ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۱/۱۶
550 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

از خوب به عالی : فهرست کارهایی که نباید انجام دهید

اغلب ما، افرادی پرمشغله هستیم، و زندگی نامنظمی داریم. ما فهرستی از کارهایی که باید انجام دهیم داریم که به طور دائم بیشتر می شوند، و لذا سعی داریم با انجام پیاپی این کارها به آنها شتاب بخشیم. این روش به ندرت جواب می دهد.

اما نکته ی جالب اینجاست که، کسانی که شرکت های رهسپار تعالی را پدید می آورند، بیش از آنکه از فهرست “کارهایی که باید انجام دهند” استفاده کنند، از فهرست های “کارهایی که نباید انجام دهند” بهره می برند. آنها با روشی بسیار منظم، انواع امور غیر اساسی و بی اهمیت را از برنامه ی کاری خود حذف می کنند.

وقتی داروین اسمیت، مدیریت کیمبرلی کلارک را به عهده گرفت. فهرستی از کارهایی که نباید انجام می شد، تهیه کرد. او ملاحظه کرد که بازی در مسابقه ی پیش گویی سالیانه با روزنامه ی وال استریت، برای مدت کوتاهی توجه مردم را به خود معطوف می کند، لذا انجام آن را متوقف کرد و گفت: “این کار هیچ مزیتی برای سهام داران ما ندارد، پس دیگر این کار را انجام نخواهیم داد.”

و یا وقتی متوجه شد “ظهور خزنده ی عناوین” مقدمه ای برای طبقاتی شدن و تشریفات خشک اداری خواهد بود، بلافاصله عناوین را حذف کرد.

علاوه بر اینها، او به منظور تقویت این ایده که کیمبرلی کلارک باید کم کم خود را همچون یک شرکت کالاهای مصرفی و نه شرکت تولید کننده ی کاغذ قلمداد کند، تمام همکاری های تجاری را با صنایع کاغذی متوقف کرد.

شرکت های رهسپار تعالی، با استفاده از یک مکانیزم بودجه بندی بی نظیر، قانون “انجام ندهید” را مرسوم کردند. حرکت را متوقف کنید. لحظه ای فکر کنید: هدف از بودجه بندی چیست؟ اغلب افراد پاسخ می دهند: بودجه بندی یعنی اینکه تصمیم بگیریم چقدر بودجه به هر فعالیت اختصاص دهیم یا اینکه هزینه ها را کنترل کنیم یا هر دو. اما از دیدگاه یک شرکت رهسپار تعالی، این پاسخ ها هر دو اشتباه اند.

بدانیم که: در یک فرآیند رهسپار تعالی، بودجه بندی قاعده ای است برای تصمیم گیری در باب اینکه به کدام زمینه باید بودجه ی کامل اختصاص داده شود و به کدام زمینه اساسا نباید بودجه ای تعلق گیرد و مشخص کنیم کدام فعالیت ها به بهترین شکل با مفهوم خارپشتی ما هم سویی دارند و باید به طور کامل تقویت شوند و کدام فعالیت ها باید اساسا حذف شود.

کیمبرلی کلارک منابع مالی صنعت کاغذ سازی را به صنعت مصرفی اختصاص نداد. بلکه صنعت کاغذ سازی را به طور کامل کنار گذاشت، ماشین آلات را فروخت و تمام پول را در صنعت مصرفی در حال ظهور سرمایه گذاری کرد.

موثرترین استراتژی سرمایه گذاری این است که با علم کامل به اینکه در یک زمینه موفق خواهید بود، فقط در همان زمینه فعالیت کنید. ممکن است عجیب به نظر برسد، اما این روشی است که اساسا شرکت های رهسپار تعالی در پیش می گیرند. داشتن یک مفهوم خارپشتی، یعنی انتخاب درست یک زمینه و سپس سرمایه گذاری کامل در آن که دقیقا با چارچوب های این سه محور فکری تطابق دارد و لذا خلاص شدن از هر چیزی دیگر.

(منبع: از خوب به عالی، جیم کالینز)

ادامه ی مقالات “از خوب به عالی” را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *