توانمندی برقراری ارتباط صمیمانه با همکاران

توانمندی برقراری ارتباط صمیمانه با همکاران
مجموع 5 از 2 رای

ارتباط-صمیمانه

توانایی برقراری یک ارتباط صمیمانه با همکاران دارای اهمیت بسیار است. در این راستا پیشنهادهایی در رابطه با ایجاد ارتباط مؤثر و صمیمی، مطرح می‌شود:

۱. به شیوه خودتان با همکارانتان ارتباط برقرار ننمایید، بلکه از شیوه مورد علاقه خودشان استفاده کنید و خود را در سطح ایشان قرار دهید و از زبانشان جهت انتقال دیدگاه‌های خود استفاده کنید.

۲. در سخن گفتن شتاب نکنید.

۳. گاهی در فواصل صحبت‌ها مکث کنید و از همکار خود بپرسید: “آیا این نظر را قبول دارید؟”، “این مطلب به نظرتان چگونه است؟”

۴. سعی کنید روحیه همکار خود را خوب بشناسید.

۵. خودپرست نباشید و بیهوده تظاهر نکنید.

۶. همیشه از فرصت‌هایی که برای تبریک گفتن یا احساس همدردی در غم و ناکامی‌های همکارانتان پیش می‌آید استفاده کنید.

۷. زمانی که با نظر همکار خود مخالفید، به جای گفتن “من درست می‌گویم و شما در اشتباهی” بگویید: “من طور دیگری فکر می‌کنم. اگر موافق باشید نظرم را با شما در میان بگذارم.”

۸. به صحبت‌ها و قالب فکری همکارتان به دقت گوش دهید.

۹. از آنجا که دیگران آنچه را شما با شک و تردید بر زبان می‌آورید باور نمی‌کنند، گفته‌های خویش را با اطمینان و اعتماد به نفس بر زبان آورید.

۱۰. تملق‌گویی تباه کننده هر ارتباط مؤثر است.

۱۱. شخصیت خودتان را زیر ذره‌بین ببرید تا بتوانید ناهنجاری‌ها را از آن حذف نمایید.

۱۲. موفقیت هر شخص به حمایت دیگران بستگی دارد، پس مردم را دوست داشته باشید تا شما را دوست داشته باشند و از شما حمایت کنند.

۱۳. در صورت بروز سوء تفاهم، صمیمانه سعی کنید همکارتان را از شر آن سوء تفاهم خلاص نمایید.

۱۴. به صورت تحکم‌آمیز و آمرانه دیدگاه‌های خود را بر همکارانتان تحمیل نکنید. مجالی هم برای پرس و جو، مخالفت یا موافقت به وی بدهید.

۱۵. بهترین نوع سخن گفتن، داشتن صراحت، احترام متقابل و همچنین دیدن قضایا از دریچه چشم همکارتان است.

(منبع: شایستگی‌های یک مذاکره‌کننده موفق تألیف دکتر مسعود حیدری، لیلا جراحی)


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن