فاجعه ی وَلیو امریکا Value America، ورشکستگی با تبلیغات
ولیو امریکا، فروشگاه بزرگ اینترنتی دیگری بود که سعی داشت با تبلیغات راه خودش را در اذهان مردم باز کند. این سایت در اکتبر ۱۹۹۷ با نقشه و برنامه ریزی های بزرگ به راه افتاد. اواخر همان سال موسس سایت اعلام کرد که ولیو آمریکا دات کام قصد دارد در طول هجده ماه آینده ۱۵۰ میلیون دلار برای تبلیغات خرج کند.
شش ماه بعد تبلیغات آن به شکل “تمام صفحه” در وال استریت ژورنال Wall Street Journal، نیویورک تایمز New York Times و یو اس ای تودی USA Today به چاپ رسید و همینطور آگهی های دیگری از آن در نشریات تجاری رادیو و حتی تلویزیون و خیلی از بازارها و مراکز تجاری به چشم می خورد. در سال ۱۹۹۹، ولیو آمریکا از فروش، ۱۸۳ میلیون دلار، و خسارتی که دیده بود ۱۴۴ میلیون دلار برآورد شد.
سرمایه گذاری کلان برای نام های ناشناس، فعالیت خطرناکی است و تنها در صورتی نتیجه می دهد که شما انحصار را در دست داشته باشید. وقتی در تجارتی وارد شدید که در آن رقابت فشرده است، ابتدا می بایست مناسب ترین نام و عنوان تجاری را برای خود تثبیت کنید و بعد با ارزیابی و دقت زیاد و پس از شناخته شدن و اعتبار یافتن نام تان، برای تبلیغات هزینه صرف کنید.
در آخر سال ۱۹۹۹ مدیریت ولیو آمرکیا به کلی تغییر یافت. اولین هدف مدیریت جدید پیدا کردن یک لوگوی تازه، طراحی نو برای سایت و یک اسم جدید بود. قرار شد که ولیو آمریکا به وی ای دات کام VA.cm تبدیل شد.
و چندان مهم نبود که این وی ای VA بعنوان مخفف انجمن سربازان Veterans Administration تلقی شود یا ایالت ویرجینیا. در ماه اول ۲۰۰۰ شرکت به ورشکستگی کامل رسید.
(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)
ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید