بازاریابی محتوا: شیوه ی مبارزه‌ایِ متفاوت تسلاموتورز

بازاریابی محتوا: شیوه ی مبارزه‌ایِ متفاوت تسلاموتورز
مجموع 5 از 8 رای

بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا: شیوه ی مبارزه‌ایِ متفاوت تسلاموتورز

در گذشته نشر (محتوا) بسیار انحصاری، به شدت قدرتمند و هزینه بر بود. در حال حاضر، این شرایط مصداق ندارد.

در فوریه ی ۲۰۱۳، نزاعی بین یک گزارشگر نیویورک تایمز و تسلاموتورز Tesla motors، یک استارت آپ خودروی الکترونیکی، درگرفت. به طور اساسی، گزارشگر نیویورک تایمز گزارشی منفی ارسال کرد که ایلان ماسک Elon Musk، مدیر عامل تسلا، با آن موافق نبود.

در نتیجه ی این مقاله ی نیویورک تایمز، ماسک عنوان کرد که تسلا  حدود ۱۰۰ میلیون دلار بابت کاهش فروش و سفارش های لغو شده، ضرر کرده است. مقاله ی تایمز ادعا کرده بود در طول رانندگی آزمایشی بین واشنگتن دی سی و بوستون در یک زمستان سرد، خودروی سدان sedan قدرت باتری خود را زودتر از موعد تعیین شده، از دست داده است.

تسلا موتورز، با شیوه ای متفاوت نسبت به گذشته، از طریق توسعه و انتشار یک سری مطالب وبلاگی در سایت تسلا، تصمیم به جنگیدن گرفت. دن فرومر Dan Frommer بنیان گذار سیتی نوتز City Notes و اسپلاف Splatf می گوید:

حتی چند سال قبل، برای انجام چنین کاری احتمالا مجبور بودید روزنامه ی رقیب را پیدا کرده تا برای خراب کردن روزنامه ی دیگر با شما همکاری کند و شاید کمپین گران قیمت تبلیغاتی تمام صفحه در پنج روزنامه ی اصلی اجرا کردید که واکنش قلمداد شده و کمتر اقناع کننده می بود؛ اما در حال حاضر، هر شرکت هوشمندی دارای یک وبلاگ به روز است. برندها می توانند با قدرت بسیار زیادی درباره ی خود صحبت کنند.

مجله ی تایم در پیگیری این مقاله اظهار داشت: “با تبدیل شدن به نشردهنده ی خود، تسلا اخبار منفی را تحت شرایط دلخواه خود درآورده است.” این شیوه، الگویی است برای دفاع از خود در برابر بدخواهی های غیرمنصفانه یا برای مقابله با شرکت هایی که با پخش زباله های اطلاعاتی گمراه کننده، مشکلاتی سرِ راهِ شرکت بوجود می آورند.

(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)

ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن