IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو تبلیغات تبلیغات کلیکی تواضع تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارهای اینترنتی کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی
تبلیغات

تبلیغات افزون تر، تاثیر گذاری کم تر

تبلیغات افزون تر، تاثیر گذاری کم تر

پس از جنگ جهانی دوم، تبلیغات، ستاره ی در حال طلوع در شرکت های سهامی نوپا در آمریکا می شد. در شرکت های تولید کننده ی کالاهای مصرفی مثل پروکتر اند گمبل Procter & Gamble، هرشیز Hershey’s، کوکاکولا Coca Cola، کمپبل Campbell و بسیاری دیگر، فرمانروایی با تبلیغات بود.

پس از جنگ جهانی دوم، تبلیغات به شکل سرسام آوری با کمک تلویزیون گسترش یافت.

افزایش حجم تبلیغات، در نهایت سبب کاهش تاثیر گذاری آن شد. مطالعه در این زمینه نشان می دهد که هر قدر میزان تبلیغات در یک رسانه بالا برود، از شدت تاثیرگذاری آن کاسته خواهد شد.

یک آگهی در یک مجله ی کم حجم (کم ورق) نسبت به همان آگهی در یک مجله ی پر حجم، خواننده و بیننده ی بیشتری را جذب می کند.

یک آگهی تبلیغاتی تلویزیونی که به همراه تعداد کمی آگهی های دیگر پخش می شود، نسبت به یک آگهی تبلیغاتی تلویزیونی که لا به لای تعداد زیادی آگهی پخش می شود، به طور معمول پیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

امروزه نه تنها حجم و تعداد آگهی های تبلیغاتی افزایش یافته، بلکه قیمت آن هم با سرعت زیادی رو به افزایش است. به طور مثال در سال ۱۹۷۲، قیمت یک آگهی سی ثانیه ای، ۸۶هزار دلار و تعداد مخاطبان آن ۵۶.۶۴۰.۰۰۰ نفر بود. در واقع هزینه ی آن به ازای هر هزار نفر، یک دلار و پنجاه و دوسنت می شد.

و سال گذشته قیمت پخش یک آگهی سی ثانیه ای برای ۸۸.۴۶۵.۰۰۰ نفر، ۲.۱۰۰.۰۰۰ دلار شده بود. به عبارتی ۲۳.۷۴ دلار به ازای هر هزار نفر؛ یعنی ۱۶ برابر بیشتر (اگر بخواهیم منصف باشیم، با محاسبه ی نرخ تورم، هزینه ی امروز ۳.۷ برابر شده است. از سوی دیگر یک افزایش ۳۷۰ درصدی در طول سه دهه، واقعا زیاد است.)

علاوه بر قیمت پخش و انتظار آگهی در رسانه ها، هزینه ی ساخت و تولید آن هم چندان ارزان نیست. برپایه ی اعلام انجمن آژانس های تبلیغاتی آمریکا، هزینه ی متوسط ساخت یک آگهی تبلیغات تلویزیونی سی ثانیه ای در حال حاضر، تقریبا ۳۴۳هزار دلار است.

تبلیغ برای برخی محصولات گران تر هم هست. هزینه ی متوسط ساخت یک آگهی سی ثانیه ای برای نوشابه های غیر الکلی یا تنقلات، ۵۳۰ هزار دلار است؛ ولی مشابه همین تبلیغ برای لباس و پوشاک، ۱.۰۵۳.۰۰۰ دلار تمام خواهد شد.

اگر نرخ تبلیغات در همه ی رسانه ها را بررسی کنید، دقیقا با این دو گرایش مواجه خواهید شد: افزایش حجم تبلیغات، که کاهش تاثیرگذاری آن و افزایش نرخ ساخت، که کاهش مطلوبیت را در پی دارد. با قرار گرفتن این دو عامل در کنار هم، تبلیغات شیوه ی دشوار و گران قیمتی برای تاثیرگذاری بر مخاطبان و مشتریان خواهد بود (اگر فکر می کنید با توجه به هزینه ای که برای تبلیغات صرف می کنید، سود چندانی عایدتان نمی شود، به احتمال زیاد برداشت شما صحیح است.)

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar