داستان شورلت: تبلیغات بیشتر، فروش کمتر

داستان شورلت: تبلیغات بیشتر، فروش کمتر
مجموع 5 از 5 رای

تبلیغات بیشتر، فروش کمتر

داستان شورلت: تبلیغات بیشتر، فروش کمتر

نام تجاری ای که برای چند سال پیاپی بیش از همه تبلیغات می کرد، شورلت بود. سال گذشته شرکت جنرال موتورز برای تبلیغ شورلت ۸۱۹.۲۰۰.۰۰۰ دلار هزینه پرداخت که ۶۷ درصد آن به تبلیغات تلویزیونی اختصاص داشت.

با صرف ۸۱۹ میلیون دلار چه چیزی نصیب جنرال موتورز شد؟ آیا شورلت پرفروش ترین نام تجاری خودرو است؟ خیر، اینطور نیست. این عنوان از آن اتومبیل فورد است. آیا شورلت پرفروش ترین نام تجاری کامیون است؟ خیر، این عنوان نیز به فورد تعلق دارد.

در حقیقت شرکت جنرال موتورز برای تبلیغ خودروی شورلت، ۳۹ درصد بیش از شرکت فورد موتورز پول خرج می کند؛ ولی هنوز فروش خودروی فورد ۳۳ درصد بیشتر از فروش شورلت است.

خوب، ممکن است تصور کنید که اگر این برنامه ی تبلیغاتی چندان کارساز نبود، سازندگان شورلت آنقدر برای آن هزینه نمی کردند.

این پدیده مربوط به یک سال نیست. چند سال پیاپی است که مخارج تبلیغات شورلت از فورد بیشتر و فروش آن کمتر است. پنج سال قبل فورد، ۲۸ درصد بیشتر از شورلت فروش خودرو داشت. بعد دوره ی اوج تبلیغات شورلت شروع شد. در مدت ۵ سال، شورلت ۳.۴ میلیارد دلار برای تبلیغات هزینه کرد، در حالیکه فور همان زمان ۲.۹ میلیارد خرج تبلیغات کرد.

قرار نیست که تنها با صرف هزینه ی بیشتر برای تبلیغات،در فروش هم از رقبای خود جلو بزنید. امروز برتری میزان فروش فورد نسبت به شورلت از ۲۸ درصد به ۳۳ درصد رسیده است. یک مقایسه ی حیرت آور، قیمت تمام شده ی آگهی تبلیغاتی نسبت به هر عدد خودروی فروخته شده است. در شورلت این رقم به ۳۱۴ دلار به ازای هر خودرو می رسد. این عدد را با ۱۷۰ دلار به ازای هر خودروی شرکت فورد، مقایسه کنید.

اگر شما مدیر بخش شورلت شرکت جنرال موتورز بودید چه می کردید؟ هزینه ی تبلیغات را بالا می بردید یا آن را کاهش می دادید؟

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

برچسب ها:

2
دیدگاه بگذارید

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
آتنا نحویوحيد خسروي Recent comment authors
  Subscribe  
با خبرم کن
وحید خسروی

استراتژی های بازاریابی و برندینگ را مورد بررسی قرار میدادم و روی توسعه محصول بررسی بهتری انجام میدادم ، بعضی اوقات مشکل از جای دیگری است و فکر میکنیم که استراتژی های تبلیغاتی ما اشتباه است .