ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۸/۱۳
679 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

بازاریابی محتوا: چگونه محتوای لگو، کسب و کار را حمایت میکند

در دهه ی ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ میلادی، شرکت لِگو Lego با تهدیدی بسیار جدی از سوی سایر شرکت های تولید اسباب بازی های سازه ای روبرو شد. ساختار بسیار ساده ی بلوک های لِگو کپی و تقلید از روی آنها به وسیله ی کپی کاران کوچک و شرکت های بزرگ دیگر را بسیار آسان کرده بود.

شرکت لگو در یک تلاش ناموفق تصمیم داشت شرکت تیکو تویز Tyco Toys را بلوکه نماید و پس از ثبت سری سوپر بلاک Super Block در سال ۱۹۸۰، تصمیم داشت جلوی فروش سری پلاک های بزرگ به وسیله ی این شرکت را بگیرد.

لگو متوجه شده بود که احتیاج دارد برندی بسیار قوی ایجاد کند و یک رویکرد یکپارچه ی بازاریابی به منظور مقابله با شرکت های رو به رشد کپی کار ایجاد نماید.

کلیر مک درموت، رئیس ویراستار مجله ی چیف کانتنت آفیسر می گوید: “اغلب مردم متوجه این موضوع نیستند؛ اما لگو غول محتواست؛ و در بسیاری از زمان ها، بسیار شبیه به یک شرکت رسانه ای بوده تا یک شرکت اسباب بازی.” در اینجا چکیده ای از برنامه ی بازاریابی محتوایی یک پارچه ی این شرکت، ارائه می شود.

  • میکرو وبلاگز Microsites

هر سری از محصولات لگو یک سایت اختصاصی با طرح و نقشه و توضیحات کامل کاراکترها دارد، بازی های برخط، فیلم ها، نظرسنجی و سوالات مسابقه ای و صد البته لینک خورده فروشان نیز در این سایت ها قرار دارد. برخی مثال های خوب: جنگ ستارگان لگو و نینجاگو لگو.

  • سریال های کوتاه لگو Mini series

پس از عرضه ی هر سری، داستان لگو، اقدم به تولید فیلم هایی به سبک سریال می نماید که هم از طریق تلویزیون قابل پخش است و هم از طریق وب سایت لگو. به تازگی، لگو سری محصولات خود به نام لگو چیما Lego chima را به همراه کارتونی جدید با مشارکت شبکه ی کارتون عرضه کرده است.

  • باشگاه لگو کلیک Lego Click

لگو کلیک، یک باشگاه هواداران دارد که طرافداران و هواداران متعصب را به اشتراک گذاری عکس و فیلم های سازه های لگویی که ساخته اند، دانلود برنامه و جستجوی تم های لگو از طریق بازی های آن لاین تشویق می کند.

  • شبکه ی لگویی من

یک شبکه ی اجتماعی لگو وجود دارد که مخصوص کودکان طراحی شده است (با سطح بالای امنیت و کنترل های والدین). اعضا می توانند صفحه ی شخصی خود را ایجاد کنند، جایزه ببرند، سایر طرفداران لگو را ملاقات نموده و با آنها در بازی های لگو به رقابت بپردازند؛ و تلویزیون لگو را تماشا کنند.

  • مجله ی لگو

مجله ی باشگاه لگو با توجه به بازار محلی و رده ی سنی سفارشی سازی شده است. سابق بر این لگو این مجله را با عنوان بریک کیکز Brick kicks در سال ۱۹۸۷ منتشر کرد.

  • لِگو آی دی Lego ID

لگو از کاربران خود درخواست می کند برای دریافت یک نام کاربری آنلاین رایگان ثبت نام نمایند و از طریق این نام کاربری، بازی های چند نفره را بازی کنند؛ به کامل شدن گالری لگو کمک کنند و صفحه ی شخصی شان را روی شبکه ی لگویی من ایجاد نمایند.

  • سرزمین لگو

لگو با گروه سرزمین مریلند Merlin Entertainments Group برای توسعه ی پارک های لگولند Legoland در سراسر جهان مشارکت کرد (تا کنون ۶ پارک و مراکز رشد چند منظوره راه اندازی شده اند).

  • باشگاه جلسات لِگو

لگو برای اعضای باشگاه، جلساتی در سراسر دنیا برگزار می کند؛ جایی که دختران و پسران می توانند در کنار هم به خیال پردازی مشغول شوند (و معمولا در انتهای جلسه، والدین خود را برای خرید چیزی متقاعد نمایند).

باور کنید یا نه، اینها فقط بخشی از تاکتیک های بازاریابی محتوایی لگو هستند. درست است که لگو محصول فوق العاده ای دارد که این پیش نیاز موفقیت هر سازمانی است؛ اما این شرکت به معنای واقعی کلمه، از طریق داستان سرایی چند رسانه ای، رقابت را تحت سلطه ی خود درآورده است. به عنوان یک شرکت اسباب بازی، هیچ شرکتی نزدیک به آنچه لگو موفق به انجام آن شده است، قرار ندارد.

اگر چه لگو از طریق محتواهای تولیدی خود، درآمد مستقیم تولید می کند؛ اما اکثریت محتواها به منظور حمایت از مدل کسب و کار ایجاد شده اند (که فروش بیشتر محصولات لگو است).

لگو به ما نشان می دهد دوست داشته باشیم یا نه، امروز همه ی ما شرکت رسانه ای هستیم؛ همه ی ما فرصت برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان خود را داریم؛ اینکه ما چگونه از این امتیازها بهره برداری کنیم، تمام تفاوت و تمایز را ایجاد خواهد کرد.

(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)

ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *