برندسازی شخصی: شما مظهر چه چیزی‌ هستید؟

برندسازی شخصی: شما مظهر چه چیزی‌ هستید؟
به این مقاله امتیاز دهید

برندسازی شخصی
برندسازی شخصی: شما مظهر چه چیزی‌ هستید؟
رقیب‌هایتان را بشناسید

یکی از گام‌های اصلی که باید برای کار روی برندسازی شخصی خود بردارید این است که بفهمید کجایید، چه کسانی کاری شبیه شما انجام می‌دهند و چطور می‌توانید بی‌همتا بودنتان را به دیگران نشان بدهید. تنها با بررسی وضعیت رقابت است که می‌توانید پاسخ این پرسش‌ها را بفهمید.

اول از همه باید ببینید چه امتیازی در رقابت دارید که به مخاطبین هدفتان نشان بدهید. با در دست داشتن اطلاعات می‌توانید ببینید چه چیزی شما را از رقیب‌هایتان متمایز می‌کند. می توانید راه‌هایی پیدا کنید که برندتان را به شکلی بی‌همتا و در همین حال اصیل و واقعی بسازید.

به یاد داشته باشید که: شناخت شرایط رقابت کمکتان می‌کند مواردی را درباره‌ی برند شخصی‌تان پیدا کنید که از دیگران بهتر است. هدف شما این است که فضایی کمتر رقابتی ایجاد کنید تا بتوانید رونق بگیرید. وقتی گوشه‌ی دنج‌تان را در بازار مالک شوید، با ایجاد قلمرو کوچکی که پادشاه یا ملکه‌اش خودتان هستید، می‌توانید به هدفتان برسید. وقتی مردم به آن گوشه دنج فکر می‌کنند، شما را به‌خاطر می‌آورند. با داشتن گوشه‌ی دنج می‌توانید رقابت را به کمترین حد برسانید یا ازمیان بردارید.

شما مظهر چه چیزی هستید؟

پروفایل برند شخصی، دانسته‌های شما درباره‌ی خودتان و بازار و وضعیت رقابت را با هم ترکیب می‌کند؛ یعنی قطعه‌های مختلف پازل برند شخصی شما را کنار هم می‌گذارد و کمک می‌کند تصویر کلی خودتان را یک‌جا ببینید.

کار کردن روی پروفایل برندسازی شخصی به شما اعتبار می‌بخشد و پس از آن خواهید دانست چه چیزی به شما انگیزه می‌دهد و می‌خواهید چه کسی از برند شما آگاه شود. در این روند، وعده‌ی ویژه‌تان را به نمایش می‌گذارید که بعد کمک می‌کند بیانیه‌ای در زمینه برند شخصی‌تان بنویسید و راهکاری برای استفاده از آن تدارک ببینید.

بیانیه‌ ی برند شخصی برای موفقیت برندتان بی‌اندازه اهمیت دارد. شاید این بیانیه تنها از چند کلمه تشکیل شده باشد(چون قرار است مختصر و مفید باشد)؛ اما چیزی را بیان می‌کن که شما مظهر آن هستید. این شما را به سمت تصمیماتی سوق می‌دهد که «در مسیر» شماست و باعث می‌شود هرگز وارد فعالیت‌های «خارج از مسیر» نشوید. بیانیه‌ی برند، شما را پرانرژی نگه می‌دارد و باعث می‌شود روی رسیدن به هدف‌هایتان متمرکز بمانید. این بیانیه اصل و اساس وجود شما و چیزهایی است که به شما انگیزه می‌دهد.

با ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …

(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن