شکستِ آگهی خرگوش باتری انرجایزر Energizer Bunny
آگهی دیگری که توانسته است به مقدار زیادی به فاکتور “ارزش گفتگو” دست یابد، خرگوش انرجایزر Energizer Bunny است. این آگهی توانست از آزمایش لنو یا لترمن (David letter man and Jay Leno دو مجری بسیار معروف جنگ های شبانه ی تلویزیونی در آمریکا) هم سربلند بیرون آید، چون بارها و بارها در هر دو برنامه از آن یاد شد. ولی نتوانست در آزمایش فروش پیروز شود.
طبق آمار اخیری که در زمینه ی فروش باتری بدست آمده، انرجایزر ۲۹ درصد از بازار فروش آمریکا را در دست دارد، در حالیکه باتری دوراسل ۳۸ درصد فروش را از آن خود کرده است.
جالب اینجاست که؛ در حالیکه همه این خرگوش را می شناسند، ولی همه انرجایزر را نمی شناسند. بعضی از مردم فکر می کنند این خرگوش متعلق به باتری دوراسل است. حتی در یک مسابقه ی تلویزیونی، یکی از شرکت کنندگان برای همین اشتباه سه هزار دلار باخت.
با اینکه این آگهی تبلیغاتی به موفقیت بزرگی دست یافته است اما فروش این نام تجاری چندان موفق نبوده است. اما فکر می کنید دلیل اش چیست؟
یکی از مشکلات آگهی خرگوش این است که محصولات انرجایزر در رده ی دوم نام های تجاری قرار دارد نه اول. عموما شعارهای تبلیغاتی فراگیر، محصولات درجه ی اول را همراهی می کنند.
شعار “فقط انجامش بده JUST DO IT”، شعار نایکی است که در رده ی اول نام تجاری کفش های ورزشی است و شعار “چه خبر؟ Whassup” و “در چه حالی؟“هم مربوط به بادوایز Budweiser است که در رده ی اول ماء الشعیرها قرار دارد. برای همین است که اغلب آگهی تبلیغاتی خرگوش انرجایزر (باتری درجه ی دو) را به اشتباه متعلق به دوراسل (باتری درجه ی یک) می دانند.
(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)
ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید