IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
مدیریت افراد بد قلق

مدیریت افراد بد قلق، بخشی هنر و بخشی علم است

مدیریت افراد بد قلق ، بخشی هنر و بخشی علم است

در ادامه ی مقاله ی گذشته این سوال پیش می آید که، این استعداد مدیریتی (مدیریت افراد بد قلق) را از کجا شروع کنیم؟ شما باید کار را با تمایز قائل شدن بین رفتاری که اخراج آنی یک کارمند را ایجاب می کند، مثل سرقت یا اقدامات کاملا غیر قانونی، و رفتاری که دردسرساز است اما خلاف قانون نیست، آغاز کنید. واحد منابع نیروی انسانی شرکت شما می تواند اطلاعات زیادی را در خصوص فرآیند های خاص مربوط به این نوع رفتارها را در سازمان تان و اینکه چطور می توان بین رفتار مجرمانه و دردسرساز تفاوت قائل شد، ارائه کند.

اما چالشی رعب انگیز باقی می ماند: برخورد با رفتاری که خلاف قانون نیست، اما برای فعالیت های و فرهنگ شرکت مخرب است. با وجود همه چیز، اگر نتوانید کارمندی را بابت شکایت کردن یا نق زدن اخراج کنید، چه کار می توانید بکنید؟

پاسخ تا حدودی در درک علل ریشه ای و احساسات شدیدی نهفته است که در اغلب موارد، در پس رفتار بد قلقِ افراد قرار دارد، موضوعی که در مقالات آینده به تفصیل بررسی خواهیم کرد. افزون بر آن، لازم است بدانید چطور پاسخ خود را به رفتار خاص مورد بحث تطبیق دهید.

مثلا حل و فصل درگیری بین دو کارمند، مستلزم استراتژی بسیار متفاوت از بررسی وضعیتی است که در آن، کارگر یا کارمندی در انجام تعهد خود قصور کرده است و این وضعیت به نوبه ی خود متفاوت از وضعیتی است که مدام کم کاری کرده است.

مدیرانی که در محل کار به شکل موثری با افراد بد قلق برخورد می کنند، از توانایی اندیشیدن روی رفتار و نگرش های خود نیز برخوردارند و تشخیص می دهند که آیا در پدید آمدن این مساله نقش داشته اند یا خیر.

بعلاوه، مدیران خبره در برقراری ارتباط متبحرند: آنها می دانند چطور بازخوردهای سازنده ای را ابراز کنند که به دیگران در بهبود و تصحیح رفتارشان کمک می کنند و آنها برای مربی گری و نیز برای ایجاد یک طرح ارتباطی که مانع بروز رفتار دردسرساز از همان وهله ی اول می شود، استعداد خاصی دارند.

بنا به تمام دلایلی که ذکر شد، برخورد موثر با افراد بد قلق در محل کار، بخشی هنر و بخشی علم محسوب می شود. این کار نیازمند ترکیب ظریفی از مهارت بین فردی، شعور عاطفی و برنامه ریزی دقیق است. علاوه بر آن، می بایست بدانید، چطور باید به رفتار دردسرساز پرداخت، قبل از اینکه وضعیت به میزان بالایی از جایگزینی، کارگریزی یا غیبت های غیرموجه، افت بهره وری، یا خرابکاری مبدل شود و لازم است مشخص کنید کی وقت آن رسیده است که از خارج از مجموعه کمک بطلبید، مثلا از متخصصان مدیریت خشم که می توانند احساسات و عواطفی را که اغلب محرک رفتار بد قلق هستند، آرام و هدایت کنند.

(منبع: چگونه با کارمندان بد قلق رفتار کنیم، آر.برایتون باون و همکاران)

ادامه ی مقالات “کارمند بدقلق” را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar