برندسازی شخصی: عناصر شنیداری و تشکیل ارتباط برندها (۱)

برندسازی شخصی: عناصر شنیداری و تشکیل ارتباط برندها (۱)
به این مقاله امتیاز دهید

برندسازی شخصی
برندسازی شخصی: عناصر شنیداری و تشکیل ارتباط برندها (۱)

بارزترین مثال عناصر شنیداری به‌یادماندنی، ترانه‌های تبلیغاتی کوتاه و موزونی است که به آن جینگِل یا «برندآوا» گفته می‌شود. نوشتن این نوع ترانه‌ها واقعا هنر است، چون باید جذاب باشد و پیام مربوط به محصول را در ذهن مشتری تثبیت کند.

وقتی صحبت از برندسازی شخصی می‌شود، لزوما انتظار ندارم به برندآوانیوس پول بدهید تا آهنگی جذاب برایتان بنویسد. بااین‌حال، از شما می‌خواهم بدانید که آوا می‌تواند بر حسب ماهیت کاری که می‌کنید و برندی که در فکر توسعه‌اش هستید، اهمیت پیدا کند. وقتی وب‌سایت طراحی می‌کنید، ممکن است بخواهید موسیقی را هم به‌عنوان بخشی از تجربه‌ی آنلاین مشتری‌هایتان به‌کار ببرید. (مثلا اگر ماساژ درمانگر باشید، می‌توانید سایت‌تان را طوری طراحی کنید که وقتی افراد در آن می‌گردند، آهنگ‌های آرام‌بخش برایشان پخش شود.) یا شاید ببینید استفاده از یک آوای خاص در وب‌سایت یا ویدیوهایی که تهیه می‌کنید تاثیرگذار است.

مطمئن نیستید که منظورم را فهمیده باشید؟ در بسیاری از تبلیغات، علاوه‌بر آهنگی که برای آگهی در نظر گرفته شده است، یکی دو نت کوتاه هم در قسمت‌های خاصی پخش می‌شود که می‌تواند به همان اندازه موثر باشد.

به یاد داشته باشید که: ارتباط عاطفی چیزی است که فروش را رقم می‌زند!

برندها چطور ارتباط را شکل می‌دهند؟

برندهای موفق محصولاتشان را شخصی می‌کنند. در این مقاله و ادامه سری مقالات برندسازی شخصی چند نمونه از مشهورترین برندهای جهان را، که به نظرم شما هم آنها را می‌شناسید، آورده‌ام و می‌گویم چطور با مخاطبین هدفشان ارتباط عاطفی برقرار کرده‌اند.

شاهزاده‌خانم‌های دیزنی

دیزنی برندی است که به تولید محصولات مربوط به سرگرمی و تفریح تمام خانواده مشهور است. وعده‌ی تجربه‌ی جادویی باعث شده برند دیزنی از برندهای دیگر متمایز شود. در اینجا، روی برند شاهزاده‌خانم‌های دیزنی (یکی از برندهای زیرمجموعه‌ی دیزنی) تمرکز کرده‌ام تا نشان بدهم چطور چندین شخصیت توانسته‌اند با بخش‌هایی از مخاطب هدف ارتباط برقرار کنند و در همین حال برند بزرگ‌تر دیزنی را هم حفظ کنند.

یکی از ویژگی‌های معمول شاهزاده‌خانم‌های دیزنی (که در اصل از قصه‌های پریان گرفته شده‌اند) این است که همگی یا یتیم هستند یا پدرشان به تنهایی آن‌ها را بزرگ کرده است. بیشتر آن‌ها در میان حلقه‌ی نزدیکشان نامادری شرور یا فردی شیطانی دارند. همه‌ی آن‌ها باید منابع در دسترس‌شان را بسیج کنند تا مشکلی را حل کنند.

وقتی این شاهزاده خانم‌ها به مرور زمان تکامل پیدا کردند، دیزنی مسائلی در ارتباط با نژاد، تعصب و فمینیسم را وارد نقش‌های آن‌ها کرد که مخاطبین را تشویق می‌کرد درباره‌ی ارزش‌های خودشان (و جامعه‌شان) فکر کنند.

(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)

در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن