ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۶/۱۰/۲۰
1,030 بازدید
۴ دیدگاه
اشتراک گذاری

عدم توافق یک پیامد طبیعی پیوستن به گروه است. بنا به نظریه تعارض، طبیعت پویای گروه تغییر مداوم را تضمین می‌کند، اما همراه با آن فشارها و تنش‌ها بروز می‌کند که به شکل تعارض جلوه‌گر می‌شود.

اگرچه در موارد نادر اعضای گروه ممکن است از همه تعارض‌ها اجتناب کنند زیرا اَعمال آنان کاملاً هماهنگ است، در بیشتر گروه‌ها کشاکش نیروهای بین شخصی ناگزیر اثر خود را اِعمال می‌کند.

بنابراین، تعارض، یک فرآیند گروهی با ارزش به شمار می‌رود. تا آنجا که تعارض با موفقیت حل شود، دارای نقش تثبیت کننده است و به صورت عنصر منسجم کننده روابط می‌شود.

وابستگی متقابل میان اعضا و ثبات گروه نمی‌تواند عمیق شود، مگر اینکه خصومت درون گروهی بروز کند، با آن روبه‌رو شوند، و آن را حل کنند. تعارض‌های سطح پایین در یک گروه می‌تواند نشانه‌ای از روابط بین فردی مثبت محسوب شود، اما به احتمال بیشتر اعضای گروه تعارض را پنهان می‌کنند و یا به اندازه‌ای نسبت به گروه بی‌اعتنا هستند که توجهی به آن ندارند. تعارض همچنین باعث حفظ گروه می‌شود، زیرا وسیله‌ای به شمار می‌رود که خصومت‌های بین فردی را از میان می‌برد.

گروه به جای حذف همه منابع نفاق، باید تعارض را اداره کند. وقتی که اعضای گروه خود را در حال بحث با دیگران می‌یابند، آن‌ها باید با مشکل برخورد کنند و برای حل اختلاف تشریک مساعی نمایند. اگر تعارض به مرحله اوج خود برسد، اعضا باید خصومت‌شان را کنترل کنند، مارپیچ تعارض را در هم شکنند و بار دیگر چشم‌اندازه همیارانه پیدا کنند. اعضای گروه باید از راه مذاکرۀ یکپارچه و منسجم راه‌حل‌های تازه و خلاق در مورد مسائل خود ابداع کنند. اگر تعارض به شیوه مناسب اداره و حل شود، به جای آنکه مسئله‌ای باشد که باید حذف گردد، به یک منبع با ارزش تبدیل می‌شود. گروه به وسیله‌ی تعارض رشد می‌کند.

(منبع: پویایی گروه دانلسون.ر.فورسایت ترجمۀ دکتر جعفر نجفی‌زند، دکتر حسن پاشاشریفی)

مطلب پیشنهادی من در همین زمینه:

با همکاران خود بحث کنیم!

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

4 پاسخ به “ارزش تعارض”

  1. وحید خسروی گفت:

    با سپاس ، مطلب بسیار خوب و آموزنده ای بود و این تعارض ها هم از الزامات درون هر سازمانی محسوب میشه .

  2. م جبلي گفت:

    “اگر تعارض به شیوه مناسب اداره و حل شود، به جای آنکه مسئله‌ای باشد که باید حذف گردد، به یک منبع با ارزش تبدیل می‌شود.”
    این جمله تون ?? عالی بود ، اگه همه ی ما به این دقت کنیم خیلی مشکلات سریعتر حل میشه ولی متاسفانه معمولا نسبت به این چیزها جبهه میگیریم و اون جنبه ی منفی که اصلا وجود نداره رو میبینیم !
    ممنون از مطلب اموزنده و عالیتون ??

  3. سعید خسروی گفت:

    این نگرش که نباید انتظار نبودن تعارض داشته باشیم، حذف تعارض حذف صورت مسئله است و “تعارض” یک ارزشه عالی بود…

  4. مهمان گفت:

    خیلی ممنون از سایت عالی و بسیار مفید شما
    مفوق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *