ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۳۰
434 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

از خوب به عالی: معیار اقتصادی شما چیست؟

همانطور که تا اینجا متوجه شدیم، شرکت های رهسپار تعالی، اغلب از صنایع خیلی معمولی، درآمدهای چشمگیری ایجاد کردند. در همان زمان که نرخ سود سهام بانک ولز فارگو، چهار برابر بازار بورس بود، کل صنعت بانکداری جایگاهی در انتهای صنایع داشت.

بدانیم که: لازم نیست یک شرکت، برای رسیدن به سطح عالی حتما در رده ی صنایع موفق باشد. هر یک از شرکت های رهسپار تعالی، صرف نظر از صنعتی که در آن فعالیت دارند، روش اقتصادی بسیار خوبی ابداع کرده اند. آنها از این جهت قادر به این کار هستند که درک عمیقی از محرک اقتصادی خود به دست آورده اند.

هر شرکتی در هر صنعتی، مسایل اقتصادی خاص خود را دارد و من قصد ندارم همه ی آنها را اینجا شرح دهم. فقط نکته ی اساسی تمام آنها، این است که، شرکت های رهسپار تعالی، درک عمیقی از محرک های مهم موتور اقتصادی خود به دست آورده و سیستم خود را مطابق با آن طرح ریزی کرده اند.

آنچه ما از تحقیقات مان دریافتیم، این بود که هر شرکت رهسپار تعالی، این محرک اقتصادی را بر مبنای پاسخ دادن به یک پرسش بدست آورده است: “کدام عامل می تواند بزرگ ترین و پایدارترین تاثیر را بر نیروی اقتصادی ما داشته باشد؟”

برای مثال، شرکت والگرینز، توجه خود را از سود به ازای فروشگاه، به سود به ازای هر مشتری تغییر داد. درست است که خرید فروشگاه هایی در نقاط قابل دسترس، مستلزم هزینه های گزاف است، اما این شرکت با تمرکز بر مدل اقتصادی خود، یعنی با افزایش سود به ازای هر مشتری، توانست بر تعداد فروشگاه های دردسترس خود بیفزاید.

و یا بانک ولز فارگو را در نظر بگیرید. مدیران آن زمانی که با حقیقت برداشته شدن محدودیت نرخ های بانکی، مواجه شدند، دریافتند که معیارهای بانکداری، مثل سود وام و سپرده، دیگر نمی توانند محرکت های مهمی تلقی شوند. در عوض، یک معیار جدید برای خود در نظر گرفتند: سود به ازای کامند. و این نگرش را در وهله ی نخست با به راه انداختن شعباتی با کارمندهای اندک و سیستم های خودپرداز، به تحقق رساندند.

بدانیم که: این معیار می تواند کاملا نامحسوس و حتی گاهی از اوقات ناپیدا باشد. نکته ی مهم، بهره گیری از آن برای درک و مشاهده ی مدل اقتصادی خودتان است.

اما سوالی که اینجا ممکن است مطرح شود این است که، آیا داشتن یک معیار کافی است؟ خیر. ولی با تکیه بر یک معیار، دیدگاه بهتری به دست می آورید، در مقایسه با زمانی که سه یا چهار معیار داشته باشید.

تفاوت شرکت های رهسپار تعالی با شرکت های هم تراز هم، در همین موضوع نهفته است. تمام این شرکت ها به یک معیار اقتصادی مهم دست یافتند، در حالیکه شرکت های هم  تراز معمولا اینطور عمل نکردند. در واقع، طی این بررسی فقط با یک شرکت هم تراز مواجه شدیم که دید عمیقی نسبت به معیار اقتصادی خود داشت.

آن هم شرکت هاسبرو Hasbro بود که روند صعودی خود را بر اساس این دیدگاه استوار کرده بود: مجموعه ای از اسباب بازی ها که هیچ وقت از مد نمی افتند، نسبت  به اجناسی که در یک برهه ی زمانی محبوب واقع می شوند، گردش پولی پایدارتری، ایجاد می کنند.

در حقیقت، هاسبرو تنها شرکت هم ترازی بود که هر سه محور مفهوم خارپشتی را درک کرده بود. و تنها دلیل جهش ناپایدار آن، مرگ دور از انتظار مدیر عامل این شرکت بود، که شرکت نظم لازم برای ماندن در این سه محور را از دست داد.

(منبع: از خوب به عالی، جیم کالینز)

ادامه ی مقالات “از خوب به عالی” را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *