ساخت انجمن های اصلی و یگانه

ساخت انجمن های اصلی و یگانه
مجموع 5 از 2 رای

تیم بازاریابی در شبکه های اجتماعی
ساخت انجمن های اصلی و یگانه

مردم درباره ی مراکز خرید و مال ها به صورت آنلاین صحبت می کنند. این گفتگوها می تواند در صفحه های رسمی مال ها در شبکه های اجتماعی همچون توئیتر و اینستاگرام صورت گیرد. برای این کار، وارد صفحه ی رسمی مال شده و آن را “دنبال”(Follow) می کنند. با این کار اخباری که توسط تیم بازاریابی مال منتشر می شود، می بینند. علاوه بر خواندن پیام هایی که توسط مال منتشر می شود، کاربران می توانند این پیام ها را اشتراک گذاری کرده یا درباره ی آنها نظر(Comment) دهند. همچنین آخرین اخبار مربوط به رویدادها را پیگیری کرده و اشتراک گذاری می کنند.

وقتی افراد، مرکز خرید شما را دنبال می کنند یا طرفدار آن هستند، در حقیقت به شما کمک کرده اند تا انجمنی یگانه از دوستداران خود داشته باشید، یعنی کسانی که شما را بخشی از زندگی روزمره ی خود می دانند.

در کنار همه ی این موارد، مدیر بازاریابی مال، ارتباط لحظه ای با تک تک خرده فروش ها داشته و آنها را در جریان آخرین اطلاعات و رویدادها قرار می دهد. از طرفی اطلاعات بروز لحظه ای را از خرده فروش ها گرفته و در انجمن های آنلاین اشتراک گذاری می کند. او باید تک تک مخاطبان فضای آنلاین را رصد کرده و صحبت های آنها را بشنود و در صورت نیاز به آنها پاسخ مستقیم دهد.

راه حل مناسب

جین لیسی، مدیر بازاریابی فورست سیتی، اظهار نظر داشت: “بودجه های اقتصادی و رقابت های سنگین، ما را قانع می کند تا به دنبال نوآوری ها و خلاقیت هایی باشیم که بتواند برای ما مزیت رقابتی ایجاد کرده و با فعالیت های ما همسو باشد. تحقیقات به ما نشان داده شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک، توئیتر و اینستاگرام بسیار پویا بوده، برای ما هزینه ی بسیار کمی دارند و در لحظه با مخاطبان در ارتباط هستند.

البته تکنولوژی به تنهایی کارایی خاصی ندارد و این ابزارها وقتی برای یک مرکز خرید مفید است که با یک تیم بازاریابی قدرتمند پشتیبانی شود. فعالیت این تیم بازاریابی است که می تواند محتوایی تولید کند که باعث درگیری مخاطبان شود.”

برای کاربردی کردن شبکه های اجتماعی در فورست سیتی، تیم بازاریابی این مرکز با کمک پیمانکار خارجی خود، محتوای شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توئیتر را با محتوای وب سایت خود یکپارچه، متصل و بروز کرده است. که این وضعیت به مال کمک می کند تا محتوای شبکه های اجتماعی را به راحتی منتشر کند.

لیسی ادامه می دهد: “ما همیشه به دنبل روش ها و استراتژی های جدید در مرکز خرید خود هستیم. اما از طرفی مراقب هستیم تا در تکنولوژی های جدید غرق نشویم. برخی از این تکنولوژی ها گران، پرخطر و دشوار و پیچیده هستند. در حال حاضر، عصر شبکه های اجتماعی فرا رسیده و ما با اشتیاق در این فضا قدم گذاشته ایم.”

(منبع: بازاریابی دیجیتال در مراکز خرید و مال ها، شورای بین المللی مراکز خرید)

ادامه ی مقالات بازاریابی دیجیتال را دنبال کنید…


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن