از اهمیت بیشتری نسبت به بازاریابی خروجی برخوردار است؛ بنابراین برای موفقیت در کسب‌وکارتان باید درباره‌ی خریداران آنلاین که از آگاهی کافی برخوردار هستند اطلاعات مناسبی داشته باشید و برای رسیدن به یک رویکرد بازاریابی بی‌نقص تلاش کنید.

شکی وجود ندارد که خریداران آنلاین به موارد زیر توجه بیشتری دارند:

  • درباره‌ی مشکلات خود تحقیق می‌کنند.
  • باید آشنایی کافی با نام‌تجاری محصولات به‌دست آورند.
  • تاریخچه‌ی مختصری از کسب‌وکار موردنظر داشته باشند.
  • اعتماد کافی را نسبت به محصول کسب کنند.

ما در دنیای جدیدی قرار داریم که بازاریابی بسیار شخصی شده و باید اطلاعات زیادی را پیرامون خریداران به‌دست آورد.

این یعنی:

  • اگر در حال ایجاد یک رابطه‌ی دوستانه با مشتریان خود هستید، از شانس بیشتری برای فروش برخوردار خواهید بود.
  • اگر به آن‌ها آموزش‌های لازم را ارائه دهید و اطلاعات موردنیازشان برای خرید را در اختیارشان قرار دهید، بی‌شک تمایل افراد برای خرید از شما بیشتر می‌شود.
  • اگر به‌جای کشاندن افراد به‌سمت محصولات، آن‌ها را جذب نام‌تجاری خود کنید از موفقیت بیشتری برخوردار می‌شود.

با تمرکز بر روی بازاریابی ورودی، می‌توانید به موارد ذکر شده دست پیدا کنید. این باعث می‌شود در رقابت شدید موجود به پیروزی دست پیدا کنید.

      بازاریابی ورودی

بازاریابی ورودی چیست؟

بازاریابی ورودی درباره‌ی ساخت ارزش‌های واقعی است که به مردم کمک می‌کند تا محصول موردنظرشان را انتخاب کنند. این باعث می‌شود کسب‌وکارتان متفاوت از بقیه باشد. به‌عبارت‌دیگر، بازاریابی ورودی درباره‌ی جذب افراد مناسب و ایجاد تأثیر مثبت بر آن‌ها است؛ که به‌نوبه‌ی خود باعث می‌شود افراد بخواهند به نام‌تجاری شما اعتماد کرده و آن را به بقیه معرفی کنند.

اولین گام برای تحقق بازاریابی ورودی تولید محتوای مفید است که به‌اندازه‌ی کافی مرتبط باشد تا بتواند مخاطب هدفتان را جذب کند. این محتوا باید به‌گونه‌ای تهیه شود که چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از کسب‌وکارتان را به مشتریان نشان دهد و آن‌ها بخواهد در آینده هم از محصولات شما خرید کنند.

زمانی که مشتریان قدیمی وارد سایتتان می‌شوند انتظار بیشتری دارند که توجه ویژه‌ای به آن‌ها شود. به‌همین منظور باید ابزارهای خاصی را در اختیار آن‌ها قرار دهید تا احساس متمایز بود داشته باشند. همچنین با داشتن اطلاعات مربوط به ایمیل می‌توانید به‌صورت ویژه و خصوصی با آن‌ها در ارتباط باشد.

وقتی بخواهیم مقایسه‌ای بین بازاریابی ورودی و بازاریابی خروجی داشته باشیم به این نتیجه می‌رسیم که در بازاریابی ورودی نیازی به اعمال تبلیغات گسترده و غیر هدفمند نیست در این نوع از تبلیغات مخاطبین هدف که قصد خرید دارند به‌سمت تجارتتان کشیده می‌شوند.

با استفاده از بازاریابی ورودی کسب‌وکارتان به‌صورت پیوسته می‌تواند موارد زیر را کسب کند:

  • آینده‌ی روشن
  • ایجاد اعتماد
  • ساخت اعتبار
  • رشد پایدار

حال بیایید درک بهتری نسبت به بازاریابی ورودی و توانایی‌های منحصربه‌فرد آن کسب کنیم.

       بازاریابی ورودی چیست

بازاریابی ورودی چگونه کار می‌کند؟

بازاریابی ورودی قابل استفاده برای انواع کسب‌وکارها است و اندازه‌ی آن اهمیتی ندارد. ازآنجاکه این یک روش مؤثر و قابل‌اعتماد برای فروش است، به مشتریان تجربه‌ای که شایسته‌ی آن هستند را می‌دهد.

قبل از ایجاد رویکرد بازاریابی داخلی، شما باید با مراحل آن آشنا شوید که از اهمیت بالایی برخوردار است.

  1. جذب کردن
  2. تبدیل کردن
  3. نزدیک شدن
  4. دل‌خوشی

تک‌تک مراحل یاد شده برای داشتن موفقیت پایدار لازم و ضروری است. پس از اجرای کامل مراحل تغییراتی در فروش محصولاتتان ایجاد می‌شود که باورکردنی نیستند.

        مراحل

مرحله‌ی اول: جذب کردن

نحوه‌ی عملکرد بازاریابی خروجی به این صورت است که تمامی افراد را هدف قرار می‌دهد، صرف‌نظر از این‌که آیا آن‌ها علاقه‌مند هستند یا خیر. درحالی‌که، بازاریابی ورودی به‌صورت هدفمند و ویژه مخاطبین هدف را در نظر گرفته و آن‌ها را جذب می‌کند.

با داشتن رویکرد بازاریابی ورودی قوی هرگز به‌صورت تصادفی کسی را جذب نمی‌کنید؛ بلکه به‌جای آن خریداران واقعی را شناسایی کرده و در جهت جذب آن‌ها تلاش می‌کنید. این باعث می‌شود محتوای تولیدی سفارشی شده و با توجه به نیاز خریداران از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

با دانستن این‌که مخاطبین هدفتان چه کسانی هستند به‌راحتی می‌توانید تکنیک‌های بازاریابی ورودی را پیاده‌سازی کنید. این تکنیک‌ها عبارت‌اند از وبلاگ‌نویسی و بازاریابی ایمیلی که موجب ارتقاء خدمات ارائه شده به مشتریان می‌شود.

ارزش نام‌تجاری خود را تبلیغ کنید نه قیمت محصولاتی که دائم در حال تغییر است و رقبا به‌راحتی می‌توانند از این ویژگی به نفع خود استفاده کنند؛ بنابراین چیزی که باید بر روی آن تمرکز کنید بالا بردن ارزش نام‌تجاریتان است که رقبا نمی‌توانند به‌راحتی آن را کسب کنند.

 مرحله‌ی دوم: تبدیل کردن

در بازاریابی ورودی مرحله‌ی بعد از جذب مخاطبین هدف به وب‌سایت تبدیل کردن آن‌ها به مشتریان ثابت است. مهم‌ترین مسئله در این موضوع دریافت اطلاعات آن‌ها است. یک رویکرد بسیار مناسب در این راستا درخواست دریافت اطلاعات مشتریان در مقابل یک هدیه کوچک است، که هر چیزی می‌تواند باشد از یک محتوای آموزشی با کیفیت تا یک کتاب الکترونیکی که برای افراد با ارزش است.

برای تبدیل کردن بازدیدکنندگان به مشتریان احتمالی باید از دو ابزار زیر استفاده کنید:

با نشان دادن صفحه‌ای برای بازدیدکنندگان آن‌ها را به عمل وادار کنید و از آن‌ها بخواهید که در وب‌سایتتان ثبت‌نام کنند. پس از کلیک بر روی گزینه‌ی موردنظر وارد صفحه‌ی ثبت‌نام می‌شوند. با به‌دست آوردن اطلاعات تماس افراد گام بزرگی را در جهت تبدیل شدن آن‌ها به مشتری برداشته‌اید.

مرحله‌ی سوم: نزدیک شدن

مرحله‌ی بعدی نزدیک شدن به مشتریان است. این کار به‌صورت پیوسته و در طول زمان اتفاق می‌افتد و باعث می‌شود که افراد به مشتریان ثابت شما تبدیل شوند. به این صورت که با نشان دادن چشم‌اندازهایی که برای تجارت خود متصور هستید و معرفی محصولاتی که در آینده ارائه می‌دهید آن‌ها را به‌عنوان مشتریان دائمی خود حفظ می‌کنید.

مرحله‌ی چهارم: دل‌خوشی

فراتر از تمامی مراحل یاد شده برای بازاریابی ورودی حس رضایت دائمی برای خریداران است. شما با داشتن خدمات پس از فروش و ارتباط پیوسته با مشتریان از طریق ایمیل و شبکه‌های اجتماعی حس رضایت را در آن‌ها ایجاد می‌کنید. این موجب می‌شود افراد به یک فروشنده برای محصولاتتان تبدیل شوند و با معرفی کسب‌وکارتان به دیگران زمینه را برای فروش بیشتر مهیا ‌کنند.

         دلخوشی

ایجاد رویکرد بازاریابی ورودی قوی

حال که با مراحل بازاریابی ورودی آشنا شده‌اید وقت آن رسیده که سه بخش برای رسیدن به یک بازاریابی ورودی موفق را معرفی کنیم.

۱ ـ جذب بازدیدکنندگان

اولین گام برای داشتن یک بازاریابی ورودی قوی جذب پیوسته‌ی مخاطبین هدف به‌سمت وب‌سایتتان است. اگر نتوانید این گام را به‌درستی انجام دهید گام‌های دیگر تأثیری بر روی کسب‌وکارتان نمی‌گذارند. از جمله فعالیت‌هایی که در این راستا می‌توانید انجام دهید عبارت‌اند از:

  1. تعریف شخصیت مخاطبین هدف
  2. تولید محتوای مناسب
  3. استفاده از سئو

۲ ـ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان واقعی

پس از این‌که در بازاریابی ورودی عمل جذب مشتری به وب‌سایت خود را به‌درستی انجام دادید وقت آن است تا آن‌ها را به مشتریان واقعی خود تبدیل کنید. این گام ظرافت‌های خاصی دارد که در صورت رعایت نکردن آن‌ها بازدیدکنندگان به‌سرعت از وب‌سایتتان خارج می‌شوند.

در زمان ورود بازدیدکننده، فوراً از آن‌ها بخواهید که در وب‌سایتتان ثبت‌نام کند و اطلاعاتشان را وارد کنند. برای موفقیت در این گام می‌توانید از دو روش زیر استفاده کنید:

  1. ارسال پیام
  2. گفتگوی زنده

بازاریابی ورودی

 

۳ ـ پرورش مشتریان

در گام آخر بازاریابی ورودی پس از آن‌که در گام اول مشتریان خود را جذب کردید و در گام دوم با استفاده از روش‌های یاد شده اطلاعاتشان را کسب کردید در گام آخر باید به‌طور پیوسته با آن‌ها در ارتباط باشید و به تفکرات آن‌ها جهت دهید. منظور از این کار این است که افراد را مجاب کنید از محصولاتتان خرید کنند و یا با معرفی محصولاتی که در آینده قصد فروش آن‌ها را دارید افراد را ترغیب به پیگیری اخبار مربوط به کسب‌وکارتان کنید. در اینجا چند روش مؤثر برای این گام آورده شده است:

  1. تولید محتوای هدفمند
  2. ارسال ایمیل‌های سفارشی شده
  3. داشتن ارتباط پیوسته از طریق شبکه‌های اجتماعی
  4. امتیازدهی به افراد

بازاریابی ورودی یک رویکرد کاملاً اثبات شده در جهت ارتقاء جایگاه کسب‌وکارهای موجود در فضای مجازی است. این رویکرد از مجموعه فعالیت‌هایی تشکیل شده است که اگر تمامی آن‌ها را به‌دقت اجرا کنید به بیشتر اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا می‌کنید.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *