IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
صدای اعمال از کلمات رساتر است

صدای اعمال از کلمات رساتر است!

صدای اعمال از کلمات رساتر است !

به عقیده ی من به یاد داشتن این سخن حکیمانه بسیار اهمیت دارد، ولی این سخن در هیچ جایی همچون خانه موثر نیست. اما با وجودی که همه ی آن را شنیده ام، چه تعداد از ما به آن عمل کرده ایم؟

یکی از جملات مورد علاقه ی من از سخنان رالف والدو امرسون است: “آنچه می گویی آنقدر بلند است که نمی توانم بشنوم.” جمله ای سودمند که من و همسرم سعی می کنیم آن را در رابطه با فرزندان خود به کار گیریم. این جمله به ما یادآوری می کند که ممکن است آنچه می گویی مهم باشد؛ اما نه به اندازه ی آنچه انجام می دهیم.

این سخن به خصوص در شیوه ی صرف وقت ما به خوبی به چشم می خورد. به فرزند و همسر گفتن این جمله: “شما برای من بسیار مهم هستید.” آسان است؛ اما برای کودک یا همسر، صدای عمل واقعا بلندتر از صدای این گفته است.

اگر شما در روز دوازده ساعت در اداره و فقط پنج یا ده دقیقه با “مهم ترین افراد” زندگی خود باشید، این تناقضی بزرگ بین کلمات و عمل شماست. انواع ظریف تر همین موضوع هم وجود دارد. مثلا اگر تماس های تلفنی شما بر زمانی که صرف فرزند خود می کنید ارجحیت داشته باشند، پیامی که کودک شما دریافت می کند این است: “تقدم شماره ی یک، تلفن و تقدم شماره ی دو، من!”

اگر همواره پیش از وقت گذاشتن برای خانواده کاری برای انجام دارید (آشپزی، شستن ظرف ها، تمیز کردن، تلفن هایی که پاسخ نداده اید)، پیامی بسیار واضح دارید!

من متوجه هستم که نه زندگی کامل است و نه شما. در زندگی تعاملاتی وجود دارد که همه باید داشته باشند و حفظ تعادل دقیق بین آنها دشوار است. واقعا همه باید برای حفظ یک زندگی کار کنند و گاهی نیز کار، بیشتر زمان بیداری فرد را اشغال می کند و به طور کلی در این مورد نمی توان کاری کرد.

با وجود همه ی اینها هنوز کارهایی هست که بتوانیم انجام دهیم. راه های کوچک بیشماری وجود دارد که می توانیم به خانواده و افراد مورد علاقه ی خود نشان دهیم که واقعا در اولویت شماره ی یک قرار دارند. ما می توانیم فرصت های شغلی یا شخصی را نپذیریم و به جای آن به انتخاب خود، وقت خود را صرف آنهایی کنیم که واقعا دوست داریم.

مهم ترین امری که باید به آن توجه داشته باشیم، این انتخاب نیست؛ بلکه بینشی است که همراه این انتخاب است. ما باید نشان دهیم که این انتخاب را با خوشحالی و شعف کامل انجام داده ایم. به جای آنکه از فقدان وقت کافی برای خود، احساس یک قربانی را داشته باشم، می توانیم شکرگزاری حقیقی خود را از همراه بودن با افراد مورد علاقه ی خود ابراز کنیم.

اخیرا فرصتی بزرگ برای یک سخنرانی پیش آمد که به دلیل علاقه ی حضور در مسابقه ی فوتبال فرزندم آن را رد کردم. سعی کردم کاملا مشخص کنم این کار من، فداکاری نبوده است. من خوش شانس بودم و بهترین پاداش خود را دریافت کردم. او اولین گل خود را وارد دروازه حریف کرد.

راه های دیگری نیز وجود دارد که با انجام آن به هدف خود نایل می شوید. البته می دانم استثنا هم وجود دارد؛ اما باید پذیرفت گاهی به اختیار خودمان و نه به الزام و جبر در اداره می مانید. آیا حقیقتا کاری فوری برای انجام دارید یا کاری دارید که می توانست برای بعد بماند؟ آیا اهمیت آن به اندازه ی زمانی است که می خواهید با خانواده ی خود سپری کنید.

(منبع: از کاه کوه نسازید، دکتر ریچارد کارلسون)

ادامه ی مقالات خانواده ی موفق را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar