IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
کسب و کارها در بحران کرونا

4 راهکار برای بهبود وضعیت کسب و کارها در بحران کرونا

بیماری همه‌گیر ویروس کرونا در حال ویران کردن اقتصاد جهانی است. سفرهای هوایی اغلب لغو شده و یا با سخت گیری‌های زیادی در جریانند، لیگ‌های ورزشی و رویدادهای بزرگ باطل برگزار نمی‌شوند، کشورها برای جلوگیری از ویروس در خارج از مرزهای خود، محدودیت‌های مسافرتی را اعمال کرده‌اند، و مسئولان بهداشت عمومی و بیمارستان‌ها در حال مهار بدترین وضعیت بهداشتی و سلامتی به سر می‌برند. همچنین می‌توان گفت کسب و کارها در بحران کرونا آسیب گاه جبران ناپذیری را متحمل شده‌اند.

در مواقع بحرانی، آرامش و خوش بین بودن شاید کمی سخت باشد. البته که برای کارآفرینان و رهبران مشاغل، آرام ماندن تحت فشار بخشی از توضیحات شغل است. اما گاهی و در بحران کنونی ممکن است معادلات کسب و کاری یک شرکت بهم بخورد و افراد در سطح بالای سیستم با مشکل مواجه شوند.

توصیه می‌شود با انجام اقدامات پیشگیرانه، اکنون می‌توانید تجارت خود را در موقعیتی امن‌تر قرار دهید تا به محض فروکش کردن بحران، قدرتمندتر و سریع‌تر بازیابی کنید. در حقیقت، چین، کشوری که ویروس در ابتدا در آنجا پدیدار شد، در حال حاضر علائمی از بهبود اقتصادی را به دنیا نشان می‌دهد. پیش از این در رابطه با گذر از بحران صحبت کرده‌ایم، در اینجا چند استراتژی و راهکار برای کمک به شغل شما در بازیابی کروناویروس وجود دارد که ممکن است برای کسب و کار شما موثر باشد.

۱- در مورد چگونگی تأثیر کرونا بر روی مشتریان خود فکر کنید

بسته به نوع صنعتی که در آن فعالیت دارید، ممکن است در جذب مشتری و یا نگهداری مشتریانی که از قبل داشتید دچار مشکل شوید. به طور استراتژیک فکر کنید که چگونه همه گیری ویروس کرونا بر روی مشتریان شما تأثیر دارد، چه چیزی آنها را نگران می‌کند و چگونه می‌توانید  به آن‌ها کمک کنید. پس از این کار شما باید قیف فروش خود را تنظیم کرده و بازاریابی کسب و کار را در مورد نحوه رفع این چالش‌ها و نگرانی‌های خاص موجود طراحی کنید.

به عنوان مثال، آیا مشتریان شما:

تمام این چالش‌های تجاری را می‌توان با یک بحران مانند ویروس کرونا تشدید کرد. وظیفه شما به عنوان یک صاحب مشاغل این است که دریابید که چگونه می‌توانید محصولات و خدمات خود را مجدداً مورد استفاده قرار دهید تا به آنها کمک کنند و به رفع مشکلات جدید مشتریان خود بپردازید.

۲- کانال‌های جدید برای فروش بسازید

بسیاری از کسب و کارها در بحران کرونا به مشکلات اساسی‌ای برخورد کرده‌اند، اما باید بدانید حتی در این شرایط مردم همچنان به دنبال خرید کالاهای ضروری خود هستند و به دنبال جایگزین‌های قبلی برای دستیابی به محصولات مورد نیاز خود می‌گردند. به همین دلیل شما باید کانال‌های جدیدی برای فروش ایجاد کنید که اغلب آن آنلاین باشند. به عنوان مثال، رستوران‌ها در چین شاهد کاهش مشتری در فروشگاه شده‌اند، به همین دلیل بسیاری از آن‌ها وعده‌های غذایی غذای آماده به صورت آنلاین و از طریق بیرون‌بر را می‌فروشند.

از خودتا بپرسید آیا می‌توانید بازاریابی آنلاین و تجارت الکترونیکی خود را تقویت کنید؟ آیا می‌توانید به جای جلسات فروش حضوری، مکالمات بیشتری را در رسانه‌های اجتماعی و LinkedIn ایجاد کنید؟ تجارت هنوز ادامه دارد ، اما ممکن است بیشتر آن به صورت آنلاین اتفاق بیفتد.

کسب و کارهای آنلاین و فروش بالا در بحران کرونا

۳- روی سرمایه گذاری های بلند مدت در تجارت خود کار کنید

به خصوص اگر در فروش B2B فعالیت دارید. ویروس کرونا ممکن است فرصتی برای سرمایه گذاری‌های طولانی مدت در تجارت شما باشد.  اگر شاهد کاهش  سرعت کوتاه مدت هستید، این زمان برای ارزیابی مجدد عملکردها، سکوها و فرآیندهای خود و انجام برخی برنامه‌ریزی‌های استراتژیک بلند مدت است.

بازگشت به هزینه و سرمایه گذاری شغل خود را با نگاه طولانی در ذهن خود پرورش دهید. حتی اگر ایده‌هایی عجیب برای پیش برد کارها دارید، از ابراز آن نترسید و در این روزها با دیدی عمیق برای کسب و کار خود برنامه ریزی کند.

۴- آمادگی برای افزایش تقاضا

درسی دیگر از شرکت‌های چینی این است که بهبود اقتصادی پس از ویروس کرونا ممکن است سریع‌تر از آنچه انتظار داریم باشد . اگر امروز بیش از حد به عقب برگردید، ممکن است در موقعیتی قرار نداشته باشید که روی بهبود پس از بحران سرمایه‌گذاری کنید . منظور این نیست که جدی بودن جنبه‌های سلامت عمومی این بحران را کم‌اهمیت نشان دهیم؛ همه باید احتیاط کنند تا سالم بمانند و گسترش ویروس را کاهش دهند. اما امروزه شرکت‌ها می‌توانند گام‌های خوبی برای رسیدن به موفقیت بزرگ‌تری در فردا بردارند. همیشه چالش‌ها و بحران‌ها بر روی کسب‌وکار ما وجود دارد. ما می‌توانیم فرصت‌ها را با هم تطبیق بدهیم و قوی‌تر و حتی از یک بحران بزرگ مانند کرونا، جان سالم به در ببریم.

دیدگاه خود را بگذارید

avatar