ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۸/۰۸
588 بازدید
۳ دیدگاه
اشتراک گذاری

داستان سقوط سهام جنرال موتورز توسط مدیر بازاریابی

بیایید نام های تجاری تک محصولی مثل شورلت را کنار بگذارید و به شرکت جنرال موتورز بعنوان یک واحد تجاری بپردازیم. در سال ۱۹۹۴ رونالد زارلا Ronald Zarella بعنوان مدیر بازاریابی، از شرکت باش اند لامب Bausch & Lomb به جنرال موتورز پیوست. نسخه ای که او پیچید: “وارد کردن نظم مدیریت نام تجاری به بزرگ ترین شرکت سهامی دنیا” بود.

طبق مقاله ی منتشره در یو اس ای تودی USA Today، مدیر بازاریابی جدید جنرال موتورز قصد داشت این نظریه ی قدیمی صنعت خودروسازی را که: “کالا حرف اول را می زند” Product is king از بین ببرد. ران زارلا عقیده داشت که آینده ی جنرال موتورز همان قدر که به کالای خوب بستگی دارد به بازاریابی خوب هم وابسته است. او می گفت: “در این صنعت، یک اعتقاد قدیمی وجود دارد، که محصول همه چیز است، در حالیکه اینطور نیست.”

با در نظر گرفتن پیشینه ی مدیریتی او در زمینه ی عنوان های تجاری، طبیعتا یکی از اولین کارهایی که آقای زارلا انجام داد، روشن کردن موتور تبلیغات بود.

  • در ۱۹۹۵، شرکت جنرال موتورز از نظر هزینه ی تبلیغات با ۲.۱ میلیارد دلار، مقام سوم را در آمریکا داشت.
  • در ۱۹۹۶، جنرال موتورز با خرج ۲.۴ میلیارد دلار، از نظر هزینه ی تبلیغات مقام دوم را در آمریکا بدست آورد.
  • در ۱۹۹۷، جنرال موتورز با مخارج تبلیغاتی ۳.۱ میلیارد دلار، بالاترین هزینه کننده ی تبلیغات در آمریکا بود.
  • در سال ۱۹۹۸، ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰، جنرال موتورز همچنان بیشترین رقم تبلیغات را داشت و به ترتیب، ۳ میلیارد، ۴.۱ میلیارد و ۳ میلیارد دلار خرج تبلیغات کرد.

و از این همه هزینه چه چیزی نصیب جنرال موتورز شد؟

  • در سال ۱۹۹۵ ارزش سهام جنرال موتورز از ۳۴ درصد به ۳۳.۹ درصد در بازار کاهش یافت.
  • در سال ۱۹۹۶ ارزش سهام جنرال موتورز به ۳۲.۳ درصد کاهش یافت.
  • در سال ۱۹۹۷ ارزش سهام جنرال موتورز به ۳۰ درصد کاهش یافت.
  • در سال ۱۹۹۸ ارزش سهام جنرال موتورز به ۲۹.۶ درصد کاهش یافت.
  • در سال ۲۰۰۰ ارزش سهام جنرال موتورز به ۲۸.۱ درصد در بازار رسید.

و در سال ۲۰۰۱ زمانی که ران زارلا جنرال موتورز را ترک کرد و به باش اند لامب بازگشت، طرز تفکر او به طور کلی عوض شده بود. او اعلام کرد که: “در این صنعت و تجارت، کالا همه چیز است و حرف اول را میزند.” عجیب است که تبلیغات حرف اول را نمی زند و کالا هم همه چیز نیست. تنها یک نکته است که حرف اول را می زند و گویا اکثر مدیران به آن توجهی ندارند.

شناخت و آگاهی حرف اول را می زند. مساله ی اصلی این است که چگونه می توان شناخت مطلوب را در ذهن مشتری ایجاد کرد. تبلیغات در این زمینه سابقه ی چندان درخشانی از خود بر جای نگذاشته است.

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

3 پاسخ به “داستان سقوط سهام جنرال موتورز توسط مدیر بازاریابی”

  1. فرحناز کمال خانی گفت:

    دستش درد نکنه 😀

  2. جالب بود !!! محصول حرف اول را میزند ، اما حرف آخر را نمیزند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *