IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو تبلیغات تبلیغات کلیکی تواضع تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارهای اینترنتی کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی
اقیانوس های-آبی

خلق اقیانوس های آبی

خلق اقیانوس های آبی

گای لالی برت که اکنون مدیر ارشد سیرک آفتاب است زمانی نوازنده آکاردیون بود و در سیرک با چوب پا راه می رفت و به عنوان آتش خوار یکی از بازیگران بود. سیرک آفتاب حالا یکی از بزرگ ترین صادران فرهنگی کانادا است. سیرک آفتاب را گروهی از بازیگران خیابانی در سال ۱۹۸۴ تاسیس کردند ، اما تا کنون برنامه های سیرک آنها را نزدیک به چهل میلیون نفر در نود شهر جهان تماشا کرده اند. در کمتر از بیست سال سیرک آفتاب به سطحی از درآمد رسیده است که بالاتر از رینگ لینگ بروس و سیرک بارنوم و بیلی که قهرمانان صنعت سیرک در جهان هستند ، قرار دارد و بیش از صد سال برای رسیدن به این مقام تلاش کرده اند.

آنچه این رشد سریع را قابل ملاحظه و متفاوت می سازد این است که این موفقیت در صنعتی جذاب به دست نیامده است، بلکه در صنعتی رو به افول محقق شده است که بر اساس تحلیل  های استراتژیک سنتی توان بالقوه محدودی برای رشد دارد.

توان تامین کنندگان در این صنعت از جهت استخدام بازیگران و ستاره های نمایش سیرک قوی بود. توان خریداران نیز به همین صورت بالا بود. سرگرمی های جایگزین مانند انواع سرگرمی ها و برنامه های زنده شهری ، مسابقه های ورزشی و سرگرمی های خانگی نیز در این بازار حضوری چشمگیر دارند.

به خصوص کودکان بازی با پلی استیشن را به تماشای سیرک های دوره گرد ترجیح می دهند. به همین دلیل صنعت سیرک به صورتی پیوسته در حال از دست دادن مخاطبان خود بود و در نتیجه درآمد و سود آن نیز روندی نزولی داشت. علاوه بر آن نوعی مخالفت فزاینده با استفاده از حیوانات در نمایش های سیرک در حال شکل گیری بود که گروه های حمایت از حقوق حیوانات به دنبال آن هستند. سیرک های رنگ لینگ بروس و بانوم و بیلی استانداردهای این صنعت را تعیین می کردند و سیرک های رقیبِ کوچک تر اساسا نسخه های کوچک تر و ضعیف تری از آنها به حساب می آمدند. از دیدگاه استراتژی رقابتی، زمانی که سیرک آفتاب پا به این عرصه گذاشت صنعت سیرک جذابیت نداشت.

جنبه دیگری از موفقیت سیرک آفتاب که اهمیت دارد این است که آنها با جذب مشتریان موجودِ صنعتِ رو به افول سیرک که به صورت تاریخی بر محوریت کودکان شکل گرفته بود، کارشان را آغاز نکردند. در عوض، سیرک آفتاب بازار جدیدی را به وجود آورد که در آن رقابت معنی نداشت.

سیرک آفتاب مخاطبان کاملا جدیدی را برای خود برگزید: بزرگسالان و مشتریان حقوقی که حاضر به پرداخت بهایی چندین برابر بیشتر از سیرک های سنتی برای نوعی سرگرمی و تفریح بودند، که هیچ سابقه ای نداشت. آنها عنوان یکی از اولین برنامه های خود را این گونه انتخاب کردند: ما سیرک را دوباره اختراع کردیم!

سری مقالات استراتژی اقیانوس آبی را دنبال کنید

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar