IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی دیجیتال بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات کلیکی تواضع تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارهای اینترنتی کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
خلاقیت

خلاقیت استراتژیک، راه برون رفت از اقیانوس سرخ

خلاقیت استراتژیک، راه برون رفت از اقیانوس سرخ

خلاقیت استراتژیک را می توان به صورت سیستماتیک فعال ساخت.  همه نوآوری و خلاقیت را اساسا به صورت یک جعبه سیاه دیده اند که غیر قابل شناخت و تصادفی است.با وجود چنین برداشتی از خلاقیت و نوآوری، جای تعجب نیست که مباحث مربوط به استراتژی غالبا روی چگونگی رقابت در بازارهای تثبیت شده تمرکز دارند و مجموعه بزرگی از ابزارها و چهارچوب های تحلیلی ساخته شده اند تا به صورتی ماهرانه به این هدف برسند.

اما آیا خلاقیت یک جعبه سیاه است؟ هنگامی که بحث خلاقیت هنری یا اکتشافات علمی مطرح است (مثلا هنر گاودی  یا کشف رادیم توسط ماری کوری جواب می تواند مثبت باشد و اما آیا خلاقیت استراتژیکی که نوآوری در ارزش را سبب می شود و فضاهای جدید بازار را خلق می کند نیز همین گونه است؟ مدل تی فورد در خودروسازی، قهوه استارباکس، یا سیلزفورس دات کام در نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری  را در نظر بگیرید.) تحقیقات ما نشان میدهد که پاسخ در اینجا منفی است.

این تحقیقات الگوهای استراتژیک مشترک در پس اقدامات موفق در خلق اقیانوسهای آبی را نشان میدهد. همین الگوها به ما این امکان را دادند که چارچوب ها، ابزارها و روش شناسیهای تحلیلی لازم برای پیونددهی سیستماتیک نوآوری در ارزش را به وجود آوریم و به صورتی فرصت ساز و با کمترین ریسک مرزهای صنعت را بازسازی کنیم.

البته از آنجا که همیشه شانس تا حدودی نقش آفرینی دارد، این ابزارها نیز مانند تمام استراتژیها، به چیزی ساختار میدهند که به صورت تاریخی و همواره در ادبیات استراتژی مسئله ای ساخت نیافته بوده است: آگاه ساختن سازمانها برای خلق سیستماتیک اقیانوس آبی. تابلوی طراحی استراتژی، چارچوب چهار اقدام و شش مسیر بازسازی مرزهای بازار، از جمله مهمترین ابزارهای تحلیلی استراتژی اقیانوس آبی هستند. اجرا می تواند در فرمول بندی استراتژی گنجانده شود. استراتژی اقیانوس آبی نوعی استراتژی است که تحلیل ساخت یافته را به بعد انسانی سازمانها پیوند می زند. استراتژی اقیانوس آبی اهمیت هم راستاسازی فکر و قلب افراد با استراتژی جدید را تشخیص میدهد تا به این ترتیب در سطح فردی، مردم استراتژی را با ضرب آهنگ خود بپذیرند و با میل و رغبت از مرزهای اجرای اجباری استراتژی عبور کرده و برای اجرای استراتژی همکاری داوطلبانه داشته باشند. برای رسیدن به این هدف، استراتژی اقیانوس آبی فرمول بندی استراتژی را از اجرای آن جدا نمی کند.

سری مقالات استراتژی اقیانوس آبی را دنبال کنید

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar