IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
برندسازی شخصی

برندسازی شخصی: ایجاد تصویری مثبت و بی‌همتا از برند

برندسازی شخصی: ایجاد تصویری مثبت و بی‌همتا از برند

برند شما را گفته‌های مردم درباره‌ی شما شکل می‌دهد، نه آنچه خودتان درباره‌ی خودتان می‌گویید.

بسیاری از مردم وقتی به ولوو Volvo فکر می‌کنند، ایمنی به ذهنشان می‌آید. اگر ولوو این وعده را عملی نکرده بود، اعتبارش را از دست می‌داد. از آنجا که این برند بر اساس ایمنی شکل گرفته، شرکت ولوو تلاش می‌کند ایمن‌ترین خودرو‌ها را تولید کند. ولوو با تبلیغاتی که این برند را در ذهن مشتریان حک می‌کند، روی مفهوم ایمنی سرمایه‌گذاری می‌کند. این مثال نکته‌ای اساسی را نشان می‌دهد: برندها باید بر پایه‌ی واقعیت شکل بگیرند، وگرنه نمی‌توانند اعتبارشان را حفظ کنند.

تصویر برند، کل شخصیت هر برند است. در اصل، تصویر برند عبارت است از مجموع کل تجربیات مشتریان درباره‌ی آن برند یا محصول، و شرکت‌ها هر کاری که در توانشان باشد می‌کنند تا مطمئن شوند این تصویر مثبت است و در بازار همتا ندارد. تصویر مثبت برند با عمل هماهنگ با وعده‌ها ایجاد می‌شود.

مارتی نیومن در کتاب The Brand Gap نوشته است همه‌ی شرکت‌های پیشرو برای ساخت برندی خوب پنج کار انجام می‌دهند:

  • متمایزسازی: از جمعیت متفاوت هستند. مردم به خوبی متوجه تفاوت‌ها می‌شوند؛
  • همکاری: بهترین افراد را برای ساخت برند گرد هم می‌آورند؛
  • نوآوری: خلاقانه و راهبردی فکر می‌کنند. اندیشه‌هایی مطرح می‌کنند که باعث کنجکاوی مردم می‌شود؛
  • ارزیابی: مخاطبان هدف را وارد فرایند برندسازی می‌کنند تا ببینند آیا برند را دوست دارند یا نه؛
  • پرورش: برند را الگویی از رفتار می‌دانند. برند خوب باید در طول زمان رشد کند.

به یاد داشته باشید که: گاهی حتی برندهای موفق وقتی عمل‌شان با شهرت و اعتبارشان جور نباشد، گیر می‌افتند. برای مثال، شرکت تولیدی لباسی ممکن است خط تولیدی با اعتباری درخشان در زمینه‌ی تولید لباس‌های با کیفیت و خوش دوخت راه بیندازد؛ ولی اگر مشتریان کشف کنند که این شرکت از کودکان در کشوری دیگر به عنوان نیروی کار برای تولید لباس‌ها استفاده می‌کند، دچار مشکل می‌شود. اینجا تصویر برند و سیاست‌های شرکت با هم هماهنگ نیست و شرکت باید شکاف بین این دو را پر کند تا تصویر برندش مثبت بماند.

(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)

در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …

۰ ۰ vote
Article Rating

مطالب مرتبط

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments