بازاریابی ویروسی

بازاریابی ویروسی
به این مقاله امتیاز دهید

بازاریابی-ویروسی

همه ما با ویروس آشنایی داریم. ویروس مواد ژنتیک خود را وارد سلول سالم می‌کند و سلول میزبان را تغییر می‌دهد. یک ویروس نسبتاً مؤثر می‌تواند سلول میزبان را تبدیل به یک کارخانه تکثیر ویروس کند. در حال حاضر بسیاری از کارشناسان از خاصیت ویروس در بحث بازاریابی ویروسی استفاده می‌کنند. فرض کنید شما بتوانید با استفاده از بازاریابی ویروسی کسب و کار خود را به ۵۰ نفر معرفی کنید و در همان لحظه هر یک از این افراد به ۵۰ نفر دیگر کسب و کار شما را معرفی کنند در نتیجه در کمتر از چند لحظه بیش از ۲۵۰۰ نفر از کسب و کار شما مطلع خواهند شد. در حال حاضر با استفاده از اینترنت بازاریابی ویروسی بسیار پررنگ شده است و بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا از این روش استفاده می‌کنند.

بازاریابی ویروسی ارزشی

در حالت بازاریابی ویروسی ارزشی، افراد تجربیات و احساسات خوب خود را به هنگام خرید با دیگران به اشتراک می‌گذارند. این حالت بسیار به صاحبان کسب و کار کمک می‌کند زیرا بهترین حالت تبلیغات، تبلیغات دهان به دهان است زیرا فرد اول محصولی را امتحان می‌کند و احساس و تجربه خوبی دارد پس او به فرد دیگری می‌گوید که او نیز این محصول را امتحان کند. در حال حاضر سایت‌های بزرگ دنیا از قبیل Amazon از این نوع بازاریابی استفاده می‌کنند.

بازاریابی ویروسی حیله‌ای

افراد به دلایل زیادی، از طریق تشویق دیگران سعی در فروش محصول می‌کنند. فرد اول سعی می‌کند تا فرد دومی را متقاعد به خرید محصول و یا خدمات کند زیرا با فروش این محصول پاداش و یا پورسانتی به فرد اول ارائه می‌شود. فرد اول به هیچ عنوان از کیفیت خدمات با خبر نیست. چنانچه محصول با کیفیت نباشد واکنش شدید استفاده‌کنندگان را در پی خواهد داشت. این نوع بازاریابی صرفاً به فروش فکر می‌کند.

(منبع: مدیریت در کسب و کار الکترونیکی تألیف عباس پاپی، محمدباقر حمزه)


2
دیدگاه بگذارید

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
امین ربیعیوحید خسروی Recent comment authors
  Subscribe  
با خبرم کن
وحید خسروی

بازاریابی ویروسی محتوایی بسیار رایج شده است ، به این روش که شرکت ها ویدئویی با محتوای اثربخش و معمولا با موضوعات عمومی میسازند که در سطح اینترنت پخش شود و به طور مستقیم یا غیرمستقیم در ویدئو نام تجاری برند خود را تبلیغ می کنند ، روشی است بسیار اثربخش و ارزان ، اما ایده طرح خیلی مهم و بعضا پیچیده می باشد .

امین ربیعی

به لطف شبکه های اجتماعی بازاریابی ویروسی چندین برابر از قبل بیشتر و سریعتر شده ،این موضوع علاوه در بیزنس ها در بازیگران و هنرمندان نیز بسیار رایج شده است .