مدیر یک کسب و کار آنلاین چه چیزهایی باید بداند؟

مدیر یک کسب و کار آنلاین چه چیزهایی باید بداند؟
مجموع 5 از 2 رای

خرید-آنلاین

نکته اول: فرصت را غنیمت شمرید!

میانگین زمانی که یک کاربر اینترنت به مرور یک صفحه اختصاص می‌دهد، حداکثر ۴۶ ثانیه است در طی همین ۴۶ ثانیه است که یک کسب و کار آنلاین می‌بایستی مشتری را جذب نموده و با یک پیشنهاد مختصر معامله را تمام کند.

نکته دوم: به اهداف خاص فکر کنید

شناخت مشتری و تحلیل رفتار سازمانی آن در دنیای مجازی، یک اصل مهم برای مدیران سایت‌های تجارت الکترونیکی است. مشتریان‌تان را بشناسید و خواسته‌های آن‌ها را که رقبایتان توجهی به آن‌ها نداشته‌اند برآورده سازید.

نکته سوم: برنامه‌ریزی تجاری قوی

آگاهی کاملی از منبع درآمدتان، یکسان کردن حساب‌هایتان، سایر نکات راهبردی در زمان شروع کسب و کار آنلاین و برنامه‌ریزی مراحلی که شما را به موفقیت نزدیک خواهد کرد را باید در نظر داشته باشید.

نکته چهارم: نرم‌افزار تجارت الکترونیکی تاجرپسند

همواره نرم‌افزاری را انتخاب کنید که مدیریتی آسان داشته و امکان تمرکز شما را بر روی هسته فعالیت‌های تجاری‌تان فراهم سازد. سعی کنید بهترین نرم‌افزاری که نیازهای مخاطبان شما را در خرید راحت یاری می‌کند، انتخاب کنید.

نکته پنجم: یک فروشگاه اینترنتی متفاوت ایجاد کنید

خاطرات بصری ماندگاری بیشتری نسبت به خاطرات نوشتاری دارد. اسمی که برای سایت‌تان انتخاب می‌کنید برای موفقیت شما در تجارت آنلاین اهمیت بسزایی دارد.

نکته ششم: فروشندگان فعال خود را قوی سازید

ابتدا برای جذب مشتری اهداف خود را تبلیغ کنید. فروشگاه اینترنتی خود را به صورتی طراحی کنید که یک بازدیدکننده، زمانی که فروشگاه شما را ترک می‌کند از خصوصیات کالاهای شما باخبر باشد حتی اگر تمایلی به خرید آن‌ها نداشته باشد.

نکته هفتم: نگذارید که مشتریانتان شما را فراموش کنند

این نکته، به ویژه زمانی که شما در تلاش برای ایجاد حداقل سقف مشتری پایدار هستید در درجه اول اهمیت قرار دارد. روش‌های تازه‌ای را برای اطلاع‌رسانی به مشتریان قبلی در خصوص محصولات جدید و آخرین به‌روزرسانی سایت برگزینید.

نکته هشتم: اجرای عملیات پشتیبانی قوی

حیات فروشگاه آنلاین شما در گرو عملیات پشتیبانی قوی است. زمانی را برای بررسی عملیات پشتیبانی که توسط نرم‌افزار تجارت الکترونیکی ارائه می‌شود اختصاص دهید.

نکته نهم: سریع‌تر و بهتر یاد بگیرید

هر فردی ممکن است اشتباه کند. همواره یک ارزیابی بی‌طرفانه در مورد کسب و کار آنلاین خود داشته و آمادگی پذیرش اشتباهات خود را داشته باشید.

 (منبع: مدیریت در کسب وکار الکترونیکی تألیف عباس پاپی، محمدباقر حمزه)

 


دیدگاه بگذارید

با خبرم کن
avatar
م.جبلی

خداقوت این مطلب خیلی عالی و مفید بود و تک تک موارد پر از نکته . ممنون از شما

wpDiscuz