IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم اینستاگرام اینستاگرام مارکتینگ بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی محتوا برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی تبلیغات تواضع تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ساخت هویت تجاری سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هشتگ وب فارسی وبینار ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کلانا گل فروشی
تبلیغات بیشتر، فروش کمتر

داستان شورلت: تبلیغات بیشتر، فروش کمتر

داستان شورلت: تبلیغات بیشتر، فروش کمتر

نام تجاری ای که برای چند سال پیاپی بیش از همه تبلیغات می کرد، شورلت بود. سال گذشته شرکت جنرال موتورز برای تبلیغ شورلت ۸۱۹.۲۰۰.۰۰۰ دلار هزینه پرداخت که ۶۷ درصد آن به تبلیغات تلویزیونی اختصاص داشت.

با صرف ۸۱۹ میلیون دلار چه چیزی نصیب جنرال موتورز شد؟ آیا شورلت پرفروش ترین نام تجاری خودرو است؟ خیر، اینطور نیست. این عنوان از آن اتومبیل فورد است. آیا شورلت پرفروش ترین نام تجاری کامیون است؟ خیر، این عنوان نیز به فورد تعلق دارد.

در حقیقت شرکت جنرال موتورز برای تبلیغ خودروی شورلت، ۳۹ درصد بیش از شرکت فورد موتورز پول خرج می کند؛ ولی هنوز فروش خودروی فورد ۳۳ درصد بیشتر از فروش شورلت است.

خوب، ممکن است تصور کنید که اگر این برنامه ی تبلیغاتی چندان کارساز نبود، سازندگان شورلت آنقدر برای آن هزینه نمی کردند.

این پدیده مربوط به یک سال نیست. چند سال پیاپی است که مخارج تبلیغات شورلت از فورد بیشتر و فروش آن کمتر است. پنج سال قبل فورد، ۲۸ درصد بیشتر از شورلت فروش خودرو داشت. بعد دوره ی اوج تبلیغات شورلت شروع شد. در مدت ۵ سال، شورلت ۳.۴ میلیارد دلار برای تبلیغات هزینه کرد، در حالیکه فور همان زمان ۲.۹ میلیارد خرج تبلیغات کرد.

قرار نیست که تنها با صرف هزینه ی بیشتر برای تبلیغات،در فروش هم از رقبای خود جلو بزنید. امروز برتری میزان فروش فورد نسبت به شورلت از ۲۸ درصد به ۳۳ درصد رسیده است. یک مقایسه ی حیرت آور، قیمت تمام شده ی آگهی تبلیغاتی نسبت به هر عدد خودروی فروخته شده است. در شورلت این رقم به ۳۱۴ دلار به ازای هر خودرو می رسد. این عدد را با ۱۷۰ دلار به ازای هر خودروی شرکت فورد، مقایسه کنید.

اگر شما مدیر بخش شورلت شرکت جنرال موتورز بودید چه می کردید؟ هزینه ی تبلیغات را بالا می بردید یا آن را کاهش می دادید؟

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar
وحيد خسروي
Guest

استراتژی های بازاریابی و برندینگ را مورد بررسی قرار میدادم و روی توسعه محصول بررسی بهتری انجام میدادم ، بعضی اوقات مشکل از جای دیگری است و فکر میکنیم که استراتژی های تبلیغاتی ما اشتباه است .