ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۱/۰۸
481 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

از خوب به عالی : آزادی و مسئولیت در حیطه یک چارچوب

یک خلبان را تصور کنید. او وارد کابین می شود که تعداد زیادی کلیدهای پیچیده و ابزارهای پیشرفته در آنجا وجود دارد. وقتی مسافران ساک های خود را در محفظه ها قرار می دهند و مهمان دارها با سرعت به این طرف و آن طرف می روند، خلبان بازبینی قبل از پرواز را شروع می کند.

بعد از آن، کار با مرکز کنترل ترافیک هوایی شروع می شود. او به طور دقیق طبق دستورالعمل ها کار می کند و تا وقتی اجازه ی پرواز صادر نشود، سرعت موتور هواپیما را زیاد نمی کند. وقتی هم که، در هوا به پرواز درآمد، به طور منظم با مرکز کنترل در ارتباط است و در محدوده های فشرده ی سیستم به حرکت خود ادامه می دهد.

در این میان زمانی که به مقصد نزدیک می شود، ممکن است با طوفان و رگبار مواجه شود. مسافرانی که کمتر این تجربه را داشتند با نگرانی به پایین نگاه می کنند و کسانی که بیشتر سفر داشتند، با خیال راحت به گپ زدن یا روزنامه خواندن خود ادامه می دهند؛ چراکه آنها می دانند خلبان تنها در صورتی که شرایط مناسب باشد، فرود می آید.

وقتی هواپیما به باند نزدیک می شود با سرعت ۱۳۰ مایل در ساعت، چرخ ها باز می شود، مسافران پشتشان به صندلی نزدیک می شود و صدای ناله ی موتور هواپیما به گوش می رسد؛ در همین حین هواپیما دوباره اوج می گیرد و خلبان به مسافران می گوید: “از شما پوزش می خواهم. ما با بادهای مخالف مواجه شدیم.” در رفت بعدی، بادها آرام تر می شوند و هواپیما صحیح و سالم فرود می آید.

کمی عقب تر بنشینید و نگاه کنید که خلبان در یک سیستم بسیار سختگیرانه کار می کند و این آزادی را ندارد که خارج از سیستم عمل کند.

توقع ندارید خلبان بگوید: “خوب مسافران عزیز، من در یک کتاب مدیریت، ارزش قدرتمند شدن را مطالعه می کردم، می خواهم روش های مختلفی را برای خلاقیت و کارآفرین بودن، آزمایش کنم.”

اما در عین حال تصمیمات حیاتی، مثل پرواز، فرود یا ایجاد وقفه، یا فرود در جایی دیگر کاملا به او بستگی دارد. یک حقیقت اصلی وجود دارد و آن این است که مسئولیت نهایی هواپیما و جان مسافران بر عهده ی خلبان است.

در اینجا منظور این نیست که یک شرکت باید سیستمی به دقت و سختگیریِ سیستم ترافیک هوایی داشته باشد؛ چرا که یک شرکت نا موفق، صدها نفر را در میان تکه های فولاد مچاله نمی سوزاند. اما نکته ای که در این قیاس نهفته، این است که وقتی به ساختار درونی شرکت های رهسپار تعالی می نگریم، بهترین بخش الگوی خلبان را به یاد می آوریم: آزادی و مسئولیت، در چارچوب سیستمی بسیار پیشرفته.

بدانیم که: شرکت های رهسپار تعالی سیستمی منسجم با محدودیت های روشن را ایجاد می کنند، اما در عین حال برای کارکنان خود آزادی و مسئولیت در چارچوب آن سیستم قائل هستند. آنها کسانی را استخدام می کنند که خود افرادی تابع نظم هستند و نیازی به اداره شدن ندارند. لذا این سیستم است که اداره می شود نه انسان ها.

نکته ای که در فرهنگ مبتنی بر نظم وجود دارد این است که، در واقع نظم به خودی خود، ما را به سمت نتایج عالی سوق نمی دهند، بلکه باید ابتدا افراد منظم را وارد سازمان کنیم، کسانی که تفکر بسیار سختگیرانه و منظمی دارند و خواهند توانست در محور چارچوب یک سیستم منسجم که با دریافت خارپشتی طراحی شده است، عملکردهای منظمی داشته باشند.

(منبع: از خوب به عالی، جیم کالینز)

ادامه ی مقالات “از خوب به عالی” را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *