ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۸/۲۴
531 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

روابط عمومی PR باعث پیروزی وال-مارت برابر ولیو-آمریکا

حالا بیایید وال مارت، بزرگ ترین خرده فروش دنیا را با سایت خرده فروش ولیو آمریکا مقایسه کنیم. سام والتون Sam Walton، اولین فروشگاه اجناس زیر قیمت وال مارت را در سال ۱۹۶۷ در شهر راجرز در ایالت آرکانزاس افتتاح کرد. هشت سال بعد وال مارت با تاسیس هجده فروشگاه، به شکل مرکز خریدی برای عموم مردم درآمد. در حالیکه فروش آن فقط ۴۴ میلیون دلار بود.

در طول آن هشت سال، سام والتون با استفاده از روابط عمومی PR، پیاپی برای فروشگاه هایش تبلیغ می کرد و بودجه ی کمی هم به این کار اختصاص داده بود و تنها پس از اینکه تبلیغات شفاهی، وال مارت را به یک نام معروف تبدیل کرد، شرکت توانست برای تبلیغات به شکل مناسب هزینه کند.

در اینجا مساله ی شروع کُندِ وال مارت در مقابل شروع سریع ولیو آمریکا مطرح نیست. یک شرکت می بایست کارش را با همان سرعتی آغاز کند که تبلیغات شفاهی به آن اجازه می دهد. نمی شود با یک پرش بلند این روند را شروع کرد و ادامه داد.

آیا اگر ولیو آمریکا هم از استراتژی شروع آهسته ی وال مارت استفاده می کرد، موفق می شد؟ شاید نه. پس جایگاه روابط عمومی کجاست؟ ما اینجا در مورد وبسایتی حرف می زنیم که قرار است همه چیز بفروشد، از وان حمام گرفته تا نوشیدنی شکلاتی و از مسواک گرفته تا تلویزیون مدل بالا.

برخلاف پیام ساده ی سایت آمازون (که ما کتاب ها را ۳۰ درصد زیر قیمت می فروشیم) ولیو آمریکا هیچ پیام روشنی نداشت که نشان دهد مشتریان از خرید در این سایت چه نفعی خواهند برد. این هم یک سایت اینترنتی دیگر بود که سعی داشت همه چیز بفروشد.

اگر می خواهید یک نام تجاری جدید افتتاح کنید، به پیامی احتیاج دارید که توجه رسانه ها را برانگیزد. بدون این توجه عمومی به نام تجاری، شما هر قدر هم محصول یا خدمت خوبی ارائه دهید، محکوم به شکست خواهید بود. اینکه شما محصول بهتر یا خدمت بهتری عرضه کرده باشید کافی نیست. شما به یک ایده ی روابط عمومی PR بهتر نیاز دارید.

گاهی اوقات آن هم به تنهایی کاری از پیش نمی برد.

سایت وب ون Webvan که سایت سوپرمارکت اینترنتی “تحویل در محل” بود، در دوران عمر کوتاه مدتش تبلیغات شفاهی عظیمی به راه انداخت که ۹۹ درصد آن مطلوب بود.

ولی چگونه یک شرکت قادر خواهد بود که مایحتاج روزانه را با قیمت یک سوپرمارکت و سرویس رفت مجانی تحویل دهد و سود هم ببرد؟ یک ایده ی احمقانه حتی با حمایت روابط عمومی PR فوق العاده نیز، همچنان ایده ی احمقانه ای خواهد بود.

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *