افزایش بازدید از وب سایت به کمک بارکدهای کیو آر (QR code)
مرکز خرید سانتانارو در کالیفرنیا، یک برنامه ی ترفیغی یک هفته ای را با استفاده از کدهای کیو. آر، اجرایی کرد. در این برنامه ۲۰ خرده فروش و رستوران مشارکت داشتند. هدف از این برنامه، ارائه ی مشوق های انحصاری و تخفیفات ویژه به شرکت کنندگان در برنامه بود.
در حین اجرای این برنامه، نشانه های مربوطه در نقاط مختلف مال نصب شده بود. تلاش شده بود تا برخی از این نشانه ها در مناطقی نصب شود که بازدید کمتری دارد؛ تا با جذب مشتریان، بتوانند پاخور آن راهروها یا خرده فروش ها را افزایش دهند.
مشتریان با استفاده از گوشی هوشمند خود، کدهای کیو آر را اسکن کرده و آنها را ذخیره می کردند. در طول هر روز، چهار پیشنهاد مختلف در هر نشانه وجود داشت که بازدیدکنندگان می توانستند پس از اسکن و ذخیره، به آنها دسترسی پیدا کنند. قبل از اسکن و ذخیره، از ویژگی های پیشنهادات ترفیغی اطلاعی نداشتند.
این تخفیفات شامل موارد متنوعی می شد؛ از تخفیف ۱ دلاری برای هر نوشیدنی در کافه های مشخص شده تا تخفیف ۳۰ درصدی برای خرید پوشاک از خرده فروش ها. این تخفیف ها تنوع زیادی داشتند و این تنوع یکی از عوامل جذابیت و موفقیت این برنامه بود.
این برنامه ی ترفیعی تمرکز بیشتری روی بخش های خدماتی مال داشتند. به همین دلیل مستاجران بخش های خوراکی و نوشیدنی و همچنین بخش های خدماتی خرده فروش ها اولویت بیشتری برای مشارکت در این برنامه داشتند.
این برنامه به دنبال تخفیف برای برندهای لوکس و گران مانند گوچی نبود. به دنبال تحریک ناگهانی مشتریان و خرید تکانشی (Impulse Buying) هم نبود. به همین دلیل سراغ مستاجرانی رفتند که دارای قیمت های متوسط بوده و مشتریان ثابتی دارند.
ایده ی اصلی این برنامه، خلق راه های جدید و راحت برای اتصال به مصرف کنندگان و کمک به خرده فروش ها برای جذب مشتریان جدید بود.
کدهای کیو. آر ابزارهای جذابی برای دسترسی به بازارهای جوان هستند. مخاطبانی که علاقه مند به استفاده از گوشی های هوشمند می باشند و از این طریق، می توان پیام خود را به آنها رساند.
این برنامه ی ترفیعی یک هفته ای، موقعیت های زیادی را در زمینه ی استفاده از کدهای کیو آر به همراه داشت. مثلا یکی از تبلیغات که حاوی کارت های هدیه بود و مخاطبان می توانستند با اسکن کد، آن تخفیف را داشته باشند. بیش از ۲۶۰ نفر این تبلیغ را اسکن کرده و از کد تخفیف استفاده کردند. این تعداد بیش از ۳ برابر ترفیع های قبلی است که بدون کد کیو انجام شده بود.
مردم از کدهای کیو آر استقبال می کنند. آنها به دلیل راحتی بیشتر و جذابیت این ابزار جدید، به آن توجه کرده و با آن کار می کنند. پس باید در فعالیت های بازاریابی از این کدها بهترین استفاده را کرد.
لازم است تا هر یک از این کدهای کیو آر به یک وب سایت وصل شوند. می توان آنها را به شبکه های اجتماعی هم متصل کرد. به طور کلی، بهتر است پشت هر کد کیو آر یک لینک باشد تا یکپارچگی و گردش اطلاعات مورد نظر برند به مشتری بهتر و کامل تر فراهم شود. از این طریق می توان پیشنهادات بهتری به مشتریان ارائه کرد.
(منبع: بازاریابی دیجیتال در مراکز خرید و مال ها، شورای بین المللی مراکز خرید)
ادامه ی مقالات بازاریابی دیجیتال را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید