IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو تبلیغات تبلیغات کلیکی تواضع تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارهای اینترنتی کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی
رقابت

به جای رقابت ، بر ارزش آفرینی تمرکز کنید

به جای رقابت، بر ارزش آفرینی تمرکز کنید

هرچه سازمانها بیشتر روی تطابق با رقابت و رقبایشان تمرکز کنند، و هرچه بیشتر تلاش کنند که به مزیت های آنها دست یابند یا از آنها بگذرند، بیشتر شبیه رقبای خود به نظر خواهند رسید.

پاسخ صریح استراتژی اقیانوس آبی به این تناقض این است که، نگاهتان را از رقبایتان برگردانید. در ارزش آفرینی نوآوری کنید و بگذارید رقبایتان نگران شما باشند. ساختار صنعت مفروض نیست، می توان آن را شکل داد. در حوزه استراتژی مدتها فرض بر این بوده است که ساختار صنعت چیزی مفروض و غیرقابل تغییر است. با این نگاه به ساختار صنعت، بنگاه ها باید استراتژی های خود را براساس این نگاه ایستا بسازند. و بنابراین استراتژی به صورتی که معمولا به کار گرفته می شود مبتنی بر تحلیل صنعت خواهد بود.

تحلیل براساس مدل پنج نیرو یا تحلیل سوات  که در آن استراتژی به دنبال تطبیق ضعف و قوتهای خود با فرصتها و تهدیدهای یک صنعت در وضعیت موجود آن است.

به این ترتیب استراتژی به یک بازی با جمع صفر تبدیل می شود که در آن یک شرکت چیزی را به دست می آورد که شرکت دیگری از دست داده است، زیرا بنگاهها محدود به فضای بازار موجود هستند.

اما در مقابل، استراتژی اقیانوس آبی نشان میدهد که استراتژی چگونه می تواند ساختار صنعت را به نفع یک سازمان تغییر دهد تا فضای بازار جدیدی ایجاد کند. این تغییر مبتنی بر این دیدگاه است که مرزهای بازار و ساختار صنعت مفروض و ثابت نیستند و می توان آنها را بازسازی کرد. این بازسازی و تجدید ساختار نیازمند اقدامات و باورهای خاصی از طرف بازیگران صنعت است. با تأکید بر آنچه تاریخ صنعت نشان می دهد، فضاهای جدید بازار هر روز ایجاد می شوند و ماهیت سیال و مبتنی بر ایده های جدید دارند.

خریدارانی که در عمل با صنایع جایگزین مختلف داد و ستد دارند این روند را اثبات می کنند زیرا آنها نمی پذیرند که دیدشان یا گزینه هایشان در مرزهای شناختی صنایع محدود شود؛ صنایع این مرزها را خودشان به خود تحمیل می کنند. و بنگاهها نیز با اختراع و باز اختراع صنایع، فروپاشی تغییر یا بسط صنایع فراتر از مرزهای موجود بازار برای ایجاد تقاضای جدید، همین روند را اثبات می کنند. با این روند، استراتژی از بازی با جمع صفر به بازی جدیدی با جمع غیرصفر تبدیل می شود و حتی صنعتی غیر جذاب با همین تلاش آگاهانه شرکت ها می تواند جذاب شود. این به آن معنی است که اقیانوس سرخ الزاما نباید سرخ بماند

سری مقالات استراتژی اقیانوس آبی را دنبال کنید

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar