IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم اینستاگرام اینستاگرام مارکتینگ بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی محتوا برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی تبلیغات تواضع تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ساخت هویت تجاری سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هشتگ وب فارسی وبینار ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کلانا گل فروشی
فرآیند برنامه ریزی

در فرآیند برنامه ریزی، تنگناهای بالقوه را شناسایی کنید!

در فرآیند برنامه ریزی ، تنگناهای بالقوه را شناسایی کنید!

هر کسی که مسئول انجام دادن بخشی از برنامه است باید در فرآیند برنامه ریزی دخالت داشته باشد. ممکن است مرتکب خطاشویم که بخش خاصی از برنامه را می توان به سرعت و سهولت انجام داد. اما اغلب شوکه می شویم که می بینیم انجام دادن این کار به ظاهر ساده، از شروع تا ختم آن چندین ماه وقت می گیرد. مانع زمانی روی بخش خاصی از برنامه ممکن است شما را مجبور کند تا کل برنامه را مورد تجدید نظر قرار دهید.

یکی از مدیران تصمیم گرفت که خبرنامه را در زمینه ی کارمان به مشتریان ارسال کند. او طراح تبلیغاتی را فراخواند و گفت که این خبرنامه را تا پایان هفته تهیه کند. او با کمال تعجب به این نتیجه رسید که تهیه ی این خبرنامه شش تا هشت هفته وقت می گیرد و به ۲هزار دلار هم احتیاج دارد. برنامه بلافاصله کنار گذاشته شد.

وقتی فرآیند برنامه ریزی را شروع می کنید، بزرگ ترین نگرانی شما و موضوعی که باید به آن توجه کنید این است که مراحل لازم و زمان مورد نیاز برای انجام دادن هر بخش آن را ارزیابی کنید. زمانی برای خوش بینی و زمانی برای واقع بینی و طرح برنامه برای رسیدن به هدف وجود دارد. باید در هر مرحله از برنامه ریزی کاملا صادق باشید. هرگز به بخت و اقبال توجه نکنید.

در جریان برنامه ریزی، اغلب یک مسئله ی اصلی باید قبل از مسائل دیگر حل و فصل شوند. معمولا یک هدف مهم و اصلی قبل از هدف های دیگر باید بدست بیاید.

بسیاری از شرکت ها فقط به جزئیات توجه می کنند و اصل مطلب را فراموش می کنند. شرکت با فرآیند برنامه ریزی اشتراتژیک شروع می کند، دفاتر کارش را می خرد یا اجاره می کند، مبلمان و وسایل کارش را خریداری می کند، کامپیوتر ها و وسایل و تجهیزات اداری را برپا می کند، کارکنان مورد نیازش را استخدام می کند، دفاتر حسابداری اش را تنظیم می کند و شروع به تبلیغ می نماید.

اما برنامه ی فروشی در نظر گرفته نشده است، در مدت چند ما یا چند هفته، بدون اینکه درآمد فروش قابل ملاحظه ای در کار باشد، فعالیت شرکت متوقف می گردد.

(منبع: هدف، برایان تریسی)

ادامه ی مقالات هدف را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar