ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۸/۱۶
489 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

عروسک‌ِ جورابی؟! برای تبلیغات وسایلِ حیوانات‌ خانگی Pets.com

فراگیری گسترده ی اینترنت در اواخر دهه ی نود، مشکلات بزرگی برای سایت های تجاری اینترنتی تازه تاسیس پدید آورد، وقتی همه می خواهند در شبکه حضور داشته باشند، سایت های منفرد می باید چقدر سر و صدا به پا کنند تا نامشان شناخته شود؟

برای حل این مشکل، بسیاری از شرکت های اینترنتی به تبلیغات روی آوردند. تفکر آنها این بود که چون ما نمی توانیم به تنهایی سایت خودمان را به شهرت برسانیم، پس باید به برنامه ی بزرگ تبلیغاتی دست بزنیم.

پتز دات کام Pets.com یک سایت اینترنتی بود که وسایل مورد نیاز سگ و گربه و سایر حیوانات خانگی را به دارندگان آن می فروخت. این سایت روابط عمومی PR چندان قوی نداشت، پس به طور طبیعی از جامعه ی تبلیغات کمک گرفت.

پتز دات کام یک مدیر بازاریابی را که قبلا در شرکت معظم Procter & Gamble کار می کرد، به استخدام خود درآورد و با یک آژانس تبلیغاتی که شهرت زیادی در تبلیغات خلاقانه داشت، قرار داد بست.

این آژانس بر اساس پیشینه ی خلاقش، عروسکی از جوراب آفرید که مجله ی عصر تبلیغات آن را اینگونه توصیف کرد: “اولین شخصیت مشهور و مناسب تبلیغاتی ای که در سرزمین سایت های اینترنتی بوجود آمده است.”

عروسک جورابی یک موفقیت بزرگ بود. جایزه ی بزرگی بُرد و مورد توجه بسیاری از مشتریان، رسانه ها، نشریات تجاری و متخصصان بازار قرار گرفت.

عروسک جورابی در مراسم روز عید شکرگزاری که در فروشگاه مسیز Macy’s برگزار شد، شرکت داشت. در کانال CNN و برنامه ی تلویزیونی صبح بخیر آمریکا ظاهر شد و از او در نشریات تفریحی Entertainment weekly و پی پل People نام برده شد.

حتی اخیرا یک تاجر اهل فرانسیسکو در حراج، عروسک جورابی را به مبلغ۲۰۰۰ دلار خریداری نمود. در این قصه ی رویایی تنها چیزی که جایش خالی ماند، فروش بود. در مدت زمانی کمتر از شش ماه سایت پتز دات کام سه برابر بیش از درآمد ۲۲ میلیون دلاری اش، برای بازاریابی و تبلیغات خرج کرد. با این رکورد سقوط مالی، زمان زیادی طول نکشید که پتز دات کام به مرحله ی ورشکستگی رسید.

ولی آنچه در این میان به قوت خود باقی ماند، ایمان و اعتقاد راسخ گردانندگان نسبت به تبلیغات بود. رئیس آژانس تبلیغاتی ای که برای پتز دات کام کار می کرد، چنین اظهارنظر کرد: “شیوه های بازرگانی، شرایط بازار و بورس نزدک Nasdaq و وی سی VC ها تحت کنترل من نبودند، ورشکستگی پتز دات کام ربطی به موفقیت یا عدم موفقیت تبلیغات آن نداشت. آژانس های تبلیغاتی برای این به کار گرفته می شوند که نام ها و عناوین تجاری را بیافرینند. ما این کار را به بهترین نحو انجام دادیم.”

ما این کار را به بهترین نحو انجام دادیم؟ ما یک نام تجاری موفق بوجود آورده ایم؟ اصلا مفهوم نام تجاری چیست؟ مدیر خلاق ترین آژانس تبلیغاتی دنیا گویا تفاوت تبلیغات و محصول را نمی داند و آن دو را با هم اشتباه می گیرد. عروسک جورابی، نام تجاری نیست، اگر بود کار وب سایت، فروش عروسک جورابی بود نه چیز دیگر. بلکه نام تجاری خود پتز دات کام است.

نام تجاری یعنی عنوانی که در ذهن مخاطب تاثیر مثبت به جای بگذارد و با یک مفهوم مثبت همراه باشد. نام ولوو یادآور ایمنی است و BMW یعنی نهایت در رانندگی؛ ولی پتز دات کام چه مفهومی را به ذهن مخاطب منتقل می کرد؟ یک نام تجاری که نتواند در ذهن مخاطبش مفهوم مثبتی را بوجود آورد، یعنی نام تجاری ای که قادر نیست انگیزه ی خرید در مشتریان ایجاد کند.

جدای از این موضوع، برای بسیاری از دارندگان حیوانات خانگی، چندان روشن نبود که عروسک جورابی، شخصیت تبلیغاتی پتز دات کام است، یا پتستور دات کام Petstore.com و یا پتوپیا دات کام Petopia.com. (سایت های دیگری که خدمات وسایل خانگی انجام می دهند.)

چرا من بعنوان خریدار باید وسایل مورد نیاز حیوان خانگی ام را از طریق پتز دات کام  تهیه کنم؟ یک شرکت موفق باید بتواند جواب این سوال را بدهد و بعد سعی کند که این جواب در ذهن مشتری نهادینه شود. کار آسانی نیست و کاری هم نیست که تبلیغات از عهده اش برآمده باشد.

جوابی که آژانس های تبلیغاتی به این سوال می داد این بود: شما باید از پتز دات کام خرید کنید، چون “حیوانات خانگی قادر به رانندگی نیستند.” البته مسخره است، ولی این شیوه ی کار تبلیغاتی خلاقانه است.

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *