ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۶/۰۳
748 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

داشتن نگاه جهانی کسب و کار و امکان افزایش فروش بین المللی موفقیتی است که می‌تواند روند کلی کسب و کار را تحت تأثیر قرار دهد و باعث پیشرفت آن شود. به هر حال، وقتی که به سراغ بازارهای جهانی می‌روید، یعنی محدوده مشتریان شما بسیار وسیع‌تر شده و با تفاوت فرهنگی بسیار وسیع‌تری نسبت به فضای داخلی کشور مواجه هستید. این نشان می‌دهد که شانس بیشتری برای فروش محصول در اختیار دارید و به دست آوردن مشتری هم برای شما آسان‌تر است.

در مطالب قبل کسب و کار بین المللی و تفاوت آن با مشاغل ملی و محدود را توضیح دادیم و حالا در این مطلب می‌خواهیم راهکارهای افزایش فروش بین المللی برای شرکت‌هایی که نگاه جهانی به کسب و کار خود دارند را بیاوریم.

تفاوت‌هایی که باعث افزایش فروش بین المللی می‌شوند را بشناسید

اولین چیزی که شما به دنبال آن هستید، این است که تعداد فروش بیشتری در کشورهای خارج از محدوده مرزی کشور خود داشته باشید. این افزایش فروش یا از طریق تعداد مشتری بیشتر یا از طریق تعداد فروش بیشتر به یک مشتری به دست می‌آید. از طرف دیگر، شما با انسان‌ها و مشتریانی مواجه هستید که احتمالاً قبلاً تجربه ارتباط با آنها را نداشته‌اید. این می‌تواند یک نقطه قوت و در طرف مقابل یک نقطه خطرناک برای کسب و کار شما باشد. برای افزایش فروش بین المللی خود موارد زیر را حتماً در نظر بگیرید:

  • تفاوت زبان‌ها و نحوه ارتباط انسان‌ها با یکدیگر را درک کنید
  • وقتی که به فکر مذاکره هستید باید سطح انتظار فرهنگ‌های مختلف را بشناسید
  • پرتلاش بودن یا تنبل بودن ملت‌های مختلف را درک کنید
  • تفاوت فرهنگی قوم‌های مختلف را بشناسید و با توجه به هنجارهای آنها حرکت کنید
  • بهترین روش‌های فروش با توجه به انتظار کشورهای مختلف انتخاب کنید.

تفاوت‌هایی که باعث افزایش فروش بین المللی می‌شوند را بشناسید

برندینگ را فراموش نکنید

هیچ فروشنده‌ای در هیچ کدام از نقاط دنیا نمی‌تواند بدون داشتن یک برند معتبر به موفقیت برسد. این حتی برای خود ما در فروشگاه‌های کوچک هم اتفاق می‌افتد و همه برای خرید یک بیسکویت معمولی هم به سراغ برندهای معروف می‌رویم. یکی از راهکارهای افزایش فروش بین‌المللی این است که شما به شکلهای مختلف به شناخته شدن خود کمک کنید.

در هر صورت شما یک فروشنده خارجی هستید که احتمال آشنایی طرف مقابل با شما بسیار کم است. حتی برخی از آن‌ها ممکن است در طول عمر خود یک بار هم با برند شما برخورد نداشته باشند. بنابراین مسئله برندینگ و برندسازی باید برای شما در اولویت قرار گیرد. به عنوان مثال، استفاده از ابزارهایی مانند شبکه‌های اجتماعی یا حتی روش‌های تبلیغاتی مانند ویدیو مارکتینگ کمک می‌کند که برند شما در شبکه‌های اجتماعی‌تر و بیشتر دیده شود.

با فروشندگان محلی همکاری کنید

یکی از ابزارهایی که مستقیماً با میزان فروش شما در ارتباط است، ارتباط بهتر و مناسب‌تر با خریداران است. از طرف دیگر شما باید این حقیقت را هم بپذیرید که توانایی یادگیری و تسلط به همه امور را ندارید. مسلماً روش فروشی که برای کشور چین استفاده می‌شود، برای کشور فرانسه یا برای کشور آلمان کارایی ندارد.

پس شما برای افزایش فروش بین المللی و خود می‌توانید این موارد را نسبت به یکدیگر تفکیک کنید. چند مورد از کشورهایی که در آن قدرت مانور بیشتری دارید و تسلط شما بیشتر است را انتخاب کنید و خودتان به طور مستقیم در این حوزه فعالیت کنید. اما در مورد سایر کشورها، به سراغ فروشندگان و مارکترهای محلی بروید. این فروشندگان آشنایی بیشتری با جامعه مشتریان شما دارند و شانس فروش بین المللی شما را بالاتر می‌برند.

وب سایت چند زبانه داشته باشید

با وجود ظهور شبکه‌های اجتماعی و همچنین استفاده وسیع از گوشی‌های هوشمند، این حقیقت به وجود آمده که استفاده از وب‌سایت‌ها کمتر شده است. اما باید قبول کنیم که هنوز هم درصد بالایی از مشتریان از طریق وب سایت با شرکت‌ها و فروشندگان در ارتباط هستند. در واقع وب سایت یک کسب و کار، شناسنامه و هویت اینترنتی آن است که می‌تواند اعتبار آن را ثابت کند.

حالا شما قرار است با چند کشور در ارتباط باشید و به نوعی مسئله برندینگ را اجرا کنید.

  • تعداد وسیعی از کشورهای دنیا عرب زبان هستند
  • چند کشور خاص به زبان فارسی حرف می‌زنند
  • کشورهای استقلال یافته از شوروی سابق هنوز به زبان روسی تسلط دارند
  • بیشتر کشورهای دنیا به زبان انگلیسی تسلط دارند
  • زبان چینی و هندی پرکاربردترین زبان در سطح دنیا محسوب می‌شود

با توجه به برنامه‌ای که برای افزایش فروش بین المللی خود دارید، می‌توانید از یک وب سایت چند زبانه کمک بگیرید و همه این زبان‌های پرکاربرد در سطح دنیا را استفاده کنید. با این شیوه ارتباط بهتری با مشتریان خود برقرار خواهید کرد.

شبکه‌های اجتماعی را فراموش نکنید

برای اینکه اهمیت شبکه‌های اجتماعی در سطح دنیا را درک کنید و متوجه شوید که این شبکه‌ها چگونه می‌توانند آمار فروش شما را در سطح بین الملل بالا ببرند، به آمارهای زیر توجه کنید:

  • آمارها نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۳.۲ میلیارد نفر از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند
  • فیس بوک در طول ماه ۲.۳۲ میلیارد کاربر فعال دارد
  • به طور متوسط هر شخص ۲ ساعت و ۲۲ دقیقه از طول روز خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذراند
  • ۷۳ درصد از بازاریابان معتقدند که بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مؤثر است
  • ۵۴ درصد از مشتریان از شبکه‌های اجتماعی برای جستجوی محصول استفاده کرده‌اند
  • ۴۹ درصد از مشتریان ادعا می‌کند که انتخاب آنها تحت تأثیر اینفلوئنسر ها قرار دارد
  • آمار استفاده از استوری در ژانویه ۲۰۱۷ حدود ۱۵۰ میلیون و در ژانویه ۲۰۱۹ حدود ۵۰۰ میلیون بار بوده است
  • ۸۰ درصد از زمان صرف شده در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از گوشی‌های هوشمند بوده است

این آمارهای حیرت انگیز نشان می‌دهد که شبکه‌های اجتماعی در سراسر دنیا محبوبیت بالایی دارند و کاربران به شکل‌های مختلف از آنها استفاده می‌کنند. حالا شما تنها از درصدی از این ظرفیت کمک بگیرید، به هدف خود در افزایش فروش بین‌المللی دست یافته‌اید.

شبکه‌های اجتماعی را فراموش نکنید

هنجارهای فرهنگی کشورها را بشناسید

همانطور که هنجارهای فرهنگی در قومیت‌های مختلف کشورمان با یکدیگر متفاوت هستند، این تفاوت فرهنگی در خارج از مرزها هم وجود دارد و چیزی نیست که بخواهیم آن را نادیده بگیریم. بسیاری از مردم انتخاب‌های خود را بر مبنای هنجارهای فرهنگی و انتظاری که از کالا یا محصول مورد نظر دارند انجام می‌دهند.

باید این واقعیت را قبول کنیم که افراد جامعه لباسی را نمی‌پوشند که با فرهنگ آنها مشکل داشته باشد. حتی اگر این افراد لباس خاص و متفاوت را انتخاب کنند، باز هم میزان خرید آن‌ها محدود بوده و صرفاً برای برخی موارد خاص است. اگر شما نگاه جهانی به کسب و کار خود دارید، باید با توجه به فرهنگ کشورهای مختلف رفتار کنید. این عامل به شما کمک می‌کند که افزایش فروش بین المللی خود را به صورت برنامه ریزی شده پیاده سازی کنید.

کانال فروش خاص برای هر کشور داشته باشید

شرایط هر کشور با کشور دیگر متفاوت است و فروشنده باید این موارد را در نظر بگیرد. در یک فضای محدود و در فضای داخلی کشور می‌تواند راهکارهایی مانند فروش مستقیم، فروش اینترنتی یا فروش تلفنی استفاده کرد و محصول را از طریق باربری یا از طریق پست به مشتری برساند. اما این وضعیت در مورد کشورهای خارجی و بین المللی متفاوت است.

به طور ویژه مسئله ایجاد کانال فروش خاص برای کسب و کارهای ایرانی اولویت ویژه‌ای دارد. در هر صورت شرایط اقتصادی و سیاسی کشور ما به شکلی نیست که کاملاً به فکر تجارت آزاد باشیم. گاهی استفاده از کانال‌های واسطه‌ای، مانند فروشندگان محلی که در بندهای قبلی اشاره شد، هم می‌تواند بهترین راهکار باشد. در واقع شما تلفیقی از دو استراتژی افزایش فروش بین المللی خود به کار می‌برید و کانال‌هایی را برای مشتری ایجاد می‌کنید که دردسر چندانی برای خرید محصول شما متحمل شود.

مسیری برای تبدیل ارز در نظر بگیرید

طبق آمارهای منتشر شده، در سال ۲۰۱۷ مبلغی بالغ بر ۴ تریلیون دلار خرید اینترنتی کنسل شده است. نکته جالب اینکه ۴ تریلیون دلار در سبد خرید مشتریان وجود داشته و حتی امکان استفاده مجدد از آنها فراهم بوده است. این نشان می‌دهد که مشتریان حوصله چندانی برای سر و کله زدن با روشهای پیچیده ما ندارند. در واقع این افراد ترجیح می‌دهند که محصولات کشور خود را با همان ارز داخلی خرید کنند و زحمت تبدیل ارز را متحمل نشوند. اما استراتژی فروش بین المللی شما می‌تواند ایجاد یک مسیر و آسان برای تبدیل ارز باشد. در واقع شما خیلی راحت محصول خود را با ارز همان کشور بفروشید و تبدیل نرخ ارز را خودتان انجام دهید.

روش‌های تبلیغاتی خاص بکار گیرید

گفتیم که شبکه‌های اجتماعی راهکار خوبی برای افزایش فروش بین المللی هستند. اما در همین شبکه‌های اجتماعی هم روش‌های تبلیغاتی متفاوتی وجود دارد. بهترین و شاید ساده‌ترین روش تبلیغات، ویدیو مارکتینگ است. دلایل مختلفی برای سرمایه‌گذاری در بحث ویدیو مارکتینگ وجود دارد که مورد بحث ما نیست. اما برای افزایش فروش محصول خود می‌توانید راهکارهای مختلف بازاریابی را امتحان کنید تا راحت‌تر وارد بازارهای جهانی شوید.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *