ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۲۶
507 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
انتخاب وضعیتهای همزیستی

شاید بپرسید: «بسیار خوب، بنابراین اگر همزیستی باز نوازی وضعیتهای قدیمی دوران کودکی است، می فهمم که چرا افراد در همزیستی نقش کودک را به عهده می گیرند. ولی چرا باید کسی انتخاب کند که نقش «والد» را داشته باشد. پاسخ این است که بعضی از کودکان این تصمیم اولیه را می گیرند که: والدین من مرا به خوبی نگهداری نمی کنند و بهترین انتخاب من این است که خودم نقش آنها را بر عهده بگیرم.»

شاید مادر، در حالت نفسانی کودک خودش از اینکه برای بچه های خود مرزهای منسجم و محکمی برقرار نماید وحشت داشته است. در عوض با گفتن چیزهایی از این قبیل احساس گناه و احساسهای خیلی بدی را در آنها به وجود می آورد: «اگر این کار را بکنی، به من آزار می رسانی.» و یا «ببین، داری پدرت را عصبانی می کنی!»

در اینجا از کودک خواسته می شود که مسؤولیت احساسها و آسایش والدینش را بر عهده گیرد. او شاید به این نتیجه برسد که وظیفه او در زندگی این است که از والدینش نگهداری کند. بنابراین، او به والد کوچکی تبدیل می شود. در زندگی بزرگسالی او ممکن است در همزیستی نقش «والد» را برعهده گیرد.

در کودکانی که والدین خود را بدزبان، بداخلاق و سرکوبگر  می پندارند. ممکن است وضعیت زندگی «من خوب هستم، شما خوب نیستید» را برگزینند و در تخیل خود والدینشان را از یک موضع «والدی» تحقیر نمایند. این نیز در وضعیت رابطه همزیستی در دوران بزرگسالی بازنوازی می شود.

دعوت به همزیستی

وقتی که افراد یکدیگر را ملاقات می کنند، مهارت زیادی دارند که به یکدیگر علامت دهند چه نقش همزیستی را می خواهند بر عهده گیرند. این دعوت به همزیستی اغلب بدون کلمات منتقل می شود. معمولا، یک یا بیش از یکی از چهار نوع رفتار نافعال و بی تفاوت نشان داده خواهد شد.

در مثالی که در مطالب قبلی همزیستی آوردیم، جیم دعوت به همزیستی را با هیچ کاری انجام ندادن و سپس با حالات تحریکی و بیقراری نشان داد. وقتی که او ساکت نشست و سپس حالت بیقراری پیدا کرد و پیام پنهانی را به استاد خود منتقل کرد، «من به تو احتیاج دارم که به جای من فکر کنی و به من بگویی چکار کنم.» در حالیکه خود نقش کودک را برعهده داشت، استاد را دعوت به همزیستی نمود تا نقشهای «والد» و «بالغ» را داشته باشد.

استاد همچنانکه پیش می رفت و تمرین را حل می کرد در سطح روانشناختی موافقت داشت که: «بله، تو درست میگویی. تو به من نیاز داری که به جای تو فکر کنم و به تو بگویم چکار کنی.» با انجام این کار او دعوت به همزیستی با جیم را پذیرفت.

گاهی اوقات دعوت به همزیستی از طریق کلمات انجام می پذیرد.

وقتی که چنین اتفاقی می افتد، می توانیم بشنویم که شخص برای رسیدن به خواسته های خود به جای اینکه مستقیما آنها را بخواهد طرف مقابل را زیر سلطه می برد. این کار اغلب بسیار با مهارت و به طور زیرکانه ای انجام می شود. برای مثال، یکی از اعضای گروه ممکن است با حالتی پریشان و محزون به کف اتاق خیره شود و بگوید: «من نیاز دارم که در آغوش گرفته شوم»

دیگر اعضای گروه وسوسه میشوند که به سمت او بروند و خواسته او را برآورده کنند. ولی اگر آنها این کار را انجام دهند دعوت به همزیستی او را پذیرفته اند. اگر او تقاضای خود را به شکلی غیر همزیستی خواسته بود این گونه رفتار می کرد که به یک عضو مشخص گروه نگاه می کرد و میگفت «آیا مرا در آغوش میگیری؟»

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *