بازاریابی محتوایی : نویسنده های آزاد، چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟
چه شما نماینده ی یک دستگاه انتشار دیجیتال مجرب باشید و چه نمایندی یک برند تازه کار که به دنبال کسب مزایای بازاریابی محتوایی است، احتمالا به کمک نویسنده های آزاد freelance writers نیاز دارید تا به شما کمک کنند که داستان خود را روایت کنید.
ممکن است متوجه شوید که به کمک آنها برای تولید محتوای مستمر خود نیاز دارید؛ یا اینکه به تولید کننده های محتوای بیشتر برای حفظ سرعت کار خود نیاز دارید.
چگونه باید محتواسازهای خوب خارجی را پیدا کرد؟ آیا باید به دنبال یک نویسنده ی خوب بود و به او کسب و کار خود را آموزش داد؟ یا شاید باید فردی را استخدام کنید که با صنعت شما آشناست و به او نوشتن را بیاموزید؟
- تخصص خوب است؛ اما نه در حد تخریب معامله
با توجه به انتخاب بین یک نویسنده ی خوب و با شخصیتی که به سازمان شما نزدیک است (اما تخصص کمی دارد) و یک نویسنده ی کارکشته که می داند چگونه بنویسد؛ اما نمی توانید آن را تحمل کنید، به سراغ کسی بروید که شخصیت او به شما نزدیک تر است.
شخصیت فرد، چیزی ست که به سختی تغییر می کند، مهارت را می توان به فرد آموخت اما عشق و علاقه به کار را نه. اگر شما و تولید کننده ی محتوای آزاد جاذبه ای برای یکدیگر ندارید این رابطه به جایی نخواهد رسید.
- آدم های درست را انتخاب کنید: آگهی نویس ها، روزنامه نگارها، نویسنده های فنی
باید خیلی مراقب نویسنده ای که دنبالش هستید، باشید. باید بدانید که آگهی نویس ها، به سبک متفاوتی از روزنامه نگارها کار می کنند. اگر دنبال فردی هستید که برای شما پست وبلاگ بنویسد، یک آگهی نویس نمی تواند بهترین گزینه برای شما باشد. از سوی دیگر اگر دنبال فردی هستید که به حجم فراخوان همکاری ترغیب کننده ی شما برای همه ی مقالات سفیدی که گردآوری کرده اید بیفزاید؛ در این صورت یک آگهی نویس دقیقا فردی است که شما دنبالش هستید.
- رابطه ی کاری درستی را ایجاد کنید
از عوامل رابطه ی کاری خود، اطلاع حاصل نمایید و آنها را روشن و واضح کنید. بعنوان مثال، آیا در هر هفته یک مورد محتوایی تولید خواهد شد؛ و نویسنده ی شما به صورت ماهانه، مزد خود را دریافت خواهد کرد؟ در این صورت، چگونه ماه هایی را که دارای چهار و نیم هفته هستند، مدیریت خواهید کرد؟ آیا در آن هفته، یک پست اضافه می گذارید؟
شرایط صدور پیش فاکتور و پرداخت را شرح دهید. با توجه به اندازه ی سازمان خود، باید شرایط صدور فاکتور و پرداخت را مشخص کنید، یا بفهمید که نویسنده به چه چیزی نیاز دارد؛ همچنین، برداشت روشنی از توقعات داشته باشید. در این مقطع، باید از سرعت کار و مدت و میزات جزئیات محتوای خود اطلاع داشته باشید. نباید هیگونه غافلگیری مانند پست هایی که ناگهان ۳۰۰ کلمه می شوند، در صورتی که قرار بوده ۵۰۰ کلمه باشند؛ یا موضوعات که به شدت بی ربط هستند، در کار باشد.
در ادامه، برخی از مواردی که باید با نویسنده های آزاد در میان بگذارید مطرح می شوند:
چه محتوایی تولید خواهند کرد و در مورد زمان آن، دقیق باشید؛
اهداف مشارکت خاص آنها (به خصوص اگر یک محتوای سفارشی باشد)؛
باید به چه اطلاعات تخصصی یا دسته سوم دسترسی داشته باشند (آیا می خواهند با کارکنان مصاحبه کنند؛ اطلاعات خارجی بیاورند؛ یا بر روی مواد موجود شما دوباره کار کنند؟)؛
بودجه ی شما (به ازای هر متن، هر ساعت، حق الزحمه، یا مبادله ی پایاپای)؛
تعداد اصلاحات هر متن.
(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)
ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید