ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۱۸
626 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

از خوب به عالی : فضایی که در آن حقیقت شنیده می شود(۲)

در ادامه ی مقاله ی گذشته، راهکارهای ایجاد جوی که در آن حقایق شنیده می شود (در سازمان ها) را توضیح می دهیم.

  • مدیریت نقد و ارزیابی دقیق، بدون سرزنش

در سال ۱۹۷۸، فیلیپ موریس شرکت سون آپ را به تملک خود درآورد، اما هشت سال بعد در یک زیان مالی آن را فروخت. این زیان نسبت به کل دارایی شرکت، مبلغ قابل توجهی نبود اما شکست فاحشی به شمار می رفت که وقت زیادی را هدر داده بود.

اما در این میان، چیزی که باعث تعجب ما شد، صحبت کردن آشکارای آنها حول این موضوع بود. آنها به جای اینکه این اشباه بزرگ را پنهان کنند، بیشتر درباره ی آن صحبت می کردند. صدها و یا هزاران نفر، ساعت ها وقت خود را صرف نقد و ارزیابی این موضوع کردند.

با این حال هیچ کس در این میان، به جز خود جو کلمن، مسئولیت این شکست را نپذیرفت. جو کلمن در حالیکه در مقابل آینه ایستاده بود، مستقیما به خودش اشاره کرد، و گفت: “مقصر منم که ایده ی کسانی که با این طرح مخالف بودند را بیشتر بررسی نکردم، آنها دید درست تری به آینده داشتند.”

در دورانی که رهبران شرکت های هم تراز، اقدامات درست را به خود نسبت می دهند و در مورد اقدامات نادرست، دیگران را سرزنش می کنند، ملاقات با شخصی مثل کلمن واقعا خوشایند و دلپذیر است.

  • ایجاد مکانیزم های “پرچم قرمز”

ما در عصری زندگی می کنیم، که ظاهرا کسانیکه اطلاعات بهتری دارند، دارای امتیازند. اما اگر به صعود و سقوط سازمان ها توجه کنید، به ندرت شرکتی را پیدا می کنید که به واسطه ی نداشتن اطلاعات در مسیر نادرستی افتاده باشد.

اعضای شرکت بتهلم استیل ار عملکرد کارگاه های کوچک نوکور باخبر بودند، اما توجه چندانی به آن نداشتند تا اینکه یک روز از خواب بیدار شدند و دیدند که بخش عظیمی از سهام بازار خود را از دست داده اند.

و یا شرکت آپچان به خوبی می دانست که برخی از محصولات تولیدی این شرکت، پیامدهای جانبی ناخوشایندی خواهد داشت، اما آنها را نادیده گرفت و وقتی خود را در معرض خطر دید، به جای مواجه شدن با مشکلات خود، آنها را “سوء شهرت” تلقی کرد.

بانک آمریکا هم از واقعیاتی پیرامون برداشته شدن محدودیت تعیین نرخ بانک ها با خبر بود، اما نتوانست خود را با پیامدهای آن وفق دهد و روش های سنتی گذشته را کنار بگذارد.

بدانیم که: در واقع ما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه شرکت های رهسپار تعالی اطلاعات بیشتر یا بهتری نسبت به شرکت های هم تراز خود داشتند، پیدا نکردیم. هر دو گروه به طور یکسان به اطلاعات مناسبی دسترسی داشتند. اما کلید این معما نه در اطلاعات بهتر، که در تبدیل اطلاعات به اطلاعات غیر قابل اغماض است.

یک روش نیرومند برای این کار، بکار گیری پرچم قرمز است. اجازه دهید دلیل نام گذاری آن را برای تان شرح دهم. وقتی در دانشکده ی استانفورد تدریس می کردم، روز اول به هر یک از دانشجویان کلاس، یک کاغذ قرمز دادم و به آنها گفتم: “این پرچم مختص این دوره ی تحصیلی است. اگر پرچم را بالا ببرید، کلاس درس به خاطر شما مکث می کند. می تواند دلیل آن بیان عقیده ی شخصی خود، مخالفت با استاد، ارائه ی تجربه ی شخصی با کلاس، پرسیدن سوال و یا ارائه ی پیشنهاد باشد. تصمیم کاملا در دستان شماست. هیچ تنبیهی در استفاده از این پرچم وجود ندارد، اما شما فقط یک بار اجازه ی استفاده از آن را دارید.”

در یکی از جلسات درسی، یکی از دانشجویان پرچمش را بلند کرد و گفت: “استاد کلاس درس شما کم بازده است. شما بیش از حد سوال می کنید و تفکر مستقل ما را سرکوب می کنید. اجازه دهید ما هم فکر کنیم.”

پرچم قرمز حقیقت ناخوشایندی را به من نشان داد، که سبک تدریس من، خود مانع از یادگیری افراد می شد. اما این پرچم اطلاعاتی را به من داد که ممکن بود همیشه نادیده بگیرم.

لین هورنانگ، دستیار تحقیقاتی ام معتقد است، اگر شما یک رهبر سطح پنجم باشید، نیازی به مکانیزم پرچم قرمز ندارید (چرا که به خودی خود فضایی را برای شنیده شدن حقیقت ایجاد می کنید). اما اگر هنوز یک رهبر سطح پنجم نیستید، یا از ضعف اقتدار رنج می برید، روش پرچم قرمز ابزاری مفید و سودمند در اختیارتان می گذارد تا بتوانید اطلاعات خود را به اطلاعاتی غیر قابل اغماض تبدیل کنید و فضایی ایجاد کنید که در آن حقیقت شنیده می شود.

(منبع: از خوب به عالی، جیم کالینز)

ادامه ی مقالات “از خوب به عالی” را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *