چهار مزیت پنهان بازاریابی محتوایی

چهار مزیت پنهان بازاریابی محتوایی
مجموع 5 از 5 رای

بازاریابی محتوایی
چهار مزیت پنهان بازاریابی محتوایی
  • محتوا می تواند یک مزیت برای استخدام در اختیار شما قرار دهد

در یک صنعت رقابتی، استعدادهای برتر و درخشان، در بالاترین مرتبه ی اولویت قرار دارد؛ در واقع، مطابق نظر سرمایه دار ریسک پذیر (و بازاریابی محتوایی برجسته)، فرد ویلسون Fred Wilson  استخدام استعدادهای برتر یکی از سه اولویت اصلی هر مدیرعاملی است؛ اما با وجود اهمیت استخدام، تاثیر یک برنامه ی بازاریابی محتوایی جذاب بر اولویت نقاط بحرانی کسب و کار می تواند به راحتی نادیده گرفته شود.

نکته اینجاست: با بخش منابع انسانی خود همکاری کنید. از واحد استخدام در منابع انسانی شرکت خود بخواهید از افرادی که به تازگی به شرکت شما ملحق می شوند، دلیل انتخاب شرکت شما را بپرسند و پاسخ آنها را با سایر کارکنان شرکت به اشتراک بگذارند. توانایی اثبات اینکه تلاش های شما در راستای محتوا، بر استخدام شرکت تاثیر گذار بوده، به شما و تلاش های شما در راستای غنی سازی محتوا کمک می کند. محتوا باید جزئی لازم الاجرا از سازمان شما بشود.

  • محتوا می تواند روحیه ی سازمان را ارتقا بدهد

در گذشته که من در شرکت روابط عمومی کار می کردم، به خاطر می آورم با یکی از مشتریان خود که می خواست در نشریه ای که لزوما خریداران شرکت، مشتری آن نبودند، پوشش خبری داده شدند، چالش پیدا کردم.

وقتی که من بر اولویت ها تاکید مجدد کردم، آن مدیر عامل به من گفت: “این مقاله برای مشتریان ما نیست؛ بلکه برای کارکنان شرکت است. اینجا وقتی که ما در رسانه ها مطرح می شویم، روشن می شود… و من می دانم بسیاری از کارگران ما این مجله را می خوانند.”

من هرگز درس آن روز را فراموش نکردم؛ که بازاریابی محتوایی می تواند برای تحقق اهداف مشابه بسیار موثر باشد. وقتی شما یک چیز ارزشمند و مورد پسند منتشر می کنید، تحسینی که در شبکه های اجتماعی ایجاد می کند موجب اعتبار تلاش های کلی سازمان می شود. فضای موفقیت شما، فضای موفقیت همه است؛ پس مطمئن شوید که در محبوبیت محتوایی خود، همکاران خود را نیز هدف قرار داده اید؛ نه برای به رخ کشیدن خودتان بلکه برای یادآوری این موضوع که هر چقدر هم شبکه های اجتماعی پر ازدحام است، شرکت شما با مدیریت درست توانسته است به خوبی در این فضا قد علم کند.

  • محتوا دریچه ی ارتباطات را می گشاید

محتوای قابل توجه نه تنها مشتریان بالقوه و بالفعل را جذب می کند؛ بلکه موجب هیاهو buzzing بین همکاران داخلی شما نیز می شود. بازاریابی محتوایی چیزی به همکاران شما می دهد تا با هم به اشتراک بگذارند؛ یا موضوعی برای بحث یا چیزی برای رقابت کردن داشته باشند.

بازاریابی محتوایی باعث می شود درها گشوده، تلفن ها زنگ بخورد و تکاپویی در میان بخش های سازمان ایجاد شود؛ همچنین، فرصت جذب طرفداران و شرکت کنندگان را به شما می دهد.

زمانی که همکاران، جذب محتوای شما می شوند، فرصتی فراهم می شود تا از آنها به منظور مشارکت در برنامه های آینده دعوت به عمل آورید. با توجه به اینکه بازاریابی محتوایی به عوامل متعدد سازمان مربوط می شود، نقش سیاسی شگفت انگیزی دارد. اطمینان حاصل کنید زمانی که توجه حامیان خود را بدست آورده اید، آنها را به درستی هدایت می کنید.

  • محتوا باعث ایجاد اعتماد می شود

در یکی از تازه ترین مقالات شرکت فست Fast Company، رهبر بازاریابی، دان پیرز، به طور متقاعد کننده ای استدلال می کند که کلید مزیت رقابتی: “قابل اعتماد بودن فرا فعالانه” است. ایجاد محتواهای با ارزش که مردم حاضر به پرداخت برای آن باشند، ولی شما آن را به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می دهید، یک راه قابل اعتماد برای بدست آوردن اعتماد مردم است.

دقیقا به همین دلیل است که انتقال ارزش در بازاریابی محتوایی باید از یک موسسه به فرد صورت پذیرد، که یک مدل از بالا به پایین upside down برای بازاریابی سنتی است. به عبارت دیگر، زمانی که هدف اعتماد باشد، شرکت های باید تلاش کنند از طریق عدم فروشندگی، فروش ایجاد کنند.

(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)

ادامه ی مقالاتبازاریابی محتوایی را دنبال کنید…


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن