ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۸/۲۳
629 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

مشتری مداری: مدیریت شکایات مشتریان

در این بخش نحوه ی برخورد با مشتری و چگونگی مدیریت شکایت مشتری را فهرست وار و بسیار مختصر بیان می کنیم.

۱.بایستی باور داشته باشیم که نظرات، انتقادات و شکایات مشتری را جدی گرفته و بسیار با اهمیت تلقی کنیم زیرا اکثر مردم تا زمانی که احساس نکنند یک توجیه منطقی دارند، شکایت نمی کنند. لذا اعتراض آنان را باید روزنه ی جدیدی برای برقراری ارتباطات و فرصت بسیار مناسبی برای نفود در او تلقی کنیم و سعی کنیم عملا تعهد خود را تا سر حد امکان به او اثبات کنیم.

۲.همیشه پاسخ های آماده برای عذرها و بهانه های مشتریان که جهات امتناع از خرید بیان می کنند داشته باشیم.

۳.مدیریت شکایات مشتریان، انجام اقدامات صحیح یا اصلاح آنچه که قبلا نادرست بوده می باشد. لذا مدیریت موثر و صحیح رسیدگی به شکایات، موجب وفاداری مشتریان کلیدی و مهم می گردد.

۴.مدیریت ارتباطات بریتانیا در مصاحبه با نشریه National Times می گوید: “بایستی باور داشته باشیم روزی که دریافت شکایات مشتریان قطع شود در آن روز باید نگران سازمان خود باشیم.” به عبارت دیگر یکی از علایم بسیار بد در حفظ روابط با مشتریان، عدم وجود شکایات از سوی آنان می باشد.

در بسیاری از صنایع، تقریبا ۵۰ درصد مصرف کنندگان زحمت شکایت کردن و گله کردن به خود نمی دهند. بنابراین باید مشتری را تشویق به شکایت و اعتراض کرد تا بتوانیم او را نگه داریم، در عین حال همه ی کسانی که تعهد ما را نسبت به تامین خواسته های مشتری می بینند را به سوی خود جلب کنیم.

۵.چهره به چهره شدن تمام کارکنان یک سازمان با مشتریان.

۶.استقرار یک فرهنگ عمومی خدمت به مشتری به طوری که همگی سعی در جذب او بکنیم و با داشتن یک حس مشترک تعاملی، احساس واقعی شراکت با او را در دل زنده کنیم به طوری که او متعهد باشد به محض پیدا شدن مشکل، در اسرع وقت با ما تماس بگیرد و تا مشکلش حل نشده پیگیر موضوع باشد.

۷.در برخورد با مشتری، به شرح مشکلاتی که به او ربطی ندارد و خلق او را تنگ می کند نیز نپردازید، زیرا مسائل پشت صحنه ی شما به مشتری ربطی ندارد، بلکه با این کار او را به سوی رقیب سوق می دهید.

آیا هرگز اردکی را که برخلاف جریان آب در جویباری شنا می کند دیده اید. به نظر می رسد خیلی متین و با اعتماد به نفس به جلو سُر می خورد در حالیکه در زیر آب تقلا و جنب و جوش فراوانی دارد که قسمت اصلی و مهم آن از دید شما همچون “کوه یخ” پنهان است.

شما هم باید در برخورد با مشتری، خصوصا مشتری عصبی، آرامش و وقار و طمانینه ظاهری خود را حفظ کنید و سعی کنید از این وضعیت استفاده کرده و پلی برای انجام خدمات در آینده بسازید با این جمله: “امیدوارم بار دیگر با شرایط مطلوب تری در خدمت شما باشیم.” خود را به او نزدیک کنید.

۸.قانون شفافی وجود داشته باشد که در آن با مشتریان مثل مهمان رفتار شود.

تمام کارکنان با اختیار کافی و مسئولیت های مناسب مجهز شوند و در مقابل تفویض اختیار، به کارهای خوب، پاداش مناسب داده شود.

امکان انتخابی را که مشتری می تواند از آن بهره مند شود، مشخص گردد.

انتقال تجربیات ارزشمند پرسنل خدماتی به سایر کارکنان به راحتی انجام گیرد.

ثبت، ضبط و مطالعه ی تمام رفتار مشتریان با استفاده از روش های پیشرفته ویدئویی و IT باعث تکامل خدمات می شود، تا از آن فنون برای برقراری ارتباط با جزئیات کافی استفاده شود.

بی وقفه و مستمر به فرهنگ سازمانی خود قدرت بخشیدن باعث می شود برای کارکنان شرایطی فراهم شود که در آینده نفس کشیدن در کنار مشتری برای آنها آسان می شود و می آموزند که چگونه با برخورد صبورانه و مسئولانه ی خود، بدون خودخوری و بی حوصلگی غم را از چهره ی مشتریان خود زدوده و چهره ی پر چین و چروک مشتری را به چهره ای بشاش، لب هایی خندان، پیشانی باز و صورتی گل انداخته تبدیل کنند.

(منبع: مشتری مداری، اسماعیل محمدی)

ادامه ی مقالات مشتری مداری را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *