IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو تبلیغات تبلیغات کلیکی تواضع تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارهای اینترنتی کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی
مشتری مداری

مشتری مداری: ارزش مشتری Customer Value

مشتری مداری : ارزش مشتری Customer Value

قبل از اینکه مشتری را بشناسیم، ارزش و اهمیت او را در نگاه سیستمی و به صورت یک “نظام ارزشی” در دو مبحث مورد بررسی قرار می دهیم. یکی ارزشی که مشتری برای فرشنده دارد و دیگری ارزش از دیدگاه مشتری.

ارزش مشتری عبارت است از: نسبت فوایدی که حاصل می شود به چیزهای ضروری که به خاطر بدست آوردن فواید، آنها را قربانی می کنیم.

ارزش از دیدگاه مشتری عبارت است از: مجموعه ی استفاده هایی که مشتری از یک کالا یا خدمت دریافت می کند منهای به دست آوردن آن.

هزینه، آن مقدار منابعی است که برای خرید یا نگهداری کالا و خدمات یا برای رفع نقایص، تاخیرها، انتظارات، اشتباهات و مانند اینها صرف می شود و باعث کاهش ارزش می گردد.

بنابراین برای شرکت های مشتری مدار، داشتن یک مدل ارزش فوق العاده ضروری است و برای ارئه ی این مدل ابتدا پیش نیازهای این مدل و سپس قوانین اصلی سازمان های مشتری های مشتری مدار و داشتن دید بلند مدت را شرح داده و نهایتا گام های عملی تحول مدل را مورد بررسی قرار می دهیم.

پیش نیازهای مدل ارزشی

ارزش آفرینی Value Proportion عبارت است از تعهد تلویحی، قول و پیمانی که شرکت ها به مشتریان می دهند تا خدمات ارزشی خود، مثل کیفیت عالی، قیمت مناسب و … را به آنها عرضه نمایند.

انتخاب یک الگوی عملیاتی ارزش گرا Value Driven که در آن ساختار سازمانی، فرهنگ سازمانی، نظام مدیریتی و … لحاظ شود. اینک یک نمونه و الگو از یک مدل ارزشی پنج گانه ی مناسب سازمان های امروزی ارائه می شود.

بینش سازمان: سازمان ما با تکیه بر سه عامل نوآوری برتر، کیفیت عالی و سودآوری، سازمانی نمونه برای قرن بیستم و پیشرو هزاره ی سوم خواهد بود.

ارزش های پنج گانه ی ما عبارتند از:

۱.مشتری بالا ترین اولویت ماست و ما به رضایت اکتفا نکرده، برای خشنودی او اقدام کرده تا جایی که در کسب و کار ما فقط یک ارباب هست و آن هم “مشتری” است.

۲.کارکنان مهم ترین عامل توانمندی ما هستند.

۳.عملکرد ما کلید موفقیت ماست.

۴.آینده ی ما در پرتو همکاری و مشارکت ساخته می شود.

۵.نوآوری و فن آوری، برگ برنده ی ما در میدان های رقابت است.

انضباط ارزشی Value Discipline:

حال برای اینکه سازمان ما مشتری مدار بوده و در راستای رضایت او گام برداریم باید این اصول را بعنوان قوانین اصلی مورد توجه قرار دهیم.

(منبع: مشتری مداری، اسماعیل محمدی)

ادامه ی مقالات مشتری مداری را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar