ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۶/۱۵
941 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

آیا موفق میشوم؟

وقتی شخصی باید تلاش های خود را افزایش دهد، حال چه برای رسیدن به یک هدف والاتر باشد و چه برای تسلط بر یک مهارت جدید و یا افزایش بهره وری، ابتدا از خود سوال می کند: چه شانسی برای موفقیت دارم؟ اگر ذهن او این پاسخ را بدهد: “سعی می کنم اما شکست می خورم.” او به هیچ وجه تلاش نخواهد کرد.

یک انسان عاقل تنها وقتی تلاش و انرژی خود را بالا می برد که نتایج را پیش بینی کند و از درگیری در کارهای بی فایده و به ظاهر غیر ممکن پرهیز کند.

وقتی از لحاظ فکری خود را ارزیابی می کنیم، هیچ موردی ساده تر از استفاده از یک سیستم اعدادی نیست. ما در اینجا یک مثال ساده می زنیم و اگر بتوانیم مفهوم آن را درک کنیم، نظر درستی درباره ی نقش انگیزه ی انسانی خواهیم داشت.

فرض کنید یک کارمند توانایی خود را با کمک اعداد ارزیابی نماید. او برای هر کاری نمره ای در نظر می گیرد، پس می گوید: “من کاری را که رئیس به عهده ام گذاشته را در شماره ی … می بینم” و این جای خالی را با شماره های ۱ تا ۵ پر می کند. سپس به همین طریق شماره ای را برای خودش در نظر می گیرد.

اکنون اگر کارمند شماره ی خود را ۳ و شماره ی کار مورد نظر را نیز ۳ بداند، کار بسیار دشوار می شود. این کار تمام انرژی او را می گیرد، اما نمی تواند آن را انجام دهد.

از طرف دیگر اگر فردی سختی کار را شماره ی ۱ یا ۲ بداند و میزان توانایی خود را برای انجام آن کار، شماره ی ۳ ارزیابی کند، انجام آن کار برایش بسیار سهل و آسان است. یا اگر میزان توانایی خود را شماره ی ۳ و سختی کار را ۴ یا ۵ بداند، انجام کار برایش غیر ممکن می نماید و نمی تواند آن را انجام دهد. پس او این کار را خیلی سخت می داند و حتی نمی تواند آن را امتحان کند.

من و شما بعنوان یک مدیر، روزانه با مشکلات بزرگی برای تغییر نظر آن دسته از کارمندان خود رو به رو هستیم؛ چون آنها انجام کار، یا حداقل به سرانجام رساندن آن را بیش از حد و توان خود می بینند. ما ممکن است بدانیم که کار مورد نظر آن قدرها هم مشکل نبوده، اما برای آنها این مسئله مهم نیست. فرقی نمی کند ما چه فکری می کنیم، تنها آنچه کارمندان فکر می کنند مهم است.

چگونه باید روی طرز فکر کارمندان خود اثر بگذاریم؟ شما بعنوان مدیر می توانید به شخص مورد نظر بگویید که این کار آنقدر سخت نیست. اما شما دارید وقت خود را تلف می کنید، زیرا در برابر اسلحه های بزرگ مخالفت که به سمت شما نشانه رفته است ایستاده اید.

فردی که خود را شماره ی ۳ می داند می گوید: “مزخرف است شما در ۵ سال گذشته در این زمینه کار نکرده اید، از کجا می دانید؟” و یا “شما هرگز مجبور نبوده اید که روزانه با میزان تولید، میزان رقابت و سوددهی سر و کله بزنید، حوزه ی فعالیت من فرق می کند.”

تنها با حرف، نمی توان شناخت شخص را از میزان سختی کار تغییر داد. خواهید دید که تنها امید واقعی برای تغییر نظر کارمندان، تحول میزان آگاهی آنها از خودشان است.

کارمندی را در نظر بگیرید که به توانایی های خود شک دارد، سپس او را هیزم شکنی فرض کنید که بر روی یک تبر دو لبه ی قابل اطمینان تکیه زده است. در این وضعیت رئیس می گوید: “فردا می خواهم دو برابر درخت هایی که در گذشته می بریدی، قطع کنی.” احتمال اینکه هیزم شکن پاسخ دهد “مشکلی نیست”، بسیار کم است.

از طرف دیگر در نظر بگیرید، اگر رئیس اضافه می کرد: “این هم اره برقی و من به تو یاد می دهم چگونه از آن استفاده کنی.” پاسخ احتمالی چه می بود؟ اضافه کردن ابزار کار مناسب، ناگهان تصور افراد از میزان توانایی خودشان را تغییر می دهد.

افزودن ابزار و تجهیزات برای یک عملکرد بهتر، از جمله طرح های بازاریابی جدید، روش های جدید، تجهیزات مدرن و در بیشتر اوقات افزودن ابزار کمک فکری شامل: اطلاعات جدید و آموزش جدید باعث می شود، فرد مهارت های خود را بهبود بخشد و فکر کند، می تواند کارهای در سطح بالاتر را نیز انجام دهد.

(منبع: ۱۳ اشتباه مهلک مدیران، رابرت مارویل)

ادامه ی مقالات راهکارهای مدیریتی را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *