قدرت زمان : الگوی فکری خود را تغییر دهید
در مبحث قدرت زمان و در مقالات قبلی به تفصیل در مورد روانشناسی مدیریت زمان صحبت کردیم. این امر مستلزم این است که برای استفاده مطلوب از وقتتان تصمیمی جدی بگیرید. همیشه خودتان را انسانی با انضباط، کارآمد، مؤثر و با بهره وری بالا تجسم کنید. این موضوع بسیار بسیار به شما کمک می کند و تحقیقات نشان داده که واقعا می تواند موثر واقع شود.
تعیین اهداف و مقاصد روشن برای داشتن بهترین عملکرد
برای اینکه بهترین عملکرد را داشته باشید باید هدف های روشنی داشته باشید که با بزرگترین آرزوها، ارزش ها و اعتقادات درونی تان سازگار باشند. هر اندازه هدف های بیشتری داشته باشید احتمال اینکه وقت تان را بهتر مدیریت کنید بیشتر خواهد بود، بخصوص وقتی که هدف هایتان با ارزش هایتان سازگاری و هماهنگی داشته باشند.
قانون کارایی اجباری می گوید هر چه بیشتر کار کنید در تکمیل قسمت های مهم آن کار مهارت بیشتری پیدا خواهید کرد. به بیان دیگر مجبور خواهید شد مهارت بیشتری داشته باشید تا کنترل کارهایتان را به دست بگیرید. این قانون همچنین می گوید برای انجام همه کار ها هیچ موقع وقت کافی وجود ندارد ولی برای انجام مهم ترین کارها همیشه وقت کافی وجود دارد. این واقعیت که کار های بیشتری دارید که باید انجام بدهید تقریبا تضمین کننده این است که کارایی تان بالاتر برود.
برنامه ریزی دقیق برای انجام کار
برای انجام کار با بهره وری بالا به برنامه ریزی عملی دقیقی نیاز دارید تا کارها را اولویت بندی و سازماندهی کنید. هر دقیقه از وقتی که قبل از شروع کار صرف برنامه ریزی و سازماندهی می کنید ده دقیقه در انجام آن صرفه جویی خواهید کرد. برنامه ریزی یک امر مهم است که به مدیریت زمان کمک بسزایی می کند و باعث ایجاد وقت بیشتری برای شما خواهد شد، به پایین آوردن ریسک اشتباهات هم کمک می کند.
اولویت بندی های روشن داشته باشید
باید اولویت هایتان را مشخص کنید و همیشه روی کارهایی که بالاترین ارزش را دارند کار کنید. از قانون ۸۰/ ۲۰ استفاده کنید. کارهای اضطراری و مهم را از هم جدا کنید. همیشه روی ارزشمندترین استفاده از وقت تمرکز کنید. زمانتان را صرف کارهایی کنید که اموری کنید که برایتان سود بیشتری دارند.
تمام مدتی که سر کار هستید کار کنید
بسیار مهم است که عادت های خوب کاری را در خودتان پرورش بدهید و یاد بگیرید که در هر لحظه با تمام حواس روی کاری که مهم ترین است تمرکز کنید. عادت های خوب کاری موجب می شوند که نسبت به آدم های عادی بهره وری بالاتری داشته باشید و این عادت ها کلید موفقیت های عالی در زندگی است.
منبع: (قدرت زمان، اثر برایان تریسی)
ادامه ی مقالات قدرت زمان را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید