موقعیت های کلیدی را مشخص کنید.

موقعیت های کلیدی را مشخص کنید.
مجموع 5 از 1 رای

موفقیت در بازار کار

در ادامه ی آنچه در مورد موفقیت در بازار کار گفته شد؛ امروز یکی دیگر از عوامل موثر بر موفقیت را بررسی می کنیم.

موقعیت های کلیدی را مشخص کنید.

مار کبری دارای قدرت فراوان، سم زیاد و انرژی سرشار است. اما چند بار حمله ی او را می بینید؟ به ندرت، آنها از همه ی قدرت و انرژی در زمان های خاصی استفاده می کنند: موقعیت مقتضی، با معنی، با صرفه، مطلوب، لازم و مهم!

بقیه ی مواقع نمی دانید آنها کجا به سر می برند. حتی آنها سر خود را در مواقع لزوم و اجبار به نمایش می گذارند. مادامی که الزامی وجود ندارد، دلیلی برای استفاده از تمام قدرت و انرژی ندارید. آنچه که باید انجام دهید؛ شناخت و تعیین موقعیت های کلیدی و مهم است. پس از آن حمله کنید!

دلیلی وجود ندارد که همه ی تلاش خود را برای تهیه ی گزارشی صرف کنید که فقط تعدادی از همکاران شما فرصت خواندن آن را پیدا می کنند و پس از مدت کوتاهی به فراموشی سپرده می شود. منتظر شوید تا هنگامی که به گزارش وسیع تری نیاز است و مستقیما برای میز رئیس کل! این گزارشی است که ارزش حمله ی کبری و صرف همه ی انرژی شما را دارد.

وقایع و رویدادهای کلیدی، اجراهای خوبی هستند. چنانچه خوب اجرا کنید در یادها می مانید و اگر بد اجرا کنید به فراموشی سپرده می شوید و شما را از یاد خواهند برد.

افراد زیادی هستند که مترصد این زمان های کلیدی می نشینند؛ ضیافت های اداری، حضور در نمایشگاه ها، ملاقات های دولتی و … به طور کامل افتضاح به بار می آورند و کار خود را خراب می کنند. آنها یا دیر می رسند یا با ظاهری آشفته حاضر می شوند و همه چیز نقش بر آب می شود.

شما اجرای اشتباهی نخواهید داشت.این زمان ها و وقایع را بشناسید و خوش بدرخشید. کبری باشید و در وقت مقتضی حمله کنید.

(منبع: قانون موفقیت در بازار کار، ریچارد تمپلر)

ادامه ی مقالات موفقیت در بازار کار را دنبال کنید…


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن