IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
ارزش قائل شدن

میزان ارزش قائل شدن برای کار

میزان ارزش قائل شدن برای کار

مردم، هنگام برخورد با یک مشکل جدید از خود می پرسند، این است: “کار مورد نظر چقدر برایم ارزش دارد؟” اگر افراد ارزش بالاتری برای کار قائل باشند، آن را انجام می دهند. از طرف دیگر، اگر انجام ندادن آن کار به نفع آنها باشد، راحت آن را انجام نخواهند داد.

وقتی من می گویم، مردم از خود می پرسند این مسئله یا عمل چقدر برای شان ارزش دارد، منظورم ارزش مالی نیست. به طور مسلم اگر به کارمندان پول ندهند، آنها فعالیت نخواهند کرد، ولی همگان تنها برای پول کار نمی کنند، مگر اینکه از لحاظ مالی تحت فشار باشند.

شخصی که تحت فشار مالی است، عملا هر کاری انجام می دهد. بدون توجه به این که کار چقدر برایش ناخوشایند است و تا زمانی آن را انجام می دهد که بتواند پول مورد نظر را بدست آورد و فشار مالی از رویش برداشته شود. وقتی این فشار دیگر از روی او برداشته شد، آن را انجام نخواهند داد.

وقتی یک نفر می پرسد: “این کار برایم ارزش دارد؟” در واقع منظورش این است که چقدر این عمل برایم اعتماد به نفس می آورد. من و شما بیش از هر چیز دیگری به دنبال کسب اعتماد به نفس هستیم. ما اگر از انجام کاری احساس غرور کنیم، آن را به مدت طولانی، آنقدر انجام می دهیم تا یک عادت شود.

ما تنها زمانی به فعالیتی علاقه مند می شویم و از انجام آن به طور عادی احساس غرور می کنیم که با انجام آن، اعتماد به نفسمان بالا برود. من اطلاع دارم در سال ۱۹۸۱ که یکی از بالاترین آمار بی کاری را داشت، بیش از ده میلیون آمریکایی دست از کار کشیدند.

اجازه بدهید به شما اطمینان بدهم که علت ترک کار آنها پول نبوده است، بلکه تنها به این علت کار خود را رها کردند که از انجام آن، به اعتماد به نفس لازم نمی رسیدند.

یکی از دوستان جوان من به نام “دیک” با ۶ ماه تجربه ی مدیریت، دریافت که ایجاد احساس عدم اهمیت در افراد و از بین بردن اعتماد به نفس آنها مشکلات بسیار زیادی را به همراه دارد. اشتباه او باعث شد یکی از با ارزش ترین اعضای شرکت خود را از دست بدهد، البته شرایط کمی غیر عادی به نظر می رسید، اما من معتقدم شرایط این چنینی، همیشه به طور روز مره در کار بوجود می آید.

“دیک” مدیر شرکت کوچکی است که طی چند سال گذشته، پیشرفت زیادی کرده است. یکی از ارزشمندترین کارمندان او به نام “گلوریا” به طور پاره وقت به شرکت ملحق شد و بعنوان مسئول بخش پردازش اطلاعات، مشغول شد. او در واقع به خاطر تعهدی که نسبت به خانواده داشت، این برنامه ی کاری را ترجیح داد، اما برای پیشرفت کار خیلی زود مجبور شد ۴۰ ساعت در هفته کار کند.

علیرغم تضادهایی که این مسئله با مسئولیت خانوادگی داشت، او این کار را همچنان ادامه می داد، زیرا می دانست که وجودش چقدر برای شرکت مهم است. اعتماد به نفسی که گلوریا بعنوان یک عضو جدانشدنی گروه بدست آورده بود، باعث شد فشار خانواده را تحمل کند.

وقتی فشار خانواد روی گلوریا در بالاترین حد خود بود، دیک یک اشتباه مدیریتی کرد که به قیمت از دست دادن با ارزش ترین کارمندش تمام شد. یک سری شرایط، از جمله بیماری دو نفر از اعضای یک تیم پشتیبانی چهار نفره و تعهدی که نفر سوم داشت، تا بیرون از شهر برای ماموریت بماند، باعث شد گلوریا تنها عضو گروه پشتیبانی باشد.

وقتی گلوریا پیش دیک رفت و از او خواست تا یک نفر کمکی برای پاسخ دادن تلفن و تایپ بیاورد؛ دیک گفت: “آوردن یک نفر کمکی ضروری نیست، ما خودمان دست به کار می شویم و کمک می کنیم.” اما متاسفانه او نتوانست آن روز این کار را انجام دهد. طبیعی بود که گلوریا احساس کند نادیده گرفته شده و دیگر برای دیک ارزشی ندارد.

این برخورد توام با فشارهای خانوادگی پشت شتر را می شکند. پس صبح روز بعد گلوریا استعفا داد. من نمی خواهم در مورد دیک قضاوت تندی داشته باشم، اما سعی می کنم نشان دهم که شکست او در برآوردن نیازهای کارمندش، برای شرکت بسیار گران است.

(منبع: ۱۳ اشتباه مهلک مدیران، رابرت مارویل)

ادامه ی مقالات راهکارهای مدیریتی را دنبال کنید…

۰ ۰ vote
Article Rating

مطالب مرتبط

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments