ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۱۴
471 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

از خوب به عالی : حقایق از رویاها بهترند

در طی تحقیقات ما، شرکت های رهسپار تعالی دارای یک خط مشی کامل و بی نقص نبودند. اما به طور کلی می توان گفت، تصمیمات درست آنها خیلی بیشتر از تصمیمات نادرست بود، چیزی که کمتر در شرکت های هم تراز دیده می شد.

اما موضوعی که ذهن ما را درگیر می کرد این بود که، آیا به واسطه ی خوش شانسی این تصمیمات درست گرفته می شد؟ پاسخ این است این تصمیمات به واسطه عاملی کاملا مشخص در خط مشی این گروه، گرفته می شد نه شانس!

شرکت های رهسپار تعالی دو نوع طرز تفکر قانونمند و مشخص داشتند:

آنها این عملکرد را از طریق رویارویی با حقایق ناخوشایند به اجرا می رساندند.

آنها یک چارچوب ساده اما خردمندانه را مرجع تمام تصمیمات خود قرار می دادند.

همچون مورد کروگر که نشان می دهد، وقتی با تلاشی صادقانه و مستمر سعی در مواجه شدن با حقیقت داریم، تصمیمات درست اغلب نمایان می شوند. البته نه همیشه اما اغلب همینطور است. و حتی اگر همه ی تصمیمات آشکار نشوند، یک چیز قطعی است: ما نمی توانیم بدون اینکه ابتدا با حقایق ناخوشایند روبرو شویم، تصمیمات درستی اتخاذ کنیم. شرکت های رهسپار تعالی عملکردی در راستای این اصل داشتند و شرکت های هم تراز عموما تابع آن نبودند.

شرکت پیتنی بوز را در مقابل شرکت ادرسوگراف در نظر بگیرید. این دو شرکت تا سال ۱۹۷۳ از نظر درآمد و سود، یکسان بودند، تعداد کارکنان شان برابر بود و منحنی سهام شان مثل هم بود. پیتنی بوز در زمینه ی ماشین تمبر زنی و ادرسوگراف در زمینه ی ماشین آدرس زنی فعالیت داشت.

اما در سال ۲۰۰۰، دو شرکت به یکباره از هم فاصله گرفتند، پیتنی بوز نیروی کاری خود را تا ۳۰هزار نفر افزایش داد و درآمدش ۴ میلیارد دلار افزایش یافت، اما در مقابل چیزی که از ادرسوگراف باقی ماند، درآمدی کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار و ۶۷۰ کارمند بود. سهام پیتنی بوز نسبت به ادرسوگراف سود خیلی زیادی معادل ۳۵۸۱ به ۱ دلار کسب کردد.

در سال ۱۹۷۶، رهبری مقتدر و آرمان گرا به نام Roy Ash، به سمت مدیرعاملی شرکت ادرسوگراف منصوب شد. او خودش را ترکیبی از چند صفت توصیف می کرد. طبق گزارش مجله ی فرچون، اش در صدد بود تا از شرکت بعنوان سکوی پرتاب خود استفاده کند و مهارت رهبری خود را به رخ جهانیان بکشد.

برای این کار بر آن شد تا در زمینه ی اتوماسیون اداری بر شرکت هایی نظیر IBM، زیراکس و کداک غلبه کند. این برنامه ای عظیم به شمار می رفت، که به خودی خود هیچ اشکالی ندارد، اما اش چنان به خواسته ی آرمان گرایانه ی خود چسبیده بود که طبق نوشته ی بیزینس ویک، حاضر نبود شواهد فزاینده ای که نشان می داد برنامه محکوم به شکست است و ممکن است سایر بخش های شرکت را نیز با خود نابود کند، روبرو شود.

مدتی بعد، اش از شرکت اخراج شد و شرکت رو به ورشکستگی رفت، اما او هنوز از مواجه شدن با واقعیت طفره می رفت و می گفت: “ما برخی از عرصه های مبارزه را از دست دادیم، اما در شرف پیروزی بودیم.”

اما شرکت ادرسوگراف حتی به بردن جنگ هم نزدیک نبود و تمام کارکنان این شرکت به این موضوع واقف بودند. و عده ی زیادی از آنها وقتی می دیدند نمی توانند مدیریت را به مواجهه با حقیقت متقاعد کنند، دلسرد شده و از شرکت خارج می شدند.

بدانیم که: برنامه ریزی برای رسیدن به سطح عالی هیچ اشکالی ندارد. بالاخره شرکت های رهسپار تعالی نیز تصمیم گرفتند تا طرح های بزرگی را به انجام برسانند. اما، آنها برخلاف شرکت های هم تراز، پیوسته با توجه به حقایق ناخوشایند، راه رسیدن به خواسته های بزرگ را هموار ساختند.

همانگونه که مدیرعامل شرکت پیتنی بوز، آقای فرد پوردو گفت: “وقتی تحته سنگی را بلند می کنید، یا باید حقایق زیر آن را ببینید (هر چند که ممکن است شما را بترساند) یا اینکه تخته سنگ را در سر جای خود قرار دهید.”

هر یک از مدیران دیگر پیتنی بوز هم همین دیدگاه را داشتند. به خوبی پیدا بود که همه ی آنها نسبت به جایگاه پیتنی در جهان، صریح، حساس و وسواسی هستند. یکی دیگر از مدیران گفت: “این فرهنگی است که با خودپسندی، سر ناسازگاری دارد.” و دیگری گفت: “ما شدیدا معتقدیم، آنچه را که انجام می دهیم، هر چند بزرگ، هرگز آنقدر خوب نیست که به ماندگاری ما کمک کند.”

جلسات فروش شرکت پیتنی شباهتی به جلسات فروش سایر شرکت ها که در کنفرانس های پرهیاهو، فقط به تمجید از خود می پرداختند، نداشت. در این شرکت همه ی مدیران آماده ی پاسخگویی به سوالاتی که از سوی عوامل فروش مطرح می شد، بودند زیرا آنها ارتباط مستقیم با مشتری داشتند.

این شرکت مدت ها قبل روش مبتنی بر فضایی آزاد برای ابراز عقیده ایجاد کرده بود، اما شرکت ادرسوگراف، در تضاد با پیتنی بوز نکته ای اساسی را نمایان می سازد.

رهبر قدرتمند و پرجذبه ای مانند اش عملا تمرکز افراد را از کار، به سمت مدیر کشانده بود. آنها بیشتر نگران بودند و می ترسیدند که مدیر از آنها چه می خواهد و چه اندیشه ای در سر دارد.

وقتی مدیری به خود اجازه می دهد، قبل از هر موضوع مهم دیگری، خودش نخستین موضوع نگران کننده ی افراد، باشد، شرکت به رده ی متوسط یا حتی بدتر تنزل خواهد کرد. این یکی از دلایل مهمی است که نشان می دهد چرا مدیرانی با اقتدار، نسبت به همتایان خود در سازمان های رهسپار تعالی، کمتر موفق به کسب نتایج پایدارتر و بهتری می شدند.

(منبع: از خوب به عالی، جیم کالینز)

ادامه ی مقالات “از خوب به عالی” را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *