چند نکته برای انتخاب کلید واژه برای سئو و بازاریابی محتوا (۵)
- آیا صفحات مرتبطی وجود دارد که بتواند استراتژی لینک درونی را پشتیبانی کند؟
می توانید برای یک صفحه رتبه ای بالا بدست آورید؛ اما استراتژی بازاریابی شما از طریق سئو در صورتی ارتقا خواهد یافت که صفحات مرتبطی برای پشتیبانی لینک درونی دو سویه، خلق کرده باشید. به عبارت دیگر، اطمینان حاصل کنید که فرصتی برای لینک دو سویه کردن کلید واژه های استراتژیک موجود در متن، در چندین صفحه یا پست های دیگر شما وجود دارد تا به این طریق رتبه بندی بالاتری در موتور جستجو بدست آورید.
فراموش نکنید عبارت کلید واژه ی هدف را، درون لینک های خود (یا حداقل نزدیک به لینک های خود) قرار دهید. برای مثال، ممکن است یک صفحه به “بیمه کم هزینه خودرو” اشاره می کند؛ اما همان کلمات در متن یک لینک به صفحه ای دیگر بر روی سایت یا بلاگ شما قرار داشته باشد که به طور مفصل، به مزایا و معایب سیاست های بیمه ی کم هزینه ی خودرو، اشاره دارند.
چطور این انتخاب عبارت کلید واژه، مناسب مطالب آینده خواهد بود؟
گزینه ی انتخاب کلیدواژه ی شما برای سئو و بازاریابی محتوا باید بر اساس محتوایی برنامه ریزی شده برای هفته های پیش رو صورت گیرد؛ نه فقط برای محتوا و مطلبی که امروز با آن سر و کار دارید. با یک سررسید محتوا، می توانید قبل از آنکه کسی مقاله ای بنویسد؛ سرویسی را توصیف کنید؛ یا پست بلاگی را خلق کنید؛ شروع به فکر کردن درباره ی احتمال های ممکن برای کلید واژه کنید.
اگر یک سری عبارت کلید واژه ی ابتدایی دارید، استراتژی های برنامه ریزی محتوای شما باید بازتاب اولویت ها و کمبودهای عبارت کلیدواژه ی شما باشد. برای مثال، اگر در حال حاضر، از نظر کلیدواژه “علف چین های دستی” در رتبه ی بسیار بالایی قرار دارید، شاید در این حالت، به توجهی ویژه نیاز نباشد؛ اما ممکن است برای “علف چین های خودکار”، رتبه ی ضعیفی داشته باشید و بخواهید مطلبی خلق کنید که این موضوع را در آینده خطاب قرار دهد؛ پس، برنامه ی کلیدواژه هایتان باید این مهم را مد نظر قرار دهد.
- آیا عبارت کلید واژه ی در نام دامین ما هست؟
از آنجایی که گوگل قصد دارد تا کاربران در نتیجه ی جستجو، به مطلبی که نیاز آنها را برطرف می سازد برسند؛ بنابراین، الگوریتم های جدیدی را معرفی می کند که ممکن است بهترین وبسایت ها را که در صدرِ نتایج جستجو قرار گرفته اند، سزاوار جریمه های گوگل شوند.
گوگل تقریبا از سال ۲۰۰۰ شروع به تولید این الگوریتم ها جهت برکناری سایت های ضعیف و ارزیابی محتوای آنها برای رتبه بندی کرد و روز به روز، به صورت پیشرفته تری به این موضوع پرداخت تا بر اساس محتوا، به یک سایت امتیاز دهد. هرچند، برای وبسایت بزرگ و مهم، نام دامین هنوز هم در رتبه بندی های موتور جستجو تاثیر می گذارد.
(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)
ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید