IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم اینستاگرام اینستاگرام مارکتینگ بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی محتوا برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی تبلیغات تواضع تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ساخت هویت تجاری سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هشتگ وب فارسی وبینار ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کلانا گل فروشی
کار تیمی معجزه خلق می‌کند

کار تیمی و خلق یک معجزه

در مدیریت کیفیت جامع، نسبت به کار تیمی و جلب مشارکت همۀ افراد تأکید می‌شود و این اعتقاد وجود دارد که نقش افراد سازمان در بهبود مستمر، زیاد است. برای این منظور، گروه‌های منسجم شکل می‌گیرند و طی آن، کارکنان در گروه‌های چند نفری سازمان داده می‌شوند و با تشکیل گروه‌های خود مدیریتی، گروه‌های چند وظیفه‌ای و گروه‌های کار، موجباتی فراهم می‌آید که همۀ افراد در فرآیند بهبود کالاها و خدمات، درگیر شوند.

در شرایطی کیفیت کالاها و خدمات بهبود مستمر خواهند داشت که عالی‌ترین سطوح مدیریت سازمان، چنین بینشی را داشته باشند. ضمناً تنها اعتقاد مدیریت سازمان به بهبود مستمر کیفیت کالاها و خدمات، مشکل گشای فرآیند تولید سازمان نخواهد بود و لازم است این نوع باور، تبدیل به روش‌های اجرایی اثربخش شود. برای اثربخش کردن روش‌های اجرایی می‌توان؛

(۱) اهمیت سهمی را که هر یک از افراد در کیفیت جامع(کلی) دارند به آنان یادآور شد؛

(۲) در زمینۀ همکوشی آنان از طریق همکاری و عضویت در یک گروه منسجم در جهت افزایش کیفیت کالاها و خدمات سازمان تأکید کرد؛

(۳) تا آن میزان به افراد اختیارات را تفویض کرد که تفاوت وضع موجود و وضع قبلی را که طی آن اختیارات آنان کم بوده است، احساس کنند؛ و بالاخره؛

(۴) با ارائه انواع گوناگون تشویق‌ها و پاداش‌ها، تعهد فردی و گروهی کارکنان را در جهت افزایش کیفیت کالاها و خدمات، تقویت کرد.

 برای تحقق بخشیدن به مدیریت کیفیت جامع، ایجاد سازمانی که یادگیری را جزئی از وظایف اساسی خود قلمداد کند، ضروری است. سازمان‌های مولد و موفق از تجارب خود برای ارزیابی مجدد هدف‌ها و ارزش‌های اساسی بهره می‌گیرند و نیز فرهنگ خود را تغییر می‌دهند و آن را اصلاح می‌کنند.

سازمان فراگیر این توانایی را دارد که خود را به شیوه‌ای بنیادی، تجدید حیات بخشد و تمام نیروی انسانی خود را به سمت کار تیمی هدایت کند.

(منبع: روان‌شناسی صنعتی و سازمانی تألیف دکتر محمود ساعتچی)

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar
سعید خسروی
Guest
سعید خسروی

استناد به قواعد علمی و ذکر دقیق منابع در مقالات خیلی جذاب و اعتبار بخشه، با آرزوی موفقیت روزافزون…