ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۱/۱۲
505 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

از خوب به عالی : یک فرهنگ، نه یک ظالم

وقتی صحبت از فرهنگ مبتنی بر نظم می شود، شرکت های هم تراز و ناپایدار هم، ادعا می کنند که درست به اندازه ی شرکت های رهسپار تعالی از نظم و انضباط برخوردارند. در نتیجه ما تصمیم گرفتیم این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم، مشخص شد که این دو گروه شرکت، به رغم ظواهر امر، در واقع تفاوت عظیمی از لحاظ روش های اعمال نظم داشتند.

بدانیم که: شرکت های رهسپارتعالی رهبرانی سطح پنجم داشتند که فرهنگی ماندگار و مبتنی بر نظم را بنا می نهادند، حال آنکه شرکت های هم تراز و ناپایدار با مدیران سطح چهارمی اداره می شدند که شخصا و با اتکا به اهرم زور خواستار برقرای نظم بودند.

ری مک دونالد، مدیر شرکت بارافز در سال ۱۹۶۴، را در نظر بگیرید. او مردی باهوش اما خشن بود که بر گفتگوها و بحث ها نظارت می کرد، مدام لطیفه می گفت و کسانی که مثل خودش نبودند را به باد انتقاد می گرفت. او تمام امور را صرفا از طریق اقتدار شخصی خود به انجام می رساند.

او در دوران مدیریت خود، نتایج چشمگیری پدید آورد. هر یک دلاری که در این دوران سرمایه گذاری شد، تا زمانی که او بازنشسته شد و شرکت را ترک کرد، ۶.۶ برابر بیشتر از بازار بورس سود افزوده داشت. اما از آنجا که سازمان برای رسیدن به ثبات فاقد فرهنگی منظم بود، لذا نتوانست پس از او هم به این روند ادامه دهد.

شرکت بارافز دچار روند نزولی طولانی شد، به گونه ای که از پایان دوره ی تصدی مک دونالد تا سال ۲۰۰۰، سودهای مرکب آن به ۹۳ درصد زیر نرخ بازار سقوط کرد.

مشابه همین سرگذشت در شرکت رابرمید که استنلی گالت مدیریت آن را به عهده داشت، اتفاق افتاد. او قوانین سختی را بر این شرکت حاکم کرد، تصمیم گیری سخت گیرانه و تحلیل متقابل، تحقیق بازاریابی، تحلیل سودآوری، کنترل دقیق هزینه و غیره. گالت ساعت ۶.۳۰ صبح سر کار حاضر می شد و به طور دائم ۸۰ ساعت در هفته کار می کرد و از مدیران خود نیز توقع داشت همینطور عمل کنند.

یک روز در حالی که در خیابان منهتن قدم می زد، دربانی را دید که با خاک انداز ساخت شرکت رابرمید، مشغول ریختن زباله ها درون سطل بود. او در حال غر زدن و ناسزا گفتن بود. وقتی گالت دلیل ناراحتی اش را پرسید. او گفت که لبه ی خاک انداز به شدت ضخیم است. گالت به سرعت از مهندسین خود خواست تا این محصول را از نو طراحی کنند.

گالت گفت: “من در خصوص کیفیت، بسیار سختگیر هستم.” کارمند اجرایی ارشد او می گفت: “کیفیت نامرغوب او را خشمگین می کند.”

شرکت رابرمید تحت سختگیری این رهبر منضبط به گونه ای چشمگیر پیشرفت کرد، اما پس از رفتن او شرکت به طرز فجیعی تنزل کرد. در زمان تصدی او ارزش سهام شرکت نسبت به بازار بورس ۳.۱ به ۱ بود در حالیکه پس از او، ۵۴ درصد از ارزش وابسته به سهام خود را از دست داد و در نهایت به شرکت نیوول فروخته شد.

موارد فوق، بیانگر روشی است که ما در تمام شرکت های هم تراز و ناپایدار شاهد بودیم: پیشرفتی چشمگیر تحت مدیریت یک فرد منضبط و سختگیر و بعد سقوطی به همان اندازه فجیع در پی رفتن فرد منضبط، در حالیکه هیچ گونه فرهنگ منظم و پایداری از خود به جای نگذاشته یا اینکه در برخی موارد فرد منضبط، خود به فردی نامنظم تبدیل شده و به گونه ای توجیه ناپذیر از این سه محور فکری دور شده است.

بله، نظم عامل مهمی برای رسیدن به نتایج عالی است. اما اقدامات منظم بدون درک منظم این سه محور نمی توانند به نتایج عالی و پایدار منتهی شوند.

(منبع: از خوب به عالی، جیم کالینز)

ادامه ی مقالات “از خوب به عالی” را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *