بیل گیتس و ده قانون موفقیت او (۳)

بیل گیتس و ده قانون موفقیت او (۳)
به این مقاله امتیاز دهید

بیل-گیتس
بیل گیتس و ده قانون موفقیت او

در ادامه ی مقاله ی بیل گیتس و ده قانون موفقیت او مطلب زیر را دنبال کنید:

۶- ایده های تحول آفرین باید نشان داده شوند، نه گفته شوند

در اوایل دهه ۸۰، بیل گیتس و استیو بالمر به دور و اطراف سفر می کردند تا سمینارهایی را در مورد این که چگونه رابطهای گرافیکی سیستم عامل های آینده خواهند بود، برگزار کنند اما هیچکس آنها را باور نمی کرد. زمانی که اپل در سال ۱۹۸۴ مکینتاش را راه اندازی کرد، دیدگاهها به سرعت تغییر کردند. مکینتاش اولین کامپیوتر موفق تجاری با رابط کاربر گرافیکی (GUI) بود. مایکروسافت توانست در سال ۱۹۸۵ ویندوز ۱۰۰ را منتشر کند، درست یک سال پس از موفقیت مکینتاش. اگر ایده تحول آفرینی دارید، نگران نشوید که دیگران متوجه آن نمی شوند. آن را توسعه دهید، در این صورت وقتی زمان آن فرا برسد، آماده خواهید بود.

۷- دیدگاهتان را با تیم خود به اشتراک بگذارید

همانطور که بیل گیتس ظهور رابط گرافیکی را سالها قبل پیش بینی کرده بود، اهمیت اینترنت را نیز مدتها قبل از آن که افراد معمولی ارتباط از طریق شماره گیری را در اختیار داشته باشند ، پیش بینی کرد. در ماه می ۱۹۹۵، گیتس متقاعد شده بود که اینترنت آینده مایکروسافت است، به همین دلیل مجبور شد یک یادداشت بسیار بسیار طولانی برای شرکتش بنویسد. وی این طور نتیجه گیری کرد: “اینترنت یک موج جذر و مددار است. اینترنت یک فرصت باورنکردنی و همچنین یک چالش باورنکردنی است. من به دنبال اطلاعات شما هستم تا در مورد این که چگونه میتوانیم استراتژی خود را برای ادامه موفقیت های باورنکردنی خود بهبود ببخشیم.”
گیتس برای نوشتن این یادداشت وقت گذاشت چون تشخیص داد که این مسئله برای تمام تیمش چقدر مهم است که در این ماموریت با مایکروسافت همراه باشند. نتیجه: «ویندوز ۹۵ همراه با اینترنت اکسپلورر عرضه شد.»

۸- از مشتریان ناراضی درس بگیرید

با گذشت سالها، بیل گیتس آدمهای زیادی را از خود ناراضی کرده است. هر کس که نگاهاش به ” صفحه آبی مرگ” می افتد می فهمد چرا. اما به همان اندازه که مردم علاقه دارند از ویندوز انتقاد کنند،  همچنان از آن استفاده می کنند. از سال ۱۹۹۰، ویندوز سیستم عامل اصلی جهان است و از آگوست ۲۰۱۱، ۸۲ . ۵ درصد سهم بازار را در دست دارد. دلیل اش ساده است:” مایکروسافت همچنان به بازخورد مشتریان پاسخ می دهد و محصولاتش را ارتقاء می بخشد. این دیدگاه با بیل گیتس آغاز شد: “مشتریان ناراضی شما، بزرگترین منبع یادگیری شما هستند.”

۹- از موقعیت خود برای بازگرداندن استفاده کنید

رهبران قدرتمند اهمیت کسب موفقیت و به کارگیری آن در جهت جلب توجه نیازمندان را می دانند و الگوی کسانی می شوند که در موقعیتی شبیه به موقعیت آنها هستند. با وجود بنیاد بیل و ملیندا گیتس و وقف مقدار قابل توجه ۴۲ بیلیون دلار، خانواده گیتس در واقع وقت خود را صرف کمک رسانی به نیازمندان در سراسر دنیا کرده اند، بخصوص این که در زمینه های تقویت آموزش، سلامت عمومی و امکان دسترسی به تکنولوژی ارزان بسیار پرشور و پررنگتر عمل می کنند.

۱۰- زیاد مطالعه کنید

این که بیل گیتس را کرم کتاب می خوانند، ممکن است چندان جدی گرفته نشود. گیتس در وبلاگ خود بخشی دارد که آن را به کتاب هایی که می خواند اختصاص داده است و سال گذشته کتابهایی را برای مطالعه در تابستان و تا آخر سال پیشنهاد کرد. یک  رهبر موفق می داند که باید تمام نقطه نظرات و دیدگاه ها را در نظر داشته باشد و می داند که الهامات و افکار بکر می تواند از هر جایی به سراغ انسان بیاید.

 سری مقالات بیل گیتس و ده قانون موفقیت او را بخوانید


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن