برندسازی شخصی: مالک و صاحب کسب‌وکار خودتان شوید

برندسازی شخصی: مالک و صاحب کسب‌وکار خودتان شوید
به این مقاله امتیاز دهید

برندسازی شخصی
برندسازی شخصی: مالک و صاحب کسب‌وکار خودتان شوید

داشتن برند شخصی تا حدی مثل داشتن کسب‌وکار خودتان است. شما به عنوان مالک شرکت خودتان باید بدانید چه کسی قرار است از آنچه عرضه می‌کنید، بیشترین سود را ببرد و همچنین شما چه فرقی با دیگرانی دارید که همین کار را می‌کنند. این موضوع که در فصل‌های آینده به تفصیل خواهم کرد، چه یک حرفه‌ی مستقل داشته باشید و چه استخدام جایی باشید، اهمیت حیاتی دارد.

شما باید نسخه‌ی شخصی طرح کسب‌وکار هم تهیه کنید: یعنی پروفایل برندتان. در مقالات اینده اطلاعات کاملی را درباره‌ی پروفایل برند آورده‌ام، ولی در اینجا می‌خواهم کمکتان کنم که کم‌کم فکر کردن درباره‌اش را آغاز کنید.

مخاطب هدفتان را پیدا کنید

داشتن برند شخصی قوی به تنهایی کافی نیست، باید بتوانید آن را به گوش افراد مناسب برسانید. ویلیام آرودا مربی برندسازی شخصی است و این یکی از گفته‌هایش است که من خیلی دوست دارم:

برندسازی شخصی به معروف شدن ربطی ندارد؛ بلکه به معروف شدن انتخابی ربط دارد. وقتی دنبال بازار هدفتان می‌گردید، مخاطبتان را شناسایی می‌کنید. آن‌ها کسانی هستند که کمک می‌کنند به هدفتان برسید.

به یاد داشته باشید که: بازار هدف شما از مشتری‌هایتان تشکیل شده است؛ ولی بسته به شرایط زندگی‌تان، مشتری‌هایتان ممکن است همان‌هایی باشند که محصولات یا خدمات‌تان را در بازار خرده‌فروشی می‌خرند، یا کسانی دیگر. اگر شما کارآفرینی هستید که در زمینه تعمیر کامپیوتر کار می‌کنید، مشتری را از نگاه سنتی ببینید: همان گروه خاصی که فکر می‌کنید برای خدمات بی‌همتای شما پول می‌دهند. ولی اگر کارمند جایی جز خرده‌فروشی باشید، شاید مشتری‌هایتان کارفرما، مدیر، همکاران یا تیم پروژه‌تان باشند. اگر داوطلب امور خیریه باشید، شرکت‌ها، موسسه‌ها یا افراد خیری که هزینه‌های موسسه غیرانتفاعی شما را تامین می‌کنند، مشتری‌های احتمالی‌تان به شمار می‌آیند.

به عبارت دیگر، مخاطب هدف شما افرادی هستند که لازم است درباره‌ی شما بدانند. شما باید برند شخصی‌تان را برای این افراد تبلیغ کنید تا برندتان جهت پیدا کند.

با ادامه مقالات برندسازی شخصی با ما همراه باشید …

(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن